iFixit نتایج کالبدشکافی آیفون ۱۲ پرو مکس را منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

روز گذشته، iFixit‌ آیفون ۱۲ پرو مکس را بررسی و کالبدشکافی کرد تا متوجه شویم بعد از کوچک‌ترین آیفونِ امسال، یعنی آیفون ۱۲ مینی، بزرگ‌ترین گوشی تولیدشده‌ی اپل تاکنون، چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با دیگر آیفون‌های ۱۲ و حتی آیفون نسل گذشته‌ی خود دارد.

یکی از تفاوت‌های اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس با سایر آیفون‌ها، ساختار دوربین آن است. آیفون ۱۲ پرو مکس دقیقا مانند آیفون ۱۲ پرو به حسگر لایدار و لنز تله‌فوتو مجهز شده است. علاوه‌براین، در مدل پرو مکس کوپرتینویی‌ها از حسگرهای بزرگ‌تر و تثبیت‌کننده‌ی جدیدی برای کاهش لرزش تصاویر استفاده کرده‌ند که پیش‌تر فقط در دوربین‌های DSLR استفاده می‌شد.

اپل برخلاف روال معمول، در آیفون ۱۲ پرو مکس سخت‌افزار دوربین را کمی متفاوت‌ با نسخه‌ی پرو انتخاب و به‌‌جای استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال در لنز دوربین عریض آن، از حسگر تثبیت‌ تصویر موسوم به Sensor Shift بهره برده است. این موضوع باعث می‌شود آیفون ۱۲ پرو مکس لرزش‌های بسیار کمتری هنگام ثبت تصویر، به‌ویژه در محیط‌های کم‌نور ایجاد کند؛ درحالی‌که مدل پرو از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

آیفون‌ ۱۲ پرو مکس به حسگر 1/1.7 اینچی با ۴۷ درصد ابعاد بزرگ‌تر در‌مقایسه‌با مدل پرو مجهز است که به‌ همراه لنز ۷ تکه‌ی جدید با دیافراگم f/1.6ُ حدود ۸۷ درصد نور بیشتری جذب می‌کند. حال بررسی‌های وب‌سایت iFixit نشان می‌دهد که این دوربین واقعا به چه اندازه از دوربین استفاده شده در سایر آیفون‌ها بزرگ‌تر است.

تماشا در یوتیوب

طبق بررسی‌های iFixit، مشخص شده است که باتری آیفون ۱۲ پرو مکس برخلاف آیفون ۱۲ پرو، مانند نسل گذشته‌ی خود به‌صورت حرف انگلیسی L طراحی شده و ظرفیت ۱۴٫۱۳ وات‌ساعت را در خود جای داده است که آن را به بزرگ‌ترین و قوی‌ترین باتری استفاده‌شده در آیفون‌های امسال تبدیل کرده است. ناگفته نماند این ظرفیت در آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو ۱۰٫۷۸ وات‌ساعت و در آیفون ۱۲ مینی ۸٫۵۶ و در آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۵٫۰۴ وات‌ساعت است. با‌این‌اوصاف، ظرفیت باتری آیفون ۱۲ پرو مکس کمتر از نسل گذشته‌ی خود (آیفون ۱۱ پرو مکس) است.

کالبدشکافی آیفون ۱۲ پرو مکس

باتوجه‌به ابعاد بزرگ‌تر آیفون ۱۲ پرو مکس، اپل از قطعات بزرگ‌تری نیز در آن استفاده کرده است. برای مثال، بلندگو و موتور تپتیک تقریبا دو برابر سخت‌افزار مشابه در آیفون ۱۲ مینی و برد منطقی آن موسوم به لاجیک برد نیز کمی بزرگ‌تر از سایر آیفون‌ها است.

وب‌سایت iFixit امتیاز تعمیرپذیری مناسب ۶ از ۱۰ را به آیفون ۱۲ پرو مکس داده و معتقد است که آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت ۱۰،۹۹ دلار، گران‌قیمت‌ترین و درعین‌حال بهترین آیفون امسال به‌حساب می‌آید و قوی‌ترین مشخصات و سخت‌افزار را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی کالبدشکافی آیفون ۱۲ پرو مکس، می‌توانید به وب‌سایت iFixit در اینجا مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر