حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

موفقیت چشمگیر تراشه M1 اپل در بنچمارک Cinebench

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تراشه M1 اپل موفق شده تا در بنچمارک Cinebench به امتیاز 7508 در بخش چند هسته ای و به امتیاز 1498 در بخش تک هسته ای دست پیدا کند.  

چند روز پیش، اپل به طور رسمی از تراشه انحصاری جدید خود، به نام M1 برای دستگاه های مک رونمایی کرد. این تراشه، جزو پردازنده های مجهز به ARM اپل سیلیکون به حساب می آید. با فروش دستگاه های مک مجهز به M1 جدید، جزییات مربوط به کارایی آن ها در فضای آنلاین منتشر شده است.

نتیجه بنچمارک CineBench روی مک بوک پرو مجهز به تراشه M1 و همینطور رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی نشان می دهد که این لپ تاپ توانسته به امتیاز 7508 برای آزمون چند هسته ای و به امتیاز 1498 برای آزمون تک هسته ای دست پیدا کند.

این امتیازها شبیه به امتیازهای تراشه های نسل یازدهم اینتل هستند. لپ تاپ MacBook Pro پایین رده 16 اینچی با پردازنده 2.6 گیگاهرتزی (محصول سال 2019) توانسته در آزمون چند هسته ای به امتیاز 6912 و در آزمون تک هسته ای به امتیاز 1113 دست یابد.

اخیرا، مک بوک پرو مجهز به M1 روی Geekbench 5 مورد ارزیابی قرار گرفته است. طبق نتایج به دست آمده، ماشین جدید هم در آزمون تک هسته و هم در آزمون چند هسته ای، بهتر از مک بوک پرو 16 اینچی مجهز به Core i9-9880H عمل می کند.

تراشه M1 جدید اپل با استفاده از فرایند 5 نانومتر ساخته شده و شامل 16 میلیارد ترانزیستور می شود، حال آنکه تنها 11.8 میلیارد ترانزیستور در تراشه A14 بایونیک آیفون 12 به کار رفته است. هسته CPU دارای چیدمان هشت هسته ای بوده، و شامل 4 هسته با کارایی بالا برای وظایف سنگین تر، و چهار هسته با بهره وری بالا برای فعالیت های سبک تر و کم اولویت می شود.

چیپست M1 اپل همچنین دارای یک مدار اختصاصی برای پردازش های هوش مصنوعی و گرافیک است. چیپ های حافظه نیز در همان پکیج و در کنار پردازنده قرار گرفته اند که موجب افزایش سرعت می شود.

طبق ادعای کمپانی کوپرتینویی، دستگاه های مک مجهز به چیپست M1 اپل سیلیکون حدود سه و نیم برابر سریع تر از مدل های قبلی مبتنی بر تراشه های اینتل عمل می کنند. سرعت گرافیک نیز تا پنج برابر افزایش یافته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر