حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دوربین لایکا کیو 2 مونوکروم با سنسور 46.7 مگاپیکسلی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

لایکا چند روز پیش کیو 2 مونوکروم (Leica Q2 Monochrom) را معرفی کرد. کیو 2 مونوکروم جدیدترین مدل از دوربین‌های تک‌رنگ لایکا است که به دیگر دوربین‌های این شرکت نظیر ام ۱۰ مونوکروم (M10 Monochrom) که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، ملحق می‌شود . این دسته از دوربین‌ها صرفا محتوای بصری سیاه‌وسفید ثبت می‌کنند.

در دوربین کیو 2 مونوکروم شاهد حسگری پروضوح و حالت ماکرو (Macro) هستیم. شاید جالب‌ترین نکته درباره‌ی دوربین کیو 2 مونوکروم لایکا، طراحی ظاهری آن باشد که تفاوت‌هایی با دیگر دوربین‌های شرکت دارد و طراحی چندان چشم‌گیری محسوب نمی‌شود. لوگوی نمادین لایکا که به رنگ قرمز روی بدنه‌ی دوربین‌های این شرکت حضور دارد، روی کیو 2 مونوکروم دیده نمی‌شود و صرفا عبارت «MONOCHROM» در لبه‌ی بالایی دوربین، تک‌رنگ ‌بودن آن را تأیید می‌کند. لایکا می‌گوید تلاش کرده است طراحی دوربین تک رنگ جدید خود را تا حد امکان ساده نگه دارد. 

مقایسه دوربین لایکا کیو 2 مونوکروم / Leica Q2 Monochrom با مدل عادی

لایکا کیو 2 مونوکروم در سمت راست و لایکا کیو 2 در سمت چپ

لایکا می‌گوید منوی دوربین برخی تغییرات به‌ خود دیده است تا کار با آن ساده‌تر شود و بهتر از قبل با ویژگی‌های اختصاصی دوربین‌های تک‌‌رنگ سازگاری داشته باشد. بر اساس اعلام لایکا، تمامی تنظیمات مربوط به رنگ تصاویر از موی تنظیمات دوربین کیو 2 مونوکروم حذف شده‌اند و این منو صرفا حاوی تنظیماتی برای اعمال تغییر در میزان سفیدی یا سیاهی تصاویر است.

دوربین کیو 2 مونوکروم مجهز به حسگر فول فریم تک رنگ جدید ۴۶٫۷ مگاپیکسلی است که بر پایه‌ی حسگر مدل کیو 2 ساخته شده. لایکا می‌گوید به‌ شکلی هدفمند، آرایه‌ی فیلتر رنگ حسگر را حذف کرده است تا بتواند نور بیشتری جذب کند و وضوح تصاویر سیاه‌و‌سفید افزایش یابد. لایکا می‌گوید گستر‌ه‌ی داینامیکی (Dynamic Range) و ایزو (ISO) و وضوح خالص حسگر دوربین جدیدش، خریداران را به ‌تحسین وادار خواهد کرد.

پنل جلویی لایکا کیو 2 مونوکروم / Leica Q2 Monochrom

به ‌لطف وضوح زیاد، لنز ثابت Summilux 28mm f/1.7 ASPH به سه حالت داخلی کراپ مجهز شده است تا بتواند به اَشکال مختلف تصویربرداری کند. نحوه‌ی عملکرد سیستم کراپ حسگر به‌ گونه‌ای است که انگار لنزی با فاصله‌ی کانونی ۳۵ و ۵۰ و ۷۵ میلی‌متر روی دوربین قرار داده‌اید. تصویر لنز ثابت دوربین کیو 2 مونوکروم با انواع کراپ را می‌توانید این‌جا مشاهده کنید.

دوربین لایکا کیو 2 مونوکروم مجهز به نمایشگر لمسی LCD و منظره یاب OLED است

در فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی‌متر، به وضوح کامل حسگر یعنی ۴۶٫۷ مگاپیکسل (معادل ۸۳۶۸ در ۵۵۸۴ پیکسل) دست پیدا می‌کنید؛ همچنین ‌هنگام استفاده از حالت ۳۵ میلی‌متری به وضوح ۳۰ مگاپیکسل (معادل ۶۷۰۴ در ۴۴۷۲ پیکسل)، ‌هنگام استفاده از حالت ۵۰ میلی‌متری به وضوح ۱۵ مگاپیکسل (۴۶۸۸ در ۳۱۲۸ پیکسل) و هنگام استفاده از حالت ۷۵ میلی‌متری به وضوح تنها هفت مگاپیکسل (۳۱۳۶ در ۲۰۹۶ پیکسل) دست پیدا خواهید کرد (تصویر اصلی یک منظره و کراپ ۱۰۰ درصدی از تصویر آن منظره قابل‌ مشاهده است). 

بخش بالایی لایکا کیو 2 مونوکروم / Leica Q2 Monochrom

لنز به‌کاررفته در دوربین کیو 2 مونوکروم توانایی فعالیت در حالت ماکرو نیز دارد. در این حالت، فاصله‌ی کانونی لنز از ۳۰ سانتی‌متر به ۱۷ سانتی‌متر کاهش می‌یابد و گشودگی دیافراگم لنز به f/2.8 می‌رسد. کاربر می‌تواند با چرخاندن دکمه‌ای خاص که روی بدنه‌ی لایکا کیو 2 مونوکروم قرار گرفته است، وارد حالت ماکرو شود.

در دوربین جدید لایکا شاهد استفاده از منظره یاب الکترونیکی (EVF) از نوع OLED با وضوح ۳٫۶۸ مگاپیکسل هستیم که بهترین منظره یاب بازار نیست، اما کیفیت خوبی ارائه می‌دهد. نمایشگر LCD پنل پشتی ابعادی برابربا سه اینچ دارد و از فرمان لمسی پشتیبانی می‌کند. 

پنل پشتی لایکا کیو 2 مونوکروم / Leica Q2 Monochrom نمایشگر ال سی دی

در ادامه بخوانید:

حسگر دوربین لایکا از لرزش‌گیر پشتیبانی نمی‌کند؛ اما لنز دوربین تا حدی به لرزش‌گیر اپتیکال متکی می‌شود. البته هنوز مشخصه‌های دقیق سیستم لرزش‌گیر را نمی‌دانیم؛ نظیر اینکه فرایند لرزش‌گیری تا چند استاپ ارائه می‌شود. به‌دلیل تغییراتی که به آن‌ها اشاره کردیم، ایزوی دوربین به حداکثر ۱۰۰ هزار می‌رسد. لایکا می‌گوید دوربین جدیدش جزئیات بسیار زیادی از تصاویر ثبت می‌کند. این دوربین جدید همچنان از سیستم فوکوس خودکار مبتنی ‌بر کنتراست (Contrast-based AutoFocus) استفاده می‌کند و لایکا می‌گوید این سیستم، سریع و دقیق است و می‌تواند در کمتر از ۰٫۱۵ ثانیه روی سوژه‌ی اصلی فوکوس کند. 

دوربین کیو 2 مونوکروم می‌تواند ویدئوی 4K با نرخ ۳۰ و ۲۴ فریم ‌بر ثانیه ضبط کند. ‌هنگام استفاده از وضوح Full HD خواهید توانست سراغ ضبط ویدئو با نرخ ۱۲۰ یا ۶۰ فریم‌ بر ثانیه بروید؛ در این حالت نرخ ۳۰ و ۲۴ فریم ‌بر ثانیه ارائه می‌شود.

دوربین لایکا کیو 2 مونوکروم / Leica Q2 Monochrom از نمای سه رخ روی چوب آسمان سفید آب

دوربین جدید لایکا از اپلیکیشن FOTOS پشتیبانی می‌کند و با فناوری‌های WLAN و بلوتوث سازگار است. لایکا چند وسیله‌ی جانبی با پوشش چرمی نیز با دوربین عرضه می‌کند. لایکا کیو 2 مونوکروم با قیمت ۵۹۹۵ دلار به فروش می‌رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر