حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سهم بازار چین در زمینه فروش نمایشگر به کره جنوبی می رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر خلاف اطلاعات و داده های قبلی، کشور چین تا پایان امسال می تواند فروش پنل های نمایشگر خود را به ۴۲.۵ میلیارد رسانده و بالاخره به سهم بازار نزدیک به کره جنوبی دست پیدا کند.

فناوری نمایشگر در طول چند سال اخیر به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت پیدا کرده است. کره جنوبی با داشتن دو کمپانی بزرگ تولید کننده صفحه نمایش، یعنی سامسونگ و ال جی، کشور پیشرو در این صنعت به حساب می آید.

به هر حال، به نظر می رسد که کشور همسایه نیز چندان عقب نمانده و سهم بازار چین برای پنل های نمایشگر در حال رسیدن به کره جنوبی است. طبق گزارش جدید omdia فروش پنل های نمایشگر چینی در پایان سال جاری به ۴۲.۵ میلیارد می رسد.

رقم بالا حدود۳۶.۳ درصد از سهم بازار جهان محسوب می شود. در عین حال، گفته می شود که فروش پنل های نمایشگر متعلق به کره جنوبی تا پایان امسال به ۴۳.۶ میلیارد خواهد رسید که حدود ۳۷.۳ درصد از سهم بازار است.

نکته جالب این است که طبق داده های قدیمی، کره جنوبی با فروش ۴۴.۱ میلیارد دلاری حدود ۴۰.۱ درصد از بازار را به خود اختصاص داده و چین نیز با فروش ۳۴ میلیارد دلاری، تنها ۳۱ درصد از سهم بازار را به دست می آورد.

در هر صورت، گزارش جدید بیانگر این است که فروش کره جنوبی در سال جاری حدود ۱.۱ درصد افت پیدا می کند، در حالی که چین با افزایش ۲۵ درصدی فروش پنل های نمایشگر خود مواجه خواهد شد. بنابراین، سهم بازار چین در خصوص فروش پنل های نمایشگر، به کره جنوبی خواهد رسید.

عمده فروش کره جنوبی، به پنل های اولد مربوط می شود. چرا که یکی از بزرگ ترین کمپانی های تولید کننده، یعنی سامسونگ، بازار LCD را ترک کرده و تنها روی نمایشگرهای اولد و انواع دیگر آن ها تمرکز کرده است.

در سال ۲۰۱۹، فروش پنل های اولد کره جنوبی به ۸۸.۴ درصد رسید، در حالی که فروش آن ها برای کشور چین تنها حدود ۱۰.۱ درصد بود. البته باید گفت که با کناره گیری کره از ساخت نمایشگرهای ال سی دی، چین توانسته است در دو سال اخیر  بازار پنل های LCD را در دست بگیرد.

به منظور تقویت بازار، چین درصدد برامده تا بالاخره نقشه پنج ساله چهاردهم خود را به مرحله اجرا برساند. طبق این نقشه، چین به طور انحصاری روی ساخت مواد و تجهیزات اصلی خود تمرکز کرده و تلاش می کند تا زنجیره تامین را به حالت محلی تری درآورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر