حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اینفینیتی QX55 معرفی شد – تک تایمز

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موفقیت چشم‌گیر لکسوس در بازار جهانی، کاهش فروش دیگر برندهای لوکس ژاپنی مثل آکورا و اینفینیتی را به ‌دنبال داشته است. هم‌زمان با مشکلات مالی نیسان، سرمایه‌گذاری در اینفینیتی برای تولید مدل‌های جدید با محدودیت مواجه است. این شرایط اهمیت محصول جدید این شرکت با کد QX55 را افزایش می‌دهد.

نسل اول اینفینیتی QX50 در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این محصول یک کراس‌اور اندازه متوسط با ابعاد کوچک‌تر و ارتفاع پایین‌تر نسبت به QX60 است. از سال ۲۰۱۹، نسل دوم QX50 در بازار جهانی فروخته می‌شود؛ درحالی‌که نسخه جدید این خودرو با بدنه فست‌بک، سال آینده به سبد محصولات اینفینیتی اضافه خواهد شد.

در نمای رو‌به‌روتفاوت چندانی بین QX55 و QX50 دیده نمی‌شود. صرفا چیدمان نوار LED روشنایی روز داخل چراغ‌های جلو تغییر کرده است و کمی افزایش حجم در اندازه جلوپنجره وجود دارد تا مدل کوپه، اسپرت‌تر به‌ نظر رسد. برخلاف بسیاری از شاسی‌بلندهای مدرن بازار جهانی، QX55 مجهز به مه‌شکن‌های دایره‌ای در طرفین سپر است. حساسیت در نصب ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی و استفاده از قطعات براق کروم در جلوپنجره، دستگیره‌ها و قاب پنجره از نکات مثبت در QX55 هستند.

 Infiniti QX55 شاسی بلند اینفینیتی کیوایکس55 نمای پشت

در فضای داخلی، تغییراتی بر QX55 اعمال شده است که احتمالا بیش از QX50 برای خریدار جذاب خواهد بود. این خودروها از معدود شاسی‌بلندهای دنیا هستند که دو نمایشگر لمسی در وسط داشبورد ارائه می‌کنند؛ اما در QX55 فناوری‌های بیشتری وجود خواهد داشت و تعداد کلیدهای فیزیکی کم‌تر خواهد شد. مدل پایه، مجهز به نمایگشر ۸ اینچ در بالا و ۷ اینچ در پایین است؛ هرچند امکان سفارش خودرو با پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان وجود ندارد.

از نکات جالب در فضای داخلی QX55، می‌توان به قابلیت جابه‌جایی صندلی عقب برای راحتی بیشتر به میزان ۱۵ سانتی‌متر اشاره کرد. برای حمل بار ۷۶۲ لیتر فضا وجود دارد که در کلاس کراس‌اورهای اندازه متوسط، کم‌نظیر است. امکانات سفارشی، شامل در برقی برای صندوق عقب، سیستم صوتی از برند بوز (Bose) با ۱۶ بلندگو، تزئینات چوب، نمایشگر روی شیشه (HUD) و صندلی‌های برقی برای QX55 پیش‌بینی شده است.

 Infiniti QX55 شاسی بلند اینفینیتی کیوایکس55 نمای داخلی

اینفینیتی QX55 با پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ و جعبه‌دنده CVT همراه سیستم دودیفرانسیل تولید خواهد شد. این خودرو ۲۶۸ اسب ‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. درحالت عادی، QX55 به‌صورت محورجلو قابل استفاده است؛ اما می‌تواند ۵۰ درصد گشتاور به دیفرانسیل عقب منتقل کند. اینفینیتی QX50 با تجهیزات مشابه، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶٫۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دارد؛ درحالی‌که میانگین مصرف سوخت آن، ۸٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

قیمت رسمی برای QX55 هنوز مشخص نیست؛ اما با توجه‌ به آستانه قیمت ۳۸ هزار دلار برای QX50، می‌توان احتمال داد که مدل فست‌بک با امکانات بیشتر، قیمتی در حدود ۴۵ هزار دلار داشته باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر