گوگل پشتیبانی از مرورگر کروم خود در ویندوز ۷ را تا ژانویه ۲۰۲۲ تمدید کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ژانویه امسال، شرکت مایکروسافت، پشتیبانی خود از ویندوز ۷ را پایان داد، اما با این وجود بسیاری از شرکت‌ها و مردم در سراسر دنیا هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند.

شرکت گوگل قصد داشت پشتیبانی مرورگر گوگل کروم از این سیستم‌عامل را تا ۱۵ جولای سال ۲۰۲۱ متوقف کند. اما از آن‌جایی که سال ۲۰۲۰ عادی نبوده و بسیاری از پروژه‌ها و کارها مانند قبل انجام نشد، این شرکت قصد دارد پشتیبانی این مرورگر از ویندوز ۷ را تمدید کند.

گوگل با کمک شرکت کانتار (Kantar) کشف کرد که ۲۱ درصد از سازمان‌ها هنوز به ویندوز ۱۰ مهاجرت نکرده‌اند. پس از ارزیابی وضعیت فعلی و براساس بازخورد مشتریان، گوگل تصمیم گرفت که پشتیبانی از مرورگر کروم در ویندوز ۷ را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ تمدید کند که ۶ ماه بیشتر از مدت‌زمان اعلام‌شده قبلی است. با این تصمیم شرکت‌ها مطمئن خواهند شد تا زمان معین یادشده، می‌توانند از مزایای امنیتی و بهره‌وری کروم استفاده کنند.

شرکت مایکروسافت قبلا پشتیبانی از مرورگر اج خود در ویندوز ۷ را تا تاریخ ۱۵ ژوییه اعلام کرده بود و هنوز همانند گوگل این زمان را تمدید نکرده است و احتمال دارد به‌هیچ‌وجه تمدید نکند.

شرکت گوگل امیدوار است که با این اقدام، سازمان‌ها بتوانند انعطاف‌پذیری بیشتری برای ادامه حمایت از نیروی کار خود داشته باشند. آن‌ها اعلام کردند که ارزیابی این وضعیت را ادامه خواهند داد تا درصورت لزوم، تغییرات مطابق با شرایط موجود انجام پذیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر