اطلاعات وان‌پلاس ۹ پرو ۵G ماه‌ها قبل از معرفی فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

استیو همشتافر (Steve Hemmerstoffer) یکی از بهترین افشاگرهای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. او در ماه‌های اخیر، اطلاعات میت ۴۰ پرو هواوی، سری گلکسی S21 سامسونگ، گلکسی S20 FE، گوگل پیکسل ۵ و حتی وان‌پلاس ۸T 5G را فاش کرده است. اکنون، او رندرهای CAD پرچم‌دار آینده وان‌پلاس یعنی وان‌پلاس ۹ پرو را در وان‌لیکس (OnLeaks) قرار داده است. طراحی کلی گوشی بسیار مدرن و بر پایه طراحی‌های قبلی این کمپانی مانند وان‌پلاس ۸T و نورد (Nord) است.

او هشدار داد که اگرچه تصاویر فاش شده مربوط به طراحی نمونه نهایی است اما ممکن است شاهد تغییرات جزئی مانند نحوه چیدمان دوربین‌ها باشیم.

وان‌پلاس ۹ پرو از چهار دوربین پشتی بهره خواهد برد

قبل از پرداختن به جزئیات اطلاعات افشاشده، توجه داشته باشید که ممکن است جزئیات خاصی قبل از عرضه تغییر کند چراکه وان‌پلاس ۹ پرو هنوز در مرحله آماده‌سازی است. اما با توجه به وضعیت موجود، پرچم‌دار موردنظر دارای طراحی جدیدی است که شباهت زیادی به آنچه در وان‌پلاس ۹ ۵G اصلی مشاهده‌شده دارد.

تغییر اصلی این گوشی در نحوه قرارگیری دوربین‌های چهارگانه آن مشاهده می‌شود. مکان این دوربین‌ها در گوشه بالا سمت چپ بدنه پشتی قرار دارد. دوربین‌های بزرگ‌تر احتمالاً به‌عنوان دوربین اصلی و الترا واید و دوربین‌های کوچک‌تر به‌عنوان دوربین ماکرو و سنسور عمق میدان عمل می‌کنند.

تمامی این دوربین‌ها از فلاش LED دوگانه و یک میکروفن کوچک برای ضبط صدا بهره می‌برند. متأسفانه در این مرحله هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی یا ویژگی‌های دوربین‌ها در دسترس نیست.

به نظر می‌رسد نحوه قرارگیری دوربین‌ها شبیه به آنچه در گوشی گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ مشاهده می‌شود، باشد.

در قسمت دیگر بدنه پشتی، کاربران می‌توانند نشان تجاری به‌روز شده وان‌پلاس را مشاهده کنند. در مورد جنس بدنه، همشتافر گفته است که وان‌پلاس این بار به سراغ بدنه شیشه‌ای رفته است. این معنی آن است که نیازی نیست نگران این باشید که این گوشی مانند گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از پلاستیک ساخته شده باشند.

باوجود انتقادات، وان‌پلاس از نمایشگر منحنی در این گوشی استفاده کرده است

قبلاً افشاگر معروف یعنی مکس جی (Max J) گفته بود که این پرچم‌دار ممکن است از یک نمایشگر تخت بهره ببرد اما تصاویر جدید فاش شده از نمای جلویی وان‌پلاس ۹ پرو نشان می‌دهند که این گوشی هوشمند از یک نمایشگر منحنی ۶٫۵۵ اینچی استفاده خواهد کرد. این نوع نمایشگر درست مانند نمایشگر منحنی گوشی نسل قبل یعنی وان‌پلاس ۸ پرو با حاشیه‌های بسیار باریک و یک سوراخ کوچک مخصوص دوربین سلفی است.

پرچم‌دار سال آینده کمی کوچک‌تر خواهد بود. درحالی‌که مدل سال ۲۰۲۰ دارای یک نمایشگر ۶٫۸ اینچی بود، مدل جدید از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی بهره خواهد برد.

احتمالاً این گوشی دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برای نمایشگر به همراه اندروید ۱۱ و اکسیژن اواس (Oxygen OS) 11 خواهد بود. هنوز اطلاعاتی راجع به باتری این گوشی در دسترس نیست ولی انتظار می‌رود که فناوری جدید شارژ سریع ۶۶ واتی در وان‌پلاس ۹ پرو نیز وجود داشته باشد.

نکته دیگر آنکه کناره‌های این گوشی از جنس آلومینیوم خواهد بود. ما شاهد پورت USB-C و اسپیکر در پایین، دکمه‌های کنترل صدا در چپ و دکمه پاور و آلرت اسلایدر (Alert Slider) در سمت راست این گوشی هستیم.

متأسفانه آنچه وجود ندارد جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری است که البته تعجب‌آور نیست.

چیپست، حافظه داخلی و رم مورد انتظار وان‌پلاس ۹ پرو

درست مانند وان‌پلاس ۹ استاندارد، به نظر می‌رسد که وان‌پلاس ۹ پرو نیز از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام بهره می‌برد. این تراشه هنوز معرفی نشده اما در چند هفته آینده به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای نسخه پایه عرضه شود. البته در صورت پرداخت هزینه بیشتر، احتمالاً نسخه‌هایی با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود خواهند داشت.

تاریخ معرفی و عرضه وان‌پلاس ۹ پرو

تلفن‌های شرکت وان‌پلاس همچنان از جالب‌ترین گوشی‌های موجود در بازار تلفن‌های اندرویدی هستند. آن‌ها کیفیت ساخت بالایی دارند، از قدرت پردازشی زیادی بهره می‌برند و از لحاظ نرم‌افزاری سبک هستند. این کمپانی با عرضه گوشی‌های جدید ارزان تا حدودی از سیاست قبلی‌اش فاصله گرفته است اما ذکر این نکته لازم است که این تغییر استراتژی چندساله پس از شکست تجاری در برابر گوگل پیکسل انجام شد.

همان‌طور که همشتافر تأیید کرده است، مراسم معرفی وان‌پلاس ۹ پرو قرار است در ماه مارس سال ۲۰۲۱ برگزار شود. در این مراسم وان‌پلاس ۹ نیز معرفی خواهد شد و مدتی اندکی بعد شاهد عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود. این گوشی‌ها همان روحی را در خود دارند که باعث شهرت این برند شد و گوشی‌های ارزان‌تر خریدارانی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال خرید یک گوشی وان‌پلاس با قیمت ارزان هستند.

شایعات دیگری نیز نشان می‌دهند که گوشی وان‌پلاس نورد SE نیز ممکن است تقریباً در همان زمان معرفی شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر