حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس طعمه هکرها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


در برخی از وب‌سایت‌های با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، از پوسته‌هایی استفاده  شده که  وجود آسیب‌پذیری‌های در آنها وردپرس منجر به تسلط کامل نفوذگر به سایت می‌شود و از این رو لازم است پوسته آسیب‌پذیر در وب‌سایت به‌روزرسانی شود.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، نفوذگران ناشناس در حال بررسی فضای وب، جهت شناسایی وب‌سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند که در پوسته‌ی (Theme) آن‌ها از Epsilon Framework استفاده شده است. این پوسته‌ها که در بیش از ۱۵۰ هزار سایت نصب شده‌اند و در معرض حملات Function Injection قرار دارد که اکسپلویت  آسیب‌پذیری‌های این پوسته‌های وردپرس منجر به تسلط کامل نفوذگر به سایت می‌شود.

تاکنون بیش از ۷.۵ میلیون مورد حمله با هدف اکسپلویت آسیب‌پذیری این پوسته‌های وردپرس، از بیش از ۱۸ هزار آدرس IP مختلف، به حدود ۱.۵ میلیون وب‌سایت وردپرسی، صورت گرفته است.

حمله گسترده‌ در حال وقوع علیه سایت‌های وردپرسی، آسیب‌پذیری‌های که اخیرا وصله شدند را هدف قرار داده است‌. با وجود اینکه آسیب‌پذیری‌ها از نوع اجرای کد از راه دور هستند و مهاجم می‌تواند اختیار کل سیستم را در دست بگیرد، تاکنون بیشتر حملات با هدف شناسایی سایت دارای پوسته آسیب‌پذیر صورت گرفته‌اند و هدف مهاجمان اکسپلویت آسیب‌پذیری نبوده است.

درصورتی که در وب‌سایت از یکی از این پوسته‌های آسیب‌پذیر استفاده شده باشد، باید هرچه سریع‌تر پوسته آسیب‌پذیر در وب‌سایت به‌روزرسانی شود. همچنین اگر وصله‌ای برای پوسته آسیب‌پذیر وجود نداشته باشد، باید پوسته وردپرس تغییر یابد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر