نوا ۸ و نوا ۸ پرو هواوی در ماه دسامبر عرضه خواهند شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

افشاگر چینی معروف به دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) ویژگی‌های گوشی هوشمند جدید هواوی یعنی نوا ۸ را فاش کرده است. گزارش شده است که این اولین دستگاه در جهان خواهد بود که از تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. این تراشه چند روز پیش معرفی شده است.

جالب‌ترین نکته این است که با فرض اینکه دستگاه‌های بعدی هواوی نوا ۸ و نوا ۸ پرو باشند، اگر نوا ۸ واقعاً از تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ بهره ببرد، پس چنین گوشی هوشمندی به‌هیچ‌وجه به‌عنوان یک پرچم‌دار ارزان‌قیمت شناخته نخواهد شد.

این گوشی هوشمند علاوه بر دیمنسیتی ۷۰۰ با یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی Full HD+ با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جلو، یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ وات و دوربین‌های پشتی با سنسورهای ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. به‌طورکلی و با توجه به ویژگی‌های این مدل، وضعیت این تلفن هوشمند در مرز گوشی‌های میان رده و پایین رده قرار دارد که با آنچه از نوا ۸ انتظار داریم بسیار متفاوت است.

در همین حال، یک افشاگر عرضه نوا ۸ و نوا ۸ پرو را در دسامبر تأیید کرد. پیش‌ازاین و طبق شایعات، قرار بود این دو مدل در ماه کنونی معرفی شوند.

سری نوا ۸ هواوی و V40 آنر

باوجود چالش‌های متعددی که هواوی در حال حاضر با آن روبرو است، این شرکت تلاش زیادی برای رونق بخشیدن به تجارت تلفن‌های هوشمند خود انجام داده است. طبق گزارش‌ها و در چند ماه آینده، تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند هواوی عرضه خواهند شد. گزارش‌هایی مبنی بر عرضه سری نوا ۸ از سوی هواوی منتشر شده است. علاوه بر این، سری V40 آنر نیز معرفی خواهند شد. بااین‌حال و با توجه به تأیید رسمی فروش برند آنر، وجود V40 آنر با تردید همراه است.

اطلاعات فاش شده اخیر طراحی پشتی دستگاه‌های سری V40 آنر و سری نوا ۸ را نشان می‌دهد. طبق روال سال‌های گذشته هواوی، هر دو شرکت هواوی و آنر در ماه دسامبر گوشی‌های جدیدی را روانه بازار می‌کنند. با نگاهی به تصاویر، به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها از یک دوربین اصلی گیمبال (Gimbal) و چندین دوربین کمکی استفاده می‌کنند. ایده طراحی لنزها و روش چیدمان آن‌ها اساساً یکسان است و دارای شمایل آشنایی خواهند بود.

طراحی فاش شده دوربین‌های سری نوا ۸ آنر و سری V40 هواوی

از جنبه‌های دیگر، سری جدید نوا ۸ هواوی دارای دو مدل نوا ۸ و نوا ۸ پرو خواهد بود. این تلفن‌های هوشمند همچنان از یک نمایشگر سوراخ‌دار OLED استفاده می‌کنند. علاوه بر این، نمایشگر آن دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که استاندارد جدید بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی است.

ازنظر سخت‌افزاری، این سری ممکن است از پردازنده‌های سری کرین (Kirin) 9000 استفاده کند. بااین‌حال و با توجه به دلایل مشخصی، تراشه‌های کرین ۹۰۰۰ امسال برای سری میت ۴۰ کافی نیستند. بنابراین ممکن است جایی برای استفاده دیگر تلفن‌های هوشمند از این تراشه وجود نداشته باشد. درنتیجه، رسانه‌ها معتقد هستند که سری نوا ۸ مجبور به استفاده از تراشه کرین ۹۹۰ خواهد شد.

سری V40 آنر نیز دارای سه مدل خواهد بود: V40، V40 پرو و V40 پرو پلاس. حداقل یکی از این دستگاه‌ها با نمایشگر خمیده ۶٫۷۲ اینچی با سوراخ دوگانه و وضوح +FHD خواهد بود. این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد و دارای پردازنده کرین ۹۰۰۰ خواهد بود. بااین‌حال، ممکن است به دلایل گفته‌شده سری نوا ۸ دارای کرین ۹۹۰ باشد.

اگر گمان‌ها درست باشد، این تلفن اولین گوشی هوشمند آنر خواهد بود که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. مدل‌های V40 و V40 پرو از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهند کرد و از پردازنده دیمنسیتی ۱۰۰۰+ شرکت مدیاتک استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، این تلفن هوشمند از شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد. طبق شایعات منتشرشده، سری نوا ۸ هواوی و سری V40 آنر در ماه دسامبر وارد بازار خواهند شد. باید چند هفته صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر