دست‌پخت تیونر ایرانی برای شاسی بلند آئودی RS Q8

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت منصوری که اوایل امسال آئودی RS6 آوانت را با کیت بدنه هجومی و قدرت بیشتر پیشرانه همراه کرده بود، دوباره به سراغ محصولی دیگر از آئودی رفته و مدل RS Q8 شاسی بلند را با قطعات فیبر کربن و موتور توان‌مندتر به بازار فرستاده است. بدین ترتیب این شاسی بلند آلمانی علاوه بر ظاهری تهاجمی، به قدرتی در حدود ۷۸۰ اسب بخار نیز دست پیدا کرده است.
آئودی RS Q8 منصوری

بدنه آئودی RS Q8 منصوری شامل کیت فیبرکربنی اصلاح شده با ظاهری ستیزه‌جویانه است که قابلیت‌های آیرودینامیکی و میزان دانفورس خودرو را افزایش می‌دهد. قطعات فیبر کربنی در نماهای جلو و عقب و قسمت رکاب‌های جانبی خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. رنگ سیاه مات به همراه نوار قرمز رنگ نیز از جمله تزئینات ظاهری منصوری روی این خودرو به شمار می‌آیند که درون کابین نیز به کار رفته و حس و حالی مهیج به فضای داخل آئودی RS Q8 اعطا کرده‌اند. استفاده از غربیلک فرمان منصوری و قطعات فیبر کربنی هم از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت تیونر ایرانی‌الاصل روی آئودی RS Q8 به حساب می‌آید.

آئودی RS Q8 منصوریهمچنین منصوری پیشرانه خودرو را به واسطه تقویت سیستم اگزوز و همچنین بازنگری کامپیوتر مرکزی خودرو (ایسیو)، مورد اصلاح قرار داده است. در نتیجه پیشرانه v8 چهار لیتری تویین توربو آئودی RS Q8، قادر شده معادل 780 اسب‌بخار قدرت و حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که پیشرانه استاندارد خودرو آر اس کیو 8 تنها 591 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور ایجاد می‌کند. شتاب صفر تا صد آئودی RS Q8 نیز حدود 3.9 ثانیه در حالت استاندارد بود که توسط شرکت منصوری به 3.3 ثانیه ارتقا یافت. ضمنا  آئودی RS Q8 منصوری می‌تواند به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
آئودی RS Q8 منصوری

در پایان باید اظهار داشت که شاسی بلند منصوری به اندازه برخی از رقبای خود وحشی و تهاجمی به نظر نمی‌رسد، اما به دلیل بهره‌مندی از رنگ سیاه عمیق و تزئینات قرمز رنگ به همراه چهره پرخاشجویانه، شمایلی نسبتا متمایز و جذاب را از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین برخورداری از سیستم اگزوز جدید نیز سبب شده تا غرش‌های پیشرانه بسیار هیجان انگیزتر به نظر برسند و شخصیتی منحصربه‌فرد برای این خودرو شاسی بلند اسپرت رقم بخورد. به طور کل کمبود قابل توجهی در این خودرو مشاهده نمی‌شود و باید گفت منصوری کار خود را به نحو احسنت انجام داده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر