وجود یک باگ در توییتر از محو شدن کامل فلیت ها جلوگیری می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق گزارش های اخیر، وجود یک باگ در توییتر باعث شده تا پست های موقت یا همان فلیت ها پس از گذشته 24 ساعت به درستی حذف نشده و همچنان روی صفحه وجود داشته باشند.

توییتر یکی از آخرین رسانه های اجتماعی بود که امکان انتشار پست های موقت یا همان Fleets را برای کاربران خود فراهم آورد. این گونه پست ها که عمدتا حاوی فایل های تصویری و ویدیویی هستند، قاعدتا باید پس از گذشت 24 ساعت از بین رفته و به اصطلاح ناپدید شوند.   

اما طبق گزارش های اخیر، وجود یک باگ در پلتفرم باعث شده تا فلیت ها پس از گذشت 24 ساعت همچنان روی صفحه باقی بمانند و به درستی حذف نشوند. این در حالی است که حدودا یک هفته از اضافه کردن این ویژگی به توییتر می گذرد.

ظاهرا این باگ باعث شده تا کلیه افراد اجازه دسترسی و دانلود فلیت های یک شخص را داشته باشند، آن هم بدون آنکه نوتیفیکیشنی ظاهر شود و اسامی این افراد برای کاربر به نمایش در آید. بدین ترتیب احتمال سوء استفاده و آرشیو کردن فلیت شخص حتی پس از منقضی شدن آن نیز وجود دارد.

با استفاده از اپلیکیشنی که از طریق API توسعه دهنده خود با سیستم های بک اند توییتر تعامل برقرار می کند، لیستی از فلیت های گرفته شده از سرور به دست می آید. هر فلیت دارای URL مستقیم مختص به خود است، به طوری که اگر این URL در یک مرورگر باز شود، آنگاه فلیت مربوطه به عنوان یک تصویر یا ویدیو لود خواهد شد. اما پس از گذشت 24 ساعت، سرور باز هم لینک های مربوط به فلیت های قبلی که از اپلیکیشن توییتر محو شده اند، را در دسترس قرار می دهد.

سخنگوی توییتر پس از انتشار این خبر گفته که اصلاحات به زودی از راه می رسند و فلیت ها دوباره پس از گذشت یک شبانه روز محو خواهند شد. البته توییتر گفته که فلیت ها تا 30 روز روی سرورها باقی می مانند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر