حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آمریکایی‌ها حدود یک دهه از عمر خود را با نگاه‌کردن به گوشی سپری کرده‌اند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بسیاری از ما ‌زمان زیادی از روز با گوشی کار و به صفحه‌نمایش آن نگاه می‌کنیم. حال مطالعاتی جدید در آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور چقدر از عمرشان را فقط به صفحه‌نمایش گوشی نگاه می‌کنند. براساس گزارش سایت Whistleout، آمریکایی‌ها به‌طور‌متوسط تقریبا ۹ سال از عمر خود را به صفحه‌نمایش گوشی نگاه می‌کنند؛ آماری که شاید بتوان آن را به سایر کشورها هم ربط داد.

این تحقیقات نشان داده که آمریکاها روزانه ۳٫۷ ساعت در روز به صفحه‌نمایش گوشی نگاه می‌کنند. در بخش دیگری از این گزارش گفته شده که نسل ایکس (متولدین اوایل دهه‌ی ۱۹۶۰ تا اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰) روزانه سه ساعت با گوشی کار می‌کنند. این آمار بین متولدین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۶۴ ۲٫۵ ساعت بوده است.

در ادامه بخوانید:

ازآنجاکه شیوع ویروس کرونا مردم را خانه‌نشین کرده است، افراد زیادی با گوشی خود آنلاین هستند و زمان بیشتری را با گوشی یا لپ‌تاپ سپری می‌کنند؛ اما استفاده از گوشی هوشمند به این ‌دلیل بیشتر شده است که نقش پررنگ‌تری در زندگی مردم پیدا کرده است. در جدیدترین تحقیقات، مشخص شد که آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری از گوشی استفاده می‌کنند و بیش‌ازپیش به استفاده از گوشی معتاد شده‌اند.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و اپل و گوگل در حال ‌طراحی و تولید ابزاری هستند که به مردم کمک کند تا روند استفاده از گوشی را زیر نظر بگیرند. نتفلیکس به‌تازگی مستندی به‌نام The Social Dilemma منتشر کرده که در آن به تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی انسان‌ها و سلامت روانی آن‌ها اشاره می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر