حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اولین گوشی هوشمند سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر، احتمالا گلکسی Z فولد 3 خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هر چند ماه یک ‌بار، برای ساخت گوشی‌های هوشمند ترندهای جدیدی در دنیای فناوری شکل می‌گیرد. پس از گوشی‌های منعطف و تاشو این بار نوبت به دوربین زیر نمایشگر رسیده است. اکنون مدتی است که شرکت‌های مختلف در حال تلاش برای اضافه کردن دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش هستند و قصد دارند این کار را به بهترین شکل انجام دهند. مطمئنا اضافه کردن این فناوری به ساخت گوشی هوشمند نیازمند زمان نسبتا زیادی است؛ زیرا باید فاکتورهای مختلفی هنگام طراحی آن در نظر گرفته شود. اما به‌تازگی گزارشی از سامسونگ منتشر شده است که از در حال ساخت بودن یک محصول جدید با چنین سیستمی در بخش دوربین سلفی خبر می‌دهد.

در ادامه بخوانید:

ماه گذشته مطالبی درباره‌ی برنامه سامسونگ برای معرفی اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر در فضای مجازی منتشر شد. گفته می‌شد قرار است دستگاه مذکور گلکسی Z فولد ۳ (Galaxy Z Fold3) باشد. همچنین پیش‌بینی شده بود که دیگر گوشی‌های سری گلکسی S21 دارای چنین قابلیتی نخواهند بود. اکنون گزارش جدیدی از ETNews منتشر شده است که این احتمال را تقویت می‌کند.

یکی از صاحب‌نظران این صنعت می‌گوید سامسونگ نمایشگری توسعه داده است که از فناوری دوربین زیر صفحه‌نمایش پشتیبانی می‌کند. شکاف بین پیکسل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای عبور نور بهتر باشد. البته با وجود این نوع طراحی سخت‌افزاری، هنوز  الگوریتم‌های خاصی برای اصلاح تصاویر نهایی لازم است؛ زیرا نور توسط لایه نمایش OLED شکسته می‌شود. در ضمن ماژول دوربین توسط سامسونگ LSI تهیه می‌شود. به‌طور کلی، طراحی دوربین سلفی زیر نمایشگر بسیار جذاب و خلاقانه است.

تنها ناحیه‌ی بالای لنز دوربین دارای شکاف‌های وسیع‌تری است؛ زیرا بر کیفیت تصویر نمایشگر تأثیر می‌گذارد. در اینجا یک عکس ماکرو از صفحه‌ی Axon 20 وجود دارد که از رویکرد مشابهی برای دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

فناوری دوربین زیر نمایشگر

انتظار می‌رود سامسونگ Galaxy Z Fold3 در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ رونمایی شود. وجود فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر می‌تواند جایگاه این دستگاه را بین پرچمداران سال آینده تثبیت کند و این در حالی است که خطوط تولید گلکسی نوت در حال ادغام با یکدیگر هستند.

نظر شما کاربران تک تایمز درباره‌ی استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر