چگونه در دوران کرونا سفری امن با تور ترکیه داشته باشیم؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با وجود پاندمی کرونا در سراسر جهان، ترکیه با اجرای تهمیداتی با عنوان «گردشگری امن» زمینه را برای سفر ایمن گردشگران به این کشور فراهم کرده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تمامی ابعاد زندگی در جهان تحت‌تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفت و در این میان صنعت گردشگری بیشترین تاثیر را از این مهمان ناخوانده داشت. بیشتر کشورها مرزهای خود را به روی گردشگران بستند، پروازهای بین‌المللی متوقف شد و فعالان توریسم دچار بحران بی‌سابقه‌ای شدند.

ولی به جرات می‌توان ترکیه را یکی از پیشگامان احیای صنعت گردشگری در دوران پاندمی کرونا دانست. این کشور توانست تا در چند ماه گذشته با فراهم کردن زیرساخت‌ها در طرحی تحت عنوان «گردشگری امن» زمینه را برای تامین سلامت مسافران در دوران پاندمی کرونا جهت سفر به این کشور فراهم کرده و مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند. از این‌رو، کجارو در سفری به ترکیه این تمهیدات را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

چنانچه شما نیز قصد سفر به ترکیه را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر بازدید مجازی از جاهای دیدنی آنتالیا و استانبول با شرایط سفر ایمن در دوران پاندمی کرونا به این کشور زیبا آشنا شوید.

سفر هوایی

شرکت هوایی ترکیش به‌منظور رفاه حال مسافران تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است. اولین مورد اهدای پک بهداشتی ویژه جهت استفاده در طول پرواز است. علاوه بر الزام استفاده از ماسک و پیام‌های بهداشتی، سرو غذا نیر در بسته‌بندی های جدید ارائه شده و از مسافران خواسته می‌شود تا از صرف غذا به‌صورت هم‌زمان خودداری کنند. مهمانداران هواپیما نیز مدام در حال کنترل مسافران برای استفاده از ماسک و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی هستند.

در فرودگاه‌های استانبول و آنتالیا نیز علاوه بر دسترسی آسان به مواد ضدعفونی‌کننده، فاصله‌گذاری اجتماعی در بخش‌های مختلف از جمله بخش تحویل بار و صندلی‌های سالن انتظار به‌ خوبی رعایت شده است. در غذاخوری‌های فرودگاه نیز همه‌جا تاکید شده است که به‌محض اتمام خوردن و آشامیدن حتما مسافران ماسک را روی صورت خود قرار دهند. 

آنتالیا

منطقه ساحلی آنتالیا به‌دلیل وجود سواحل زیبا و تاریخ غنی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود. آنتالیا را به جرات می‌توان نقطه تلاقی تاریخ و مدرنیته دانست. تلفیق سواحل زیبا، هتل‌ها و امکانات تفریحی نظیر پارک‌های آبی، آکواریوم و… با فرهنگ اصیل ترکی، این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است. البته آنتالیا نیز از پیامدهای کرونا در امان نبوده و امسال با کاهش چشم‌گیر گردشگران مواجه بود؛ ولی نکته قابل‌توجه اینکه با اجرای طرح گردشگری امن در هتل‌ها، سواحل و رستوران‌ها، گردشگران در حال بازگشت به سواحل زیبای مدیترانه در خاک ترکیه هستند.

مسجد ۴ مناره در جوار رودخانه ماناوگات آنتالیا ترکیه

جاهای دیدنی آنتالیا

دیدنی‌های آنتالیا به‌دلیل قدمت تاریخی و غنای فرهنگی از تنوع بالایی برخوردار است و از این‌رو، گردشگران علاوه بر تفریح در سواحل می‌توانند از نزدیک با بخش‌هایی از تاریخ نیز ملاقات داشته باشند.

منطقه کاله ایچی (Kaleiçi)

کاله ایچی در زبان ترکی به معنی داخل قلعه است و از این جهت به این نام خوانده می‌شود که این منطقه در واقع بقایای قلعه‌ای باستانی است که در حال حاضر، فقط دو دیوار و یک ورودی از آن به جا مانده است. این ورودی که دروازه هادریان نام دارد، به دستور امپراطور هادریانوس ساخته شده است. کوچه‌های باریک و پیچ‌درپیچ مملو از رستوران‌ها و مغازه‌های رنگارنگ، خانه‌های قدیمی و بازسازی شده، مناره یولی، برج ساعت و… از دیدنی‌های منطقه کاله ایچی آنتالیا هستند.

کوچه‌های باریک و سنگفرش منطقه کاله ایچی آنتالیا در شب

شهر ماناوگات (Manavgat)

رودخانه ماناوگات یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا است که در فاصله ۷۵ کیلومتری (یک ساعت رانندگی) از شرق شهر آنتالیا قرار دارد. این رودخانه در دامنه شرقی کوه‌های توروس قرار گرفته و به دریای مدیترانه می‌ریزد. ماناوگات مکان بسیار مناسبی برای قایقرانی و تفریحات مهیجی مانند رفتینگ است. در سفر به این منطقه می‌توانید آرامش و هیجان را تجربه کنید.

از جذابیت‌های این منطقه، می‌توان به قرارگیری هتل‌های لوکس در جوار رودخانه و کرانه دریای مدیترانه اشاره کرد. علاوه بر این به‌دلیل مجاورت با دریای مدیترانه، می‌توانید در رستوران‌های این منطقه غذاهای لذیذ دریایی را نیز امتحان کنید.

شهر گردشگری سیده (Side)

مقصد بعدی شهر گردشگری سیده است که در حدفاصل پنج کیلومتری از ماناوگات قرار دارد. این شهر کوچک ساحلی به واسطه جاذبه‌های تاریخی مانند معبد آپولو و آتنا، آمفی تئاتر باستانی، موزه سیده و ساحل شنی مورد توجه گردشگران قرار دارد.

تئاتر سیده (Side’s theater) ، بزرگ‌‌ترین تئاتر در پامْفیلیای باستانی محسوب می‌شود که با ۴۹ ردیف صندلی، گنجایش ۱۵ هزار نفر را دارد و امروزه همچنان برای برگزاری کنسرت‌ها و مراسم فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه تعدادی از قوس‌‌های آن به مروز زمان تخریب شده‌اند، می‌توان جلوه و شکوه معماری رومی را در جای‌جای آن مشاهده کرد.

ساحل کارپوز کالدیران (Karpuzkaldiran) و کونیاالتی (Konyaaltı)

آنتالیا یکی از معدود شهرهای جهان است که ۶۳۰ کیلومتر نوار ساحلی را به خود اختصاص داده است. از جمله مشهورترین سواحل آنتالیا می‌توان به ساحل کارپوزکالیدران اشاره کرد که آبشارهای دودن (Duden) در آنجا به دریا می‌ریزد. نکته قابل‌توجه اینکه در محل سرریز رودخانه به دریا مانع قرار داده شده و گردشگران می‌توانند در رودخانه انواع فعالیت‌های مهیج نظیر زیپ لاین و حتی رفتینگ را با شرایط امن تجربه کنند.

آبشار دودن در ساحل کارپوزکالدیران آنتالیا

کونیالتی نیز ساحلی به طول هفت کیلومتر است که در اطراف آن امکانات رفاهی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیادی قرار دارند و همه این امتیازات، ساحل کونیالتی را به منطقه‌ای ایدئال برای گردشگران تبدیل کرده است. در نقطه مقابل این ساحل و در فاصله ۴۵ دقیقه رانندگی کوه‌های آنتالیا قرار دارد که در فصول سرد برای ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساحل کونیاالتی آنتالیا

یکی از نکته‌های مهمی که در طول بازدید از این دیدنی‌ها باید به خاطر داشته باشید این است که در حال حاضر امکان بازدید، صرف غذا و خرید به‌دلیل پاندمی کرونا فقط تا ساعت ۲۲ امکان‌پذیر است و کلیه شهروندان و گردشگران حتی در فضای باز نیز ملزم به استفاده از ماسک هستند؛ در غیر این صورت با تذکر پلیس مواجه می‌شوند.

هشدار استفاده از ماسک پس از صرف غذا در رستوران‌های ترکیه

در بخش بعدی گشت و گذاری در شهر زیبای استانبول و دیدنی‌های این شهر در دوران پاندمی کرونا خواهیم داشت. اگر شما نیز در دوران کرونا به ترکیه یا سایر کشورهای جهان سفری داشته‌اید، تجربه خود را با ما و سایر کاربران کجارو در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید. 

همچنین، در کجارو امکان مقایسه قیمت و انتخاب مناسب‌ترین آفر از میان صدها تور مسافرتی فراهم شده است و از طریق تماس با آژانس فروشنده می‌توانید تور ترکیه دلخواهتان را رزرو کنید.

تصاویر: ملکه زاوشی، سعیده خلیلی‌صفا

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر