رونمایی از صفحه‌نمایشگر کرکره‌ای انعطاف‌پذیر توسط Oppo

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی Oppo بار دیگر با طراحی نوآورانه صفحه‌نمایشگر کرکره‌ای انعطاف‌پذیر خود توانست دنیای تلفن‌های هوشمند انعطاف‌پذیر را دگرگون کند.

این اولین بار نیست که کمپانی Oppo در طراحی گوشی های هوشمند تغییرات اساسی ایجاد می‌کند. در سال 2013، Oppo N1 دارای یک دوربین چرخان بود و به دنبال آن Find Find X 2018 بود که به لطف دوربین های کشویی از شر بریدگی دوربین خلاص شد. در حال حاضر Oppo بار دیگر با معرفی مفهوم صفحه‌نمایشگر کرکره‌ای انعطاف‌پذیر در تلفن همراه Oppo X 2021 هنجارهای دنیای تلفن‌های هوشمند را  در هم شکسته است.

بزرگترین ویژگی قابل تحسین در این دستگاه این است که اندازه صفحه نمایش ثابت نیست و می‌تواند بین 6.7 تا 7.4 اینچ به صورت مورب تغییر سایز دهد که فرصت های جدیدی را برای توسعه دهندگان و کاربران فراهم می‌کند. Oppo نمونه‌ای از تک تایمز کردن روی پیوند ویدیویی را نشان می دهد که منجر به تنظیم صفحه برای نسبت ابعاد به تنهایی می‌شود.

 صفحه‌نمایشگر کرکره‌ای انعطاف‌پذیر Oppo


در شکل اصلی آن، صفحه نمایش 6.7 اینچی است. این یک صفحه OLED با صفحه اختصاصی کرکره‌ای Warp Track است که بخشی از آن در زیر نمایشگر اصلی قرار دارد و در نازک ترین نقطه آن فقط 0.1 میلی متر ضخامت دارد. ما مشخصات واقعی موجود در لایه خارجی نمایشگر را نمی گیریم اما احتمالاً نوعی پلاستیک است.

به لطف موتورهای چرخشی دوگانه در زیر صفحه‌نمایشگر کرکره‌ای انعطاف‌پذیر ، Oppo توانست به صفحه ای بدونن چین و شکن دست یابد، مسئله‌ای که سازندگان نمایشگرهای تاشو فعلی هنوز در تلاش برای غلبه بر آن هستند. این موتورها می‌توانند نمایشگر را با نیروی توزیع مساوی در هر دو نیمه جمع و گسترش دهند.

 صفحه‌نمایشگر کرکره‌ای انعطاف‌پذیر Oppo

Oppo X 2021 همچنین دارای یک قاب پویا است که شامل یک قاب ثابت و یک قاب متحرک در بالای آن است. این طراحی صفحه 2 در 1 بدون شکاف قطعه ای به لطف لایه‌های نگهدارنده فلز در زیر صفحه ایجاد شده‌ است که مانع از خراب شدن صفحه می شود.

البته هنوز زمان دقیقی برای عرضه این تلفن هوشمند مشخص نشده‌است تا بتوانیم منتظر Oppo X 2021 باشیم. در واقع این گوشی به احتمال زیاد هرگز به شکل فعلی عرضه نخواهد شد. با این حال مطمئناً منتظر اعلامیه دستگاه های آماده بازار هستیم که از تکنولوژی مشابه با آن استفاده می‌کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر