بازی Would of Warcraft به‌صورت بومی برای پردازنده‌ی M1 اپل بهینه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بلیزارد (Blizzard)، ناشر بازی مشهور و خاطره‌انگیز World of Warcraft، با جدیدترین به‌روزرسانی پشتیبانی بومی از پردازنده‌های اپل سیلیکون را به بازی اضافه می‌کند. 

با توجه ‌به پستی که بلیزارد در انجمن خود ارسال کرده است، به‌روزرسانی نسخه‌ی 9.0.2 این هفته برای پشتیبانی بومی از پردازنده‌های M1 ارائه می‌شود و به واسطه‌ی آن، بازی ورلد آو وارکرافت به‌اختصار «WoW» می‌تواند بدون نیاز به شبیه‌سازی روزتا ۲ برای ARM64، ازاین‌پس به‌صورت کاملا طبیعی و بومی اجرا می‌شود. روزتا ۲ (Rosetta 2) نرم‌افزار ترجمه‌ی بالادرنگ اپل است تا برنامه‌های ساخته‌شده برای معماری x86 را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده، روی پردازنده‌های M1 مبتنی بر آرم اجرا کند. استفاده از روزتا ۲ در عملکرد و سرعت اجرای نرم‌افزارها تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین تغییر مسیر به پشتیبانی بومی از نرم‌افزارها، باعث می‌شود آن بازی یا نرم‌افزار از تمامی پتانسیل خود استفاده کند و با نرخ ‌فریم بالاتر و کیفیت بیشتری اجرا شود.

شرکت بلیزارد در بیانیه‌ی خود می‌گوید:

ما خوشحالیم که در این به‌روزرسانی به‌صورت بومی از اپل سیلیکون پشتیبانی می‌کنیم و همچنین به ماهیت پشتیبانی روز اول و به‌روزرسانی‌هایی از این دست، کاملا آگاه هستیم (اشاره به پشتیبانی از مشکلات اولیه) و از کاربران می‌خواهیمهرگونه مشکل مربوط به اپل سیلیکون را به انجمن پشتیبانی فنی رایانه‌های مک گزارش دهند.

اعلامیه بلیزارد برای صنعت بازی دل‌گرم‌کننده است؛ زیرا بازی World of Warcraft همچنان یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های امروزی به حساب می‌آید و پشتیبانی بومی از آن، ممکن است سایر توسعه‌دهندگان را ترغیب کند تا بازی‌های خود را به‌جای استفاده از شبیه‌ساز روزتا، هرچه سریع‌تر به‌صورت بومی برای پردازنده‌های مبتنی بر آرم بهینه کنند که نه‌تنها برای مک‌های اپل مفید خواهد بود؛ بلکه برای رایانه‌های دیگر مبتنی بر پردازنده‌ی آرم نیز می‌تواند مفید واقع شود. اقدام بلیزارد به ‌دنبال اقدامات مشابه نرم‌افزارهای Pixelmator ،Adobe ،Parallels ،VMWare و… صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد نرم‌افزارها با سرعت مناسبی در حال بهینه شدن برای استفاده در مک‌های جدید هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر