برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات ایران

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


به گزارش تک تایمز از روابط عمومی نمایشگاه ایران ایتکس به اطلاع می رساند با شیوع بیماری کرونا و لزوم جلوگیری از تجمع های گوناگون در ماه های گذشته، دنیا شاهد تغییرات زیادی هم در سبک زندگی و هم در شکل کسب و کار بوده است. صنعت نمایشگاه هم به همین روال تغییرات زیادی داشته و به هم خوردن اصل پایه ‌ای این رویداد یعنی دور هم جمع شدن افراد، شوک ‌های بسیاری به این حوزه وارد کرده است.

لذا برگزاری نمایشگاه های مجازی یکی از بهترین فرصت ها برای صاحبان کسب و کارها است تا با بهره گیری از فناوری به روز و کارآمد اطلاع رسانی چند رسانه ای، محصولات و خدمات خود را به شکل نامحدود به مخاطبان خود عرضه نمایند. هر آنچه که در نمایشگاه های فیزیکی دارای محدودیت و هزینه ساز است در نمایشگاه مجازی وجود ندارد. 

در این راستا گروه Sharif ICT ارائه دهنده راهکارهای برگزاری رویداد های مجازی در کشور با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی ریاست جمهوری در حال برگزاری نخستین مجازی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان ایران ایتکس IRANITEX  در بهمن ماه سال جاری می باشد که علاوه بر تلاش در زمینه عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک کشور، در حوزه شناسایی افراد و استارتاپ های مستعد این حوزه و برقراری ارتباط آن ها با مجموعه های فعال در حوزه مذکور فعالیت می کند.

چرا نمایشگاه مجازی؟

شروع ویروس کرونا در سراسر جهان موجب به وجود آمدن سبک زندگی جدیدی برای مردم کشورها و جوامع مختلف گردیده است. در این سبک زندگی نو ظهور، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمع افراد یکی از ارکان اصلی حفظ سلامت جوامع است. در کنار مسائلی مانند شروع کرونا دوری مسافت، اهمیت زمان و امکانات گسترده و خاص فضای مجازی از جمله عوامل مهمی هستند که ضرورت بازنگری در سیاست های تصمیم گیری برخی شرکت ها و کسب کارها که شاید تا قبل از این اتفاقات به ضرورت حضور در فضای مجازی توجه کمتر داشتند را نشان دهد.

برگزاری نمایشگاهای مجازی یکی از بهترین فرصت ها برای صاحبان کسب و کارها است تا با بهره گیری از فناوری به روز و کارآمد اطلاع رسانی چند رسانه ای، محصولات و خدمات خود را به شکل نامحدود به مخاطبان خود عرضه نمایند. هر آنچه که در نمایشگاه های فیزیکی دارای محدودیت و هزینه ساز است در نمایشگاه مجازی وجود ندارد. محدودیت در زمان و مکان، هزینه های سنگین اجاره فضا، تجهیزات، دکوراسیون، چاپ و تبلیغات محیطی، دوری از محل شرکت یا کسب و کار، از یاد رفتن خدمات و محصولات از ذهن مشتریان پرزنت شده پس از گذشت زمان و… هیچ یک در نمایشگاه های مجازی دائمی وجود نداشته و مخاطبان در هر زمان و مکان می توانند محصولات یا خدمات بیزینس ها و مشاغل را مشاهده و بررسی کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

معرفی اولین نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات ایران ( Iran ITEX ) 

نمایشگاه ایران ایتکس اولین نمایشگاه مجازی در حوزه کسب و کار های مبتنی بر فناوری اطلاعات می باشد که علاوه بر تلاش در عرصه ایجاد و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک کشور، در حوزه شناسایی افراد و استارتاپ های مستعد این حوزه و برقراری ارتباط آن ها با مجموعه های فعال در حوزه مذکور فعالیت می کند.

در این نمایشگاه آخرین محصولات و خدمات این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه می گردد و فرصتی خوبی برای تبادل نظرات و پیشنهادات برای شرکت کنندگان ایجاد می شود. دستاورد های این تعاملات نقطه آغاز بسیاری از همکاری های تجاری و تکنولوژیکی در میان دست اندرکاران حوزه الکترونیک و کامپیوتر است که نقش معنی داری در تحرک بخشیدن به این حوزه ی صنعت و تولیدکنندگان و بازرگانان شاغل در آن ایفاء می نماید.

نمایشگاه ایران ایتکس ( Iran ITEX ) شامل بخش های زیر می باشد

۱.    سالن اصلی نمایشگاه :

بازدید از غرفه های سازمان ها، شرکت ها و مجموعه های مختلف به صورت مجازی و در فضای سه بعدی

در این سالن شاهد غرفه های مجموعه های مختلف در طرح ها و ابعاد متفاوت خواهیم بود.

غرفه داران در این سالن می توانند برنامه های گوناگونی برای بازدیدکنندگان داشته باشند که شامل موارد زیر میشود.

•    عرضه محصولات و خدمات 

•    رونمایی از محصولات جدید و نوآورانه

•    امکان ارائه فرصت های شغلی و دریافت رزومه

•    امکان برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت به صورت مجازی

•    امکان برگزاری مسابقه، بازی و سرگرمی

بازدید از این سالن برای عموم آزاد می باشد

۲.    سالن استارتاپ ها و رویداد Startup Talent

در این سالن که به صورت یک ساختمان در شهر نمایشگاهی ایران ایتکس می باشد، در مرحله اول استارتاپ ها به ارائه محصولات و خدمات خود می پردازند و امکان برگزاری جلسات خصوصی با افراد مختلف را خواهند داشت. همچنین رویداد startup talent در این سالن برگزار خواهد شد.  بدین صورت که هر کدام از استاراتاپ ها پس از ثبت نام در سامانه و ارائه اولیه از محصولات خود مورد بررسی مقدماتی قرار خواهند گرفت و پس از تایید ثبت نام و بر اساس برنامه زمانبدی، در روز برگزاری رویداد ۱۰ دقیقه به ارائه عمومی محصولات و خدمات خود می پردازند. سپس کمیته داوری رویداد که شامل سرمایه گذاران و افراد برجسته در این حوزه هستند به استارت اپ ها نمره داده و برترین ها را انخاب می کنند. استارتاپ های برتر علاوه بر دریافت جوایز نقدی امکان جذب سرمایه گذار را خواهند داشت.

۳.    هشتمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور ITWeekend 8 

لازم به ذکر است این رویداد هفت دوره طی سال های ۱۳۹۵ تا کنون برگزار شده و سخنرانان بزرگی در این رویداد به سخنرانی پرداختند. ولی متاسفانه امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا امکان برگزاری به  صورت حضوری وجود نداشته و در نتیجه به صورت آنلاین و در کنار نمایشگاه ایران ایتکس برگزار خواهد شد. جشنواره فناوری اطلاعات به صورت کلی رویدادی است که در آن افراد سرشناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات خود را در قالب سخنرانی های کوتاه با مخاطبان به اشتراک می گذارند.  از اهداف اصلی رویداد می توان به ایجاد محیطی برای گردهمایی، گفتگو و هم افزایی نوآوران، نخبگان، صاحبان ایده و علاقه ‌مندان به رویکردها و نگرش‌های نو در سطحی فراتر از مرزهای جغرافیایی و همچنین شناسایی آنها برای سرمایه گذاری مادی و حتی معنوی توسط حوزه های مختلف جهت پیشبرد اهداف کشور اشاره کرد. IT Weekend می‌کوشد تا با انتشار تجربیات ارزنده در حوزه فناوری اطلاعات تلاشی برای پیشرفت کشور در این حوزه را ارائه دهد.  این رویداد در بین تمامی رویدادهای مشابه با توجه به شایستگی و کیفیت بالای مخاطبین، نوع برگزاری، تجربه کادر برگزاری آن، سخنرانان برجسته و معتبر، موجب ارتقای سطح رضایت مخاطبین و کیفیت همایش گردیده است. هدف اصلی: هدف انتقال تجربه بزرگان این حوزه، ارائه دلایل موفقیت و شکست افراد سرشناس در این حوزه، ایجاد انگیزه برای راه اندازی کسب کار های نوین و خلاقانه، بررسی چالش های پیش روی استارتاپ ها موفق و نوپا

۴.    سالن کارگاه ها 

بخش کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی

در این بخش شرکت های حاضر در نمایشگاه می توانند با هماهنگی تیم برگزارکننده کارگاه های آموزشی عمومی برگزار کنند.

این کارگاه ها در ایست اصلی برنامه های نمایشگاه قرار خواهد گرفت و اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

 




مزایای حضور در نمایشگاه ایران ایتکس ( Iran ITEX ) برای شرکت مجموعه ها

۱.    ‏۲۴ ساعته بودن زمان بازدید از نمایشگاه 

۲.    مدت زمان برگزاری رویداد در مقایسه با نمایشگاه های ۴ روزه می تواند تا یک ماه باشد.

۳.    امکان ارائه خدمات و محصولات به صورت نا محدود همراه با عکس و فیلم

۴.    امکان دریافت رزومه از بازدیدکنندگان جهت استخدام در مجموعه

۵.    امکان برگزاری کارگاه های آموزشی در غرفه به صورت مجازی

۶.    امکان اجرای مسابقه، بازی و سرگرمی در غرفه به صورت مجازی

۷.    امکان شبیه سازی داخل غرفه با توجه به نیاز شرکت کنندگان 

۸.    امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با غرفه داران

۹.    صرفه جویی در زمان (عدم نیاز به رفت و آمد فیزیکی و خروج از شرکت)‏

۱۰.    ‏صرفه جویی در هزینه های اجاره غرفه در نمایشگاه ها

۱۱.    حذف هزینه های ملزومات چاپی

۱۲.    صرفه جویی در هزینه های طراحی هویت بصری 

۱۳.    حذف هزینه های غرفه سازی ‏

۱۴.    عدم نیاز به حضور فیزیکی در طول برگزاری نمایشگاه

۱۵.    ‏حذف هزینه باربری و جابجایی تجهیزات ، محصولات و …‏

۱۶.    ‏حذف هزینه های پذیرایی در حین نمایشگاه

۱۷.    پاسخگویی به مشتریان مرتبط با زمینه کاری شرکت و ارتباط با مشتریان بالفعل

۱۸.    ‏گزارش و آنالیز دقیق از مشخصات بازدیدکنندگان هر شرکت به صورت تخصصی و جزئی، به صورتی که تمامی شرکت ها بتوانند از خروجی این گزارشات در بخش فروش، تبلیغات و ‏R&D‏ خود استفاده و فروش خود را ‏افزایش دهند.‏

۱۹.    افزایش اثر بخشی نمایشگاه ها برای برگزار کنندگان، مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان

مزایای حضور در نمایشگاه ایران ایتکس ( Iran ITEX ) برای بازدیدکنندگان

۱.    آشنایی با طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات

۲.    امکان مقایسه بین انواع محصولات و خدمات

۳.    انتخاب کارآمدترین محصول متناسب با نیاز و بودجه موجود

۴.    صرفه جویی در زمان و هزینه برای بازدید از نمایشگاه (عدم نیاز به رفت و آمد فیزیکی )‏

۵.    عدم محدودیت به زمان ( ۲۴ ساعته بودن زمان بازدید از نمایشگاه )

۶.    حفظ سلامت بازدیدکنندگان به صورت عدم اجتماع در محیط نمایشگاه 

۷.    ارتباط مستقیم با تولیدکننده و مطرح کردن نیازهای خود

۸.    کسب اطلاعات گسترده در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرفه جویی در وقت و انرژی

۹.    کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری پربازده

۱۰.    یافتن فرصت‌های شغلی جدید

۱۱.    کشف ایده‌های جدید برای پیشرفت کسب و کار

۱۲.    امکان تعامل و مشورت با صاحب‌نظران و متخصصان

۱۳.    شرکت در سمینارها و کارگاه‌های تخصصی

۱۴.    به‌روز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت

۱۵.    امکان مذاکره مستقیم با مدیران شرکت‌های مطرح

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو غرفه در نمایشگاه به وبسایت رسمی نمایشگاه مراجعه و یا با دبیرخانه رویداد تماس حاصل فرمایید.

۶۶۰۲۸۹۶۳-۰۲۱

۶۶۰۲۸۹۶۴-۰۲۱

۶۶۰۲۸۹۶۵-۰۲۱

۶۶۰۸۳۰۱۵-۰۲۱

۶۶۰۸۳۰۱۶-۰۲۱

http://www.iranitex.ir

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر

نوشته های مشابه

بستن