تمام مشخصات و ویژگی‌های سری گلکسی اس۲۱ سامسونگ فاش شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سری گلکسی اس۲۱ به‌زودی در اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهد شد. آن‌طور که گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهند، این سری گوشی‌ها در پنجشنبه ۲۵ دی (۱۴ ژانویه ۲۰۲۱) معرفی و در جمعه ۱۰ بهمن (۲۹ ژانویه) برای فروش عرضه خواهند شد. به لطف رندرهای CAD فاش شده، می‌دانیم این سری گوشی‌ها چه ظاهری خواهند داشت. اکنون مشخصات کلیدی هر سه تلفن هوشمند این سری به همراه برخی جزئیات جالب‌توجه فاش شده است.

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی اس۲۱، گلکسی اس۲۱ پلاس و گلکسی اس۲۱ الترا با دو پردازنده مختلف عرضه خواهند شد. در بعضی کشورها، این سه گوشی با پردازنده اکسینوس ۲۱۰۰ و در بعضی دیگر با پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ عرضه خواهند شد. چیپست اکسینوس در مصرف انرژی نسبت به نسل‌های قبلی بهینه‌تر خواهد بود پس عمر باتری افزایش خواهد یافت. در مورد قدرت پردازشی نیز با اسنپدراگون ۸۷۵ برابری خواهد کرد یا حتی از آن بهتر خواهد بود.

در زیر مشخصات و ویژگی‌های هر سه مدل ذکر شده است:

گلکسی اس۲۱

گلکسی اس۲۱ استاندارد با اسم رمز O1 و صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی LTPS با رزولوشن +FHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز عرضه خواهد شد. اطلاعاتی راجع به رم و حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه فاش نشده است ولی معمولاً این موارد بسته به بازار هدف، متفاوت است.

در پشت گوشی سه دوربین قرار خواهند گرفت که مانند گلکسی اس۲۰ است. بنابراین، شما یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید، یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی دریافت خواهید کرد. در مورد دوربین سلفی اطلاعاتی در دسترس نیست ولی احتمالاً آن دوربین نیز به‌مانند نسل قبل، از یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

نرم‌افزار این دوربین‌ها ارتقاء خواهد یافت تا همگی از فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی کنند. همچنین فیلم‌برداری ۶۰ فریم در ثانیه در حالت Super Steady Stabilization و قابلیت تغییر فیلم‌برداری ۳۰ فریم در ثانیه به ۶۰ فریم در ثانیه و برعکس بسته به شرایط نوری وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های اعلام‌شده می‌توان به ضبط فیلم ۸K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، پشتیبانی از حالت ضبط دوگانه (ضبط هم‌زمان دوربین‌های جلو و عقب) و بهبود مون مود (Moon Mode) اشاره کرد.

سامسونگ ظرفیت باتری نسل جدید را به‌مانند قبل ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته است. این گوشی با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه خواهد شد و از شبکه نسل ۵، وای فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی در رنگ‌های بنفش (Phantom Violet)، صورتی (Phantom Pink)، خاکستری (Phantom Gray) و سفید (Phantom White) عرضه خواهد شد. بدنه پشتی این گوشی به‌مانند گلکسی اس۲۰ پلاستیکی خواهد بود. ظاهراً، سامسونگ گفته است که استقبال از بدنه پلاستیکی گلکسی نوت ۲۰ فراتر از انتظار بوده است.

گلکسی اس۲۱ پلاس

گلکسی اس۲۱ پلاس با اسم رمز T2 و نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی عرضه خواهد شد اما این بار شاهد رزولوشن +FHD و نه +QHD هستیم. همچنین، رفرش‌ریت این صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز است ولی قابل تنظیم نیست. این ویژگی منحصر به مدل الترا است.

این گوشی دارای سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی و ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود و از همان ویژگی‌های نرم‌افزاری نسخه استاندارد بهره خواهد برد. ظرفیت باتری از ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مربوط به گلکسی اس۲۰ پلاس به ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت افزایش پیدا کرده است. این نسخه نیز از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 بهره خواهد برد. این گوشی در سه رنگ بنفش (Phantom Violet)، نقره‌ای (Phantom Silver) و مشکی (Phantom Black) عرضه خواهد شد. درمورد جنس بدنه پشتی گلکسی اس۲۱ پلاس اطلاعاتی در دسترس نیست.

گلکسی اس۲۱ الترا

اسم رمز گلکسی اس۲۱ الترا P3 است و گفته می‌شود که این گوشی دارای بهترین صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند خواهد بود. طبق گزارش‌ها، این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی +WQHD از نوع LTPO و رفرش‌ریت متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز است و روشنایی این صفحه‌نمایش به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد. همچنین، نسبت کنتراست این صفحه‌نمایش به ۳,۰۰۰,۰۰۰:۱ افزایش یافته است.

این گوشی دارای چهار دوربین است: یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی که نسخه جدیدتری نسبت به دوربین اس۲۰ الترا به شمار می‌رود، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی دیگر با عنوان سوپر تله فوتو که قابلیت بزرگنمایی ۱۰ برابر اپتیکال به همراه بزرگنمایی ۱۰۰ برابری اسپیس زوم (Space Zoom) را دارد. دو سنسور تله فوتو دارای ۱۳۰ درصد پیکسل‌های بزرگ‌تر و سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel هستند. همچنین، یک سیستم فوکوس لیزری در گلکسی اس۲۱ الترا وجود دارد.

تنها مدل‌های پلاس و الترا از الترا واید بند (Ultra Wide Band) پشتیبانی می‌کنند. از این ویژگی برای ردیابی اسمارت تینگز (SmartThings) های آینده استفاده خواهد شد. منابع همچنین اشاره کرده‌اند که این دو گوشی از سوئیچ دیجیتال اتومبیل در مناطق خاص پشتیبانی خواهند کرد.

این گوشی همچنین دارای بلوتوث ۵٫۱ است و تنها مدلی است که دارای وای فای ۶E خواهد بود. ظرفیت باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است. یکی دیگر از ویژگی‌های تأییدشده این گوشی پشتیبانی از S Pen است. البته قلم را باید جداگانه و به همراه یک کیس مخصوص که دارای شیار نگه‌داری S Pen است خریداری کنید.

گلکسی اس۲۱ الترا در رنگ‌های نقره‌ای (Phantom Silver) و مشکی (Phantom Black) عرضه خواهد شد. بدنه پشتی این گوشی از جنس شیشه خواهد بود.

طراحی و قیمت

افشاگر تأیید می‌کند که طراحی این سه تلفن با آنچه رندرهای CAD به ما نشان داده مطابقت دارد.

در مورد قیمت، گفته می‌شود که سری گلکسی اس۲۱ دارای قیمت ارزان‌تری نسبت به سری گلکسی اس۲۰ خواهد بود. رکود اقتصادی، بحران کرونا و رقابت با شرکت‌های دیگر از دلایل این موضوع است. متأسفانه، اطلاعات دقیقی راجع به قیمت این سه مدل و اینکه آیا بدون شارژر عرضه می‌شوند در دسترس نیست.

درمجموع، به نظر نمی‌رسد که سری گلکسی اس۲۱ جهشی قابل‌توجه نسبت به سایر گوشی‌های پرچم‌دار کنونی باشد. بااین‌حال، باید دید سامسونگ در ۲۵ دی چه ویژگی‌های فاش نشده‌ای در این گوشی‌ها قرار داده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر