حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل قصد دارد با استفاده از بازیافت نور بازدهی صفحه‌نمایش را دو برابر کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نمایشگرهای محصولات آینده‌ی اپل، ازجمله فناوری هدست‌های اپل گلس می‌توانند انرژی نوری هدر رفته را به خود اختصاص دهند و نمایشگرهای واضح‌تری تولید کنند و درعین حال باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و عمر باتری می‌شوند. نمایشگرها و لامپ ها معمولا طول موج‌های نوری را در جهات بیشتر از آنچه که قابل دید است، ساطع می‌کنند. اپل به‌دنبال به حداقل رساندن انرژی دیده نشده و بلااستفاده، برای تولید نمایشگرهایی با کارایی بیشتر است؛ درنتیجه باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

ثبت اختراع جدید اپل در مورد نمایشگرهای کم‌مصرف

در پتنت ثبت‌شده در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده با عنوان «دستگاه الکترونیکی دارای نمایشگرهای ساطع‌کننده با بازیافت نور» ثبت اختراع جدیدی را شامل می‌شود که افزودن این صفحه‌نمایش‌های کارامد را به انواع مختلفی از دستگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. اپل تمام تلاش خود را می‌کند تا مطمئن شود این ثبت اختراع، تمام دستگاه‌های قابل تصوّر ازجمله، گوشی‌های هوشمند صفحه‌نمایش نصب شده روی سر (هدست‌های واقعیت مجازی) یا حتی ساعت‌ها را پوشش می‌دهد. اپل به همین ترتیب توصیف می‌کند که این صفحه‌نمایس‌ها می‌توانند از موادی مانند: پلیمر، فلز، شیشه، مواد بلوری مانند یاقوت کبود، سرامیک، پارچه، الیاف، مواد کامپوزیت الیاف، مواد طبیعی چون، چوب و پنبه و سایر مواد یا ترکیبات این مواد تشکیل شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

بااین‌حال در یک درخواست ثبت اختراعی که هم بسیار گسترده و هم در بعضی مواقع کاملا فنی، هدف اصلی همیشه کاملا یکسان است. یک نمایشگر ساطع کننده که نور خاص خود را تولید می‌کند و اپل می‌خواهد این فرایند را از نظر انرژی کارآمدتر کند. صفحه‌نمایش‌های موسوم به OLED همان‌طور که در آیفون‌ها استفاده می‌شود، نمایشگرهای گسیخته‌ای هستند و در نقطه‌ی مقابل، نمایشگرهای به اصطلاح انتقال‌دهنده قرار می‌گیرند که در پنل خود نور نمی‌کند. به‌عنوان مثال، نمایشگرهای آیپادهای اولیه، صفحه‌نمایس‌های انتقال‌دهنده داشتند؛ زیرا صفحه‌های آن‌ها از نوع LCD بود که با نور پس‌زمینه جداگانه روشن می‌شد. اپل نمایشگرهای ساطع کننده را به‌عنوان سازه‌های مسدود کننده‌ی نور یا ساختارهای پیشگیری از تداخل یاد می‌کند و ضعف‌های این نوع ازصفحه‌نمایش‌ها را به‌صورت واضح نشان می‌دهد. این نوع نمایشگرها در غیاب ساختارهای مسدود کننده نور ادامه مییابند و نور می‌تواند به پیکسل قرمز R برسد که می‌تواند باعث ایجاد نور بین پیکسل قرمز R و پیکسل سبز G شود درنتیجه کنتراست نمایشگر را کاهش می‌دهد؛ بنابراین درحال‌حاضر مقدار مشخصی از انرژی نوری که ساطع می‌شود به‌طور عمدی مسدود شده است. اپل در حال بررسی روش‌هایی است که می‌توان از این انرژی مسدود شده را دوباره استفاده کند. اپل در این ثبت اختراع می‌گوید که برای افزایش کارایی انتشار نور از صفحه‌نمایش، ممکن است از ساختارهای بازیافت نور استفاده کند. درثبت اختراع جدید، روش‌های مختلفی وجود دارد که در آن می‌توان از نورهای به اسطلاح قطبی و غیر قطبی استفاده کرد و سپس آن را دوباره به صفحه‌نمایش هدایت کرد و درنهایت، کارایی و بهره‌وری دو برابری را به ارمغان آورد. به نوعی در ابتدا کاربر می‌تواند یک تصویر کاملا واضح را روی هدست یا هر نمایشگر دیگری ببیند؛ اما در مرحله‌ی دوم اپل سعی می‌کند با استفاده انرژی کلی کمتری تصاویر را تولید کند و درنهایت، بدون اینکه به کیفیت تصویر ضربه‌ای بزند محتوای نهایی را دراختیار کاربرا قرار می‌دهد.

نا گفته نماند که این ثبت اختراع، هشت مخترع دارد که شامل مخترعی به‌نام نان ژو (Nan Zhu) است که پیش‌ازاین روی ثبت اختراع‌های مختلفی ازجمله تحقیق در مورد چگونگی تولید تصاویر  بی‌نقص در هدست‌های AR کار کرده است. اپل به‌صورت هفتگی اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ی موضوعات مورد علاقه تحقیق و توسعه شرکت‌ها است؛ اما تضمین‌کننده‌ی ارائه آن در محصول یا خدمات نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر