احتمال اضافه‌شدن احساسات لحظه‌ای چهره گیمر به شخصیت‌های بازی فورتنایت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دنیای بازی‌های رایانه‌ای همیشه در حال پیشرفت است و در هر بازه‌ی زمانی، عنوانی خاص به شهرت جهانی می‌رسد. اکنون مدتی است که عنوان بتل رویال فورتنایت موفق شده از بازی معمولی به یکی از بازی‌های معروف سبک خود تبدیل شود؛ به‌طوری‌که کمتر کسی در دنیای فناوری وجود دارد که حتی نامش را نیز نشنیده باشد. اکنون که ویروس کرونا بسیاری را خانه‌نشین کرده و باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، این عنوان از گذشته نیز معروف‌تر شده است و گیمرهای زیادی در آن حضور دارند.

بااین‌همه، هنوز با وجود این شهرت و به‌روزرسانی‌های پی‌درپی، خواسته‌ی اصلی بسیاری از گیمرها برآورده نشده است. بعضی از گیمرها معتقدند اگر شخصیت بازی می‌توانست احساسات لحظه‌ای کاربر را منعکس کند، تجربه‌ی گیمینگ بسیار لذت‌‌بخش‌تر و واقعی‌تر از گذشته می‌شد. تصور کنید اگر شما یک گیمر باشید و در فورتنایت برنده شوید، می‌توانید احساس خوشحالی را در آواتار این عنوان نیز مشاهده کنید که چهره‌ی واقعی خود شما دارد.

تا چندی پیش، حتی نمی‌شد به چنین مسئله‌ای فکر کرد؛ زیرا فناوری به‌اندازه‌ی زمان حال پیشرفت نکرده است؛ اما حالا حتی در گوشی‌های هوشمند نیز قابلیت‌هایی مانند میموجی (Memoji) وجود دارند که می‌توانند احساسات لحظه‌ای کاربر را در آواتاری جالب منعکس کنند. باوجوداین، باتوجه‌به اینکه اپیک گیمز (Epic Games) شرکتی مرتبط با این فناوری را خریده است، ممکن است به‌زودی چنین قابلیتی را در عنوان بتل رویال فورتنایت شاهد باشیم.

شرکت hypersense

اپیک به‌تازگی شرکتی به‌نام Hyprsense را خریده است که می‌تواند حالت‌های چهره‌ی شما را با استفاده از وب‌کم مستقیم روی یکی از شخصیت‌های بازی ویدئویی قرار دهد. می‌توان امیدوار بود که تا آن روز، فاصله‌ی زیادی باقی نمانده و به‌زودی می‌توان چهره‌ی ناراحت افرادی بازنده در فورتنایت را مشاهده کرد.

در ادامه بخوانید:

نسخه‌ی بتای Hyprmeet سپتامبر منتشر شد؛ اما متأسفانه این اپلیکیشن اکنون دردسترس نیست. البته می‌توان به‌راحتی تأثیر اضافه‌شدن احساس به‌صورت شخصیت‌های فورتنایت را تصور کرد. عنوان مذکور حالتی خاص به‌نام Party Royal دارد که برعکس بازی اصلی بدون خشونت است و سرعت کمتری دارد. فرض کنید هنگامی‌که گیمرها با‌هم در این بازی قرار می‌گیرند، چقدر می‌توانند ارتباط مؤثرتری داشته باشند.

حالت Party Royal از زمان معرفی تاکنون، میزبان چندین تجربه‌ی گردهمایی مجازی مانند کنسرت و اکران تریلرها بوده است. درواقع، اکنون فورتنایت در حال تبدیل به پلتفرم است و دیگر نمی‌توان گفت که تنها یک بازی است.

عنوان فورتنایت

با وجود قابلیت بالقوه، فروش این شرکت به اپیک هنوز ارتباط مستقیمی به استفاده از فناوری یادشده در فورتنایت ندارد. درواقع براساس صحبت‌های کیم لیبرری، مدیر ارشد فنی اپیک گیمز، خرید انجام‌شده بیشتر از اینکه به بازی اصلی ارتباط داشته باشد، به تولیدکنندگان مربوط است.

اپیک پیش‌تر روش‌های ارزان‌قیمتی را برای بررسی حالت‌های چهره انسان به‌کار برده است که از آن‌ها می‌توان به استفاده از دوربین TrueDepth آیفون اشاره کرد که می‌توان با آن صورت را به‌صورت سه‌بُعدی اسکن کرد. اکنون که می‌توان به‌لطف فناوری موجود در نرم‌افزار ساخت Hyprsense حتی از وب‌کم نیز برای این کار استفاده کرد، ضبط حالات مختلف چهره از همیشه برای توسعه‌دهندگان دردسترس‌تر است.

هنوز مشخص نیست که با گردهمایی کارکنان این دو شرکت قابلیت‌های جدید ابتدا در کدام بخش‌ها ظاهر می‌شوند؛ اما موضوع مهم تغییراتی است که می‌تواند این همکاری در آینده‌ی فورتنایت و حتی عناوین دیگر ایجاد کند.

از دیدگاه شما کاربران تک تایمز، آیا اپیک  این قابلیت را سرانجام به فورتنایت اضافه می‌کند؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر