ریلمی در کوتاه‌ترین زمان به فروش ۵۰ میلیون گوشی دست یافته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت چینی ریلمی در سال ۲۰۱۸ آغاز به‌کار کرد. از اولین روزهای شروع فعالیت تاکنون، این شرکت رکوردهای زیادی را به ثبت رسانده است. حال با گذشت کمی بیش از دو سال از زمان آغاز به‌کار، ریلمی به سریع‌ترین نام تجاریی تبدیل شده است که تعداد ۵۰ میلیون واحد صادرات را داشته است. نکته جالب اینجاست که این سازنده چینی این موفقیت را در دوران فراگیری کرونا به‌دست آورده است.

با استناد به تحقیقی که توسط کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research) انجام شده است، ریلمی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ به رشدی ۱۳۲ درصدی در مبنای سال‌به‌سال و رشدی ۴۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه گذشته دست یافته است. افزون بر این، این شرکت در بازه یادشده موفق به صادرات ۵۰ میلیون واحدی شده است.

بازار جهانی گوشی هوشمند در سه‌ماه سوم امسال میلادی نسبت به سه‌ماه قبل ۳۲ درصد افزایش فروش را تجربه کرده، هرچند در مبنای سال‌به‌سال با کاهشی ۴ درصدی روبه‌رو شده است. در بازه موردبحث، سازندگان بزرگی مانند هواوی، اپل، اوپو، ویوو و ال‌جی در مبنای سالیانه با کاهش فروش مواجه شده‌اند. با این حال، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد ریلمی توانست برخلاف رکود اقتصادی به‌ وجود آمده توسط فراگیری کرونا، ورای انتظارات عمل کند.

این تمام ماجرا نیست، ریلمی در بازار هند نسبت به سه‌ماه گذشته، رشدی ۳۰۰ درصدی را به‌دست آورده است. در آسیای شرق دور نیز این شرکت در مبنای سه‌ماه به سه‌ماه و سال‌به‌سال به‌ ترتیب رشدی ۴۷ و ۱۹۷ درصدی را شاهد بوده است. در نتیجه این اتفاق، ریلی در کشورهایی مانند هند، فیلیپین، مالزی، اندونزی، تایلند، ویتنام، میانمار، سنگاپور، روسیه و استرالیا جزء ۵ نام تجاری برتر در زمینه گوشی‌های هوشمند است.

در کشور خود یعنی چین، ریلمی با رشدی ۹۰ درصدی نسبت به سه‌ماه دوم ۲۰۲۰ در رتبه ششم سازندگان برتر قرار می‌گیرد. در سه‌ماه سوم سال میلادی، گوشی‌های هوشمند ۵G مقرون‌به‌صرفه این سازنده  در چین بسیار محبوب بوده‌اند. در حقیقت ریلمی توانسته است قیمت گوشی‌های هوشمند ۵G را ۱۵۰ دلار پایین بیاورد.

در سه‌ماه‌های پیش رو، انتظار می‌رود ریلمی راهبرد ۱+۱+N خود را دو برابر کند تا طیف گسترده‌ای از محصولات با قابلیت اتصال را منتشر کند. راهبرد این سازنده در بازار هند به خوبی جواب داده است، جایی که دسته‌بندی هدفون‌های تماماً بی‌سیم آن با رشدی ۴۵ درصدی نسبت به سه‌ماه دوم توانسته‌اند ۱۲ درصد سهم بازار سه‌ماه سوم را در اختیار بگیرند.

ریلمی به خاطر قرار گرفتن دو مدل از مقرون‌به‌صرفه‌ترین هدفون‌های تماماً بی‌سیمش در فهرست ۵ محصول برتر در دسته‌بندی یادشده در رتبه سوم قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود در آینده ریلمی در کشورهای اروپایی بیشتری در بین ۵ سازنده برتر قرار گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر