حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تهران و شهر‌های قرمز از یک آذر قرنطینه می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه، شهرهای قرمز در سطح کشور دست کم به‌ مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند.

بنا به طرح جامعی که در ستاد کرونا تدوین شده است، شهرهای کشور ازلحاظ میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا، سطح هشدار دریافت می‌کنند. بر این اساس، شهرهای قرمز دارای سطح هشدار ۳، شهرهای نارنجی دارای سطح هشدار دو و شهرهایی با وضعیت زرد دارای سطح هشدار یک هستند. در شهرهایی با سطح هشدار یک محدودیت‌های شغلی گروه ۴، در شهرهایی با سطح هشدار دو محدودیت‌های شغلی گروه ۳ و ۴ و در شهرهایی با سطح هشدار سه محدودیت‌های شغلی گروه دو، سه و چهار اعمال می‌شود.

گروه شغلی یک گروه شغلی دو گروه شغلی سه گروه شغلی چهار
مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و مراکز تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت، لبنیات فروشی‌ها، مراکز تهیه غذای آماده بیرون بر، محل نگه‌داری سالمندان و معلولین، صنایع و معادن، تأمین برق و گاز، آب‌رسانی، مدیریت پسماند و فاضلاب، فروشگاه قطعات یدکی، مصالح فروشی، آهن فروشی، جوشکاری و کابینت، تعمیرات لوازم خانگی و اتومبیل و منازل و غیره مراکز خرید، پاساژها، فروشگاه‌های فروش مواد غیر غذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل‌و‌نقل عمومی درون شهری همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی

همچنین ظرفیت فعالیت کارکنان و کارمندان در سطح هشدار سه برابر با یک‌سوم، در سطح دو برابر با یک‌دوم و در سطح یک برابر با دوسوم خواهد بود.

در ادامه بخوانید:

علیرضا رئیسی، سخن‌گوی ستاد کرونا، با تأکید بر اینکه با شروع فصل سرد سال میزان ابتلا به کرونا در سطح جهانی در حال بالا رفتن است و کاهش رعایت بهداشتی باعث فشار زیادی به بیمارستان‌ها شده است، اعلام کرد بر همین اساس کشورها محدودیت‌هایی اعمال می‌کنند تا کنترل بیماری از کنترل خارج نشود. به‌گفته‌ی رئیسی، محدودیت‌ها معمولا به‌ مدت دو هفته اجرا می‌شوند تا با انجام ارزیابی، مشخص شود نیاز به تمدید این مهلت وجود دارد یا خیر.

رئیسی اظهار کرد اکنون بیش از ۱۰۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۵۵ شهر در وضعیت زرد کرونا هستند. بنا به تصمیم امروز ستاد کرونا، قرار است محدودیت‌ها از شنبه‌ی هفته‌ی آینده (۱ آذر) اعمال شود. این محدودیت‌های شامل تردد هم می‌شوند و خودروها با پلاک بومی اجازه‌ی رفت‌و‌آمد به/از شهرستان خود نخواهند داشت.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی ستاد کرونا، یک هفته زمان برای آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم نیاز است و از هفته‌ی آینده، شهرهای قرمز در سطح کشور قرنطینه می‌شوند. جزئیات دقیق‌تر این طرح به‌زودی اعلام می‌شود. هفته‌ی گذشته تعطیلی کسب‌وکارهای غیر ضروری از ساعت ۱۸ اعمال شد که هنوز رعایت آن در حد مناسبی قرار ندارد. علاوه ‌بر آن، محدودیت‌هایی در مرکز ۲۵ استان به‌ مدت ۱۰ روز و محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار در ۸۹ شهرستان اعمال شده بود. ساعت کاری اتوبوس و مترو در تهران هم به ٢٠ تا ٢٠:٣٠ محدود شد.

به‌روزرسانی ۲۷ آبان:

محدودیت‌های جدید کرونایی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعطیلی شرکت‌های خصوصی از شنبه در شهر‌های قرمز (شرکت‌های خصوصی شامل مشاغل درجه سه می‌شوند)
  • افزایش ساعات سرویس‌دهی مترو و اتوبوس از روز شنبه تا ساعات ۲۲
  • منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز از یک آذر
  • منع تردد با خودروی پلاک بومی به تمام مراکز کشور از ساعت ۱۰ صبح فردا چهارشنبه، ۲۸ آبان تا جمعه

سخن‌گوی ستاد کرونا جریمه‌ی افرادی را که از یک آذر از شهرها خارج و وارد شهر دیگر شوند، برای شهرهای نارنجی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و برای شهرهای قرمز یک میلیون تومان اعلام کرد. فرماندار تهران هم تعطیلی تمام مشاغل به‌جز مشاغل ضروری و منع تردد و سفر در تهران را ابلاغ کرد.

جزئیات دیگر محدودیت‌های دوهفته‌ای، طی امروز و فردا (چهارشنبه ۲۸ آبان) اعلام می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر