حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نگاهی به مشخصات فنی و لیست تجهیزات سایپا آریا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت سایپا چندی پیش نخستین کراس اوور ملی خود را به اسم آریا نام‌گذاری کرد و طی ماه‌های آینده شاهد حضور این محصول در بازار کشور خواهیم بود. سایپا آریا با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۱۰ اسب بخاری و همچنین برخی پیشرانه‌های جدیدتر سایپا به دست مشتریان خواهد رسید.

سال گذشته شاهد رونمایی از نخستین کراس اوور ملی توسط سایپا بودیم و در ابتدا آن را با نام شاهین کراس می‌شناختیم. اما اخیرا سایپا به صورت رسمی نخستین خودروی کراس اوور خود مبتنی بر پلتفرم بومی‌سازی‌شده sp100 را آریا نامید تا در ماه‌های آینده شاهد عرضه این کراس اوور زیبای داخلی به بازار کشور باشیم.

سایپا آریا

سایپا آریا قرار است در ابتدا با پیشرانه M15T که در واقع نسخه توربوشارژ موتور تیباست، روانه بازار شود. قدرت این پیشرانه برابر با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۱۶۵ نیوتن متر است. نسخه‌های پایه این خودرو احتمالا با گیربکس ۵ سرعته دستی به مشتریان تحویل داده می‌شوند اما با توجه به تلاش سایپا جهت بومی‌سازی گیربکس اتوماتیک ویژه پلتفرم اس پی ۱۰۰، به احتمال قوی در آینده نسخه اتوماتیک سایپا آریا مجهز به گیربکس ۶ سرعته خودکار نیز به جمع تولیدات دومین خودروساز بزرگ کشور اضافه خواهد شد.

سایپا آریا

طبق اخبار منتشر شده، کراس اوور سایپا آریا، در نسخه‌های پایه از دو عدد کیسه هوا بهره‌مند خواهد شد اما مدل‌های گران‌تر به حداکثر ۶ کیسه هوا مجهز می‌شوند همچنین امکانات دیگری نظیر رینگ‌های آلومینیومی، سانروف و استارت دکمه‌ای، نمایشگر تعویض دنده، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رهیاب، کروز کنترل، چراغ‌های روشنایی در روز یا دیلایت، سنسور نور، تهویه مطبوع اتوماتیک و … در لیست تجهیزات این خودرو حضور خواهند داشت. امکانات پیشرفته‌ای همچون سیستم ترمز خودکار اضطراری و رادار هشدار نقطه کور نیز احتمالا در مدل‌های گران‌تر این  خودرو ارائه شوند. البته باید منتظر ماند و دید سایپا چه امکاناتی را درهر نسخه از مدل آریا به مشتریان عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر قیمت و زمان دقیق عرضه سایپا آریا به بازار اعلام نشده است اما به احتمال قوی طی ماه‌های آینده اخبار رسمی نسبت به زمان ارائه این خودرو به آگاهی ما خواهد رسید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر