حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گیربکس نیمه اتوماتیک 6 سرعته تا پایان سال به تولیدات ایران خودرو خواهد پیوست

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت ایران خودرو که در یکی دو سال اخیر روند توسعه قوای فنی محصولات خود را سرعت بخشیده است، در ادامه تحول‌آفرینی در سیستم‌های انتقال قدرت خود خبر از تولید آزمایشی گیربکس 6 سرعته AMT تا پایان سال جاری داد.

گیربکس‌های نیمه اتوماتیک AMT در واقع همان جعبه دنده‌های دستی هستند که مکانیزم تعویض دنده آنها همانند گیربکس‌های اتوماتیک، به صورت هوشمندعمل کرده و دیگر نیازی به کلاچ‌گیری و تعویض دستی دنده‌ها وجود ندارد. مزیت این نوع گیربکس‌ها در این است که قیمت تمام شده و همچنین هزینه تعمیر آنها نسبت به جعبه‌دنده‌های اتوماتیک با سیستم‌های داخلی بسیار پیچیده‌تر، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. همچنین رانندگان نیز از مزایای تعویض اتوماتیک دنده‌ها برخوردار شده و دیگر نیازی به تعویض مداوم دنده‌ها به همراه کلاچ‌گیری ندارند. در نتیجه لذت رانندگی با خودرو بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

گیربکس شش سرعته ایران خودرو

در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو که پیش از این خبر از تولید گیربکس شش سرعته دستی داده بود، در حال حاضر قصد دارد تا پیش از پایان امسال، ساخت جعبه دنده نیمه اتوماتیک AMT شش سرعته را کلید بزند.

 

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از پرشین خودرو، مدیر عامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با اعلام این خبر افزود: در تولید گیربکس شش سرعته بیشتر از ۱۳۵ عدد قالب جدید طی فرایند همکاری با ۸۵ شرکت سازنده ساخته شده است. به گفته او تولید جعبه دنده داخلی حدود ۸۷ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی طی ۴ سال به دنبال خواهد داشت.

 

آقای اسماعیل پور در ادامه صحبت‌هایش افزود: پروژه راهبردی طراحی و توسعه جعبه دنده‌های جدید برای خودروهای سواری در راستای ارتقای بومی سازی آنها به شرکت نیرومحرکه واگذار شد تا در کنار سازندگان داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، پروژه‌های جدید طراحی و توسعه جعبه دنده در سطح تکنولوژی‌های روز دنیا در داخل کشور اجرا شود.

 

او اظهار داشت: گیربکس ۶ سرعته (دستی) ابتدا روی محصول رانا پلاس نصب و وارد بازار خواهد شد و به تدریج به دیگر محصولات ایران خودرو تسری خواهد یافت. گیربکس نیمه اتوماتیک ۶ سرعته نیز با نام تجاری AMT 6 تا پایان امسال به تولید آزمایشی خواهد رسید. شرکت ایران خودرو قصد دارد تا سال ۱۴۰۴ نیمی از محصولات خود را با گیربکس اتوماتیک و نیمی دیگر را با گیربکس دستی تولید و روانه بازار کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر