فناوری QNED توسط سامسونگ دیسپلی بهبود یافته است و به‌زودی ساخت آن آغاز می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) فناوری نمایشگر‌های QNED مخفف Quantum Dot Nanorod LED را تا نزدیکی مرحله ساخت بهبود داده است. انتظار می‌رود که این شرکت سرمایه‌گذاری در تجهیزات تولید این نوع نمایشگر‌ها را تا سال ۲۰۲۱ آغاز کند و بلافاصله پس‌ازآن اقدامات بیشتری انجام دهد.

مطابق گزارش دی الک (TheElec)، غول فناوری کره‌ای به‌تازگی ۹۴ حق ثبت اختراع را ثبت کرده است. این موضوع نشان از پیشرفت قابل‌توجه ثبت اختراع فناوری در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ نسبت به موارد ثبت‌شده در نیمه اول سال جاری است. علاوه بر این، پنل پشتی استفاده‌شده در فناوری QNED سامسونگ دارای ساختار ۷T2C TFT است و یک ترانزیستور اسیلاتور برای تراز کردن LED های نانورود (Nanorod) و ترانزیستورهای تعمیری در کنار آن استفاده شده است.

قابل‌ذکر است که طراحی مدار فناوری QNED مشابه فناوری TFT سامسونگ است که این شرکت در نمایشگر‌های OLED تلفن‌های هوشمند از آن استفاده می‌کند. یک تحلیل از یوبی ریسرچ (UBI Research) نیز نشان داد که اضافه شدن ترانزیستور اسیلاتور یک نوآوری جالب در اختراعات ثبت شده است چراکه قبلاً در پنل‌های نمایشگر از آن استفاده نشده بود. در حال حاضر، سرعت عملکرد فناوری جدید QNED نگرانی اصلی سامسونگ است.

در هر پیکسل، حدود ۱۰ تا ۲۰ عدد LED نانورود باید به‌درستی تراز شوند در غیر این صورت منجر به اتصال کوتاه پیکسل خواهد شد. برای حل این مشکل، ترانزیستورهای تعمیری در ساختار این فناوری در نظر گرفته شده است. سامسونگ دیسپلی برای توسعه فناوری QNED چهار سال وقت صرف کرده است و اکنون این شرکت از موفقیت تولید این نوع نمایشگرها مطمئن است و به‌زودی تا سال ۲۰۲۱ در تجهیزات تولید این نوع نمایشگرها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر