بررسی مشخصات سخت‌افزاری و مقایسه قیمت سری گوشی‌های Galaxy S21

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اطلاعات، مشخصات سخت‌افزاری و مقایسه قیمت سری گوشی‌های Galaxy S21 که در تاریخ 14ژانویه سال آینده رونمایی می‌شود توسط برخی منابع فاش شده است.

سری Galaxy S21 تقریباً اوایل سال آینده به بازار عرضه می‌شود. همانطور که توسط یک منبع فاش شده است، گوشی‌های Galaxy S21 در 14 ژانویه معرفی می‌شوند و از 29 ژانویه به فروش می‌رسند. اکنون مشخصات اصلی این سه تلفن همراه با جزئیات جالب مشخص شده است.

این اطلاعات درز کرده تأیید می‌کند که سامسونگ قصد دارد گلکسی S21 ، Galaxy S21 Plus و Galaxy S21 Ultra را با دو نسخه پردازنده به بازار عرضه کند. در برخی از بازارها، این تلفن همراه با پردازنده Exynos 2100 عرضه می‌شود در حالیکه در برخی دیگر، از پردازنده Snapdragon 875 استفاده خواهد شد. چیپست Exynos در بهره‌وری از انرژی بهتر از  چیپست گوشی‌های قبلی است، بنابراین انتظار داریم عمر باتری در این سری جدید ارتقا یابد. همچنین گفته می‌شود که عملکرد این چیپست با اسنپدراگون 875 مطابقت دارد یا حتی از آن بهتر است

در زیر مشخصات و ویژگی های هر مدل به نقل از وبسایت پلیس اندروید آورده شده است:

Galaxy S21

Galaxy S21 استاندارد دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی LTPS با رزولوشن + FHD و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی صفحه خواهد بود. هیچ اطلاعاتی در مورد حافظه RAM و فضای ذخیره سازی وجود ندارد اما انتظار می‌رود که در نسخه‌های متفاوتی در بازار عرضه شود.

در پشت گوشی سه دوربین قرار خواهد گرفت که همان مشخصات Galaxy S20 است. بنابراین شما یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی دریافت خواهید کرد. مشخصات دوربین سلفی بیان نشده است اما ممکن است بدون تغییر نسبت به سنسور 10 مگاپیکسلی Galaxy S20 باشد.

Galaxy S21

این دوربین‌ها دارای قابلیت ارتقا نرم‌افزاری مانند پشتیبانی از ضبط 4K @ 60fps در همه دوربین‌ها ، پشتیبانی از ضبط 60fps در حالت تثبیت Super Steady و امکان تغییر خودکار بین 30fps و 60fps بسته به شرایط نوری هستند. از دیگر ویژگی‌های اعلام شده می‌توان به ضبط فیلم 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه، پشتیبانی از ضبط دوگانه (همزمان دوربین های جلو و عقب) و حالت بهبود یافته ماه اشاره کرد.

سامسونگ همچنین به همان ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعتی S20 پایبند است. این گوشی با سیستم عامل Android 11 و One UI 3.1 کار خواهد کرد و از پشتیبانی 5G ،Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 برخوردار خواهد بود. این محصول در رنگ‌های بنفش، صورتی فانتوم، خاکستری فانتوم و وایت فانتوم موجود خواهد بود. دقیقاً مانند گلکسی نوت 20، گلکسی S21 نیز دارای پشت پلاستیکی خواهد بود. ظاهراً سامسونگ می گوید استقبال از بدنه پلاستیکی گلکسی نوت 20 بهتر از حد انتظار بوده است.

Galaxy S21 Plus

Galaxy S21 Plus با نمایشگر بزرگتر 6.7 اینچی عرضه می‌شود اما وضوح تصویر از QHD + به FHD + تغییر یافته. همچنین دارای نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی صفحه است اما قابلیت سازگاری ندارد و این ویژگی منحصر به مدل Ultra است.

پیکربندی دوربین در پشت نیز 12MP + 12MP + 64MP است و از ویژگی های نرم افزاری مشابه نسخه استاندارد برخوردار هستید. ظرفیت باتری از 4500 میلی آمپر در Galaxy S20 Plus به 4800 میلی آمپر افزایش یافته است. همچنین One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 اجرا خواهد شد و دررنگ‌های بنفش فانتوم، خاکستری فانتوم و سیاه فانتوم در دسترس خواهد بود. هیچ تأییدی بر روی ماده ای که صفحه پشتی Galaxy S21 Plus از آن ساخته خواهد شد وجود ندارد.

Galaxy S21 Plus

Galaxy S21 Ultra

گفته می‌شود که Galaxy S21 Ultra یکی از بهترین نمایشگرها را در گوشی های هوشمند به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش 6.8 اینچی دارای نمایشگر WQHD + LTPO با نرخ تازه سازی متغیر از 1 هرتز تا 120 هرتز و روشنایی اوج آن به 1600nits می‌رسد. نسبت کنتراست نیز به 3,000,000:1 افزایش یافته است.

تنظیم دوربین چهارگانه آن شامل یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک سنسور 108 مگاپیکسلی است که نسخه جدیدتری از آن در S20 Ultra است. یک سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 3 برابر، و یک سنسور سوپر تله فوتو 10 مگاپیکسلی دیگر با بزرگنمایی نوری 10 برابر که بزرگنمایی فضایی 100X را به ارمغان می‌آورد. گفته می شود این دو سنسور تله دارای 130٪ پیکسل بزرگتر و فوکوس خودکار دو پیکسلی دارند.. همچنین یک سیستم فوکوس لیزری در Galaxy S21 Ultra وجود دارد.

Galaxy S21 Ultra


مدل‌های Plus و Ultra تنها دو مورد هستند که از پشتیبانی Ultra Wide Band پشتیبانی می‌کنند. از این ویژگی برای ردیابی برچسب‌های آینده SmartThings استفاده خواهد شد. این منبع همچنین اشاره کرده است که این دو تلفن از کلیدهای اتومبیل دیجیتال نیز پشتیبانی می کنند اما این ویژگی ممکن است در مناطق انتخاب شده موجود باشد.

این گوشی همچنین دارای بلوتوث 5.1 است و تنها مدل دارای Wi-Fi 6E خواهد بود. یک باتری 5000 میلی آمپری در زیر در پشت آن قرار خواهد گرفت. ویژگی دیگری که تأیید شده پشتیبانی از S Pen است اما به صورت جداگانه همراه با موارد سفارشی که شکافی برای ذخیره قلم دارند ، خریداری می‌شود.

Galaxy S21 Ultra در رنگ های مشکی فانتوم و نقره ای فانتوم عرضه می‌شود و دارای پشت شیشه‌ای خواهد بود.

طراحی و قیمت

منبع تأیید می‌کند که طراحی این سه تلفن با آنچه رندرهای CAD به ما نشان داده مطابقت دارد. آنها ادعا می‌کنند که بازخوانی مطبوعاتی را نیز دیده‌اند اما نمی توانند آنها را نشان دهند تا از منبع داخلی خود محافظت کنند.

با توجه به قیمت، گفته می شود که سری Galaxy S21 به دلیل رکود اقتصادی و تبلیغ همه‌گیر قیمتی ارزان‌تر از سری Galaxy S20 خواهد داشت تا بتواند در بازار رقابت کند. متأسفانه، اطلاعات خاصی در مورد هزینه هر مدل وجود ندارد. همچنین اطلاعات موثقی از اینکهه آیا تلفن ها با شارژر ارسال می‌شوند یا خیر وجود ندارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر