حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

جنروسیتی نتورک سرویس جذب سرمایه پی پال (PayPal) معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پی پال (PayPal) اخیرا سرویس جذب سرمایه‌ی جدیدی با نام جنروسیتی نتورک (Generosity Network) راه‌اندازی کرده است و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، قصد دارد ازطریق این سرویس به رقابت مستقیم با گوفاندمی (GoFundMe) برود. در سال‌های اخیر، پی پال جدی‌تر در سرویس‌های مالی حاضر شده است و جنروسیتی نتورک جدیدترین تلاشش در این نوع سرویس‌ها محسوب می‌شود.

سرویس جدید پی پال امکان می‌دهد صفحه‌ای اختصاصی برای جذب سرمایه ایجاد کنید تا فرایند مدیریت کمک‌های مالی ازطریق پلتفرم پرداخت پی پال انجام شود. روی پرداخت‌هایی که ازطریق کارت اعتباری (Credit Card) یا کارت بدهی (Debit Card) انجام شود، کارمزد پی پال اعمال نمی‌شود؛ اما به‌نوشته‌ی رسانه‌ی تک‌کرانچ، پی پال درنهایت کارمزد را به این نوع پرداخت‌ها نیز اضافه خواهد کرد.

از قرار معلوم، نحوه‌ی استفاده از جنروسیتی نتورک پی پال به‌سادگی گوفاندمی است؛ اما جنروسیتی نتورک برخلاف پلتفرم بسیار محبوب گوفاندمی، مدت‌زمان پویش‌های جذب سرمایه را به ۳۰ روز محدود می‌کند. محدودیت دیگری که سرویس پی پال در نظر می‌گیرد، حداکثر پولی است که می‌توانید در قالب کمک مالی دریافت کنید (۲۰،۰۰۰ دلار). افراد حقیقی و سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها نیز می‌توانند از جنروسیتی نتورک استفاده کنند؛ البته به‌شرطی‌که به قوانین وضع‌شده‌ی پی پال در زمینه‌ی ادعاهای گمراه‌کننده، ایجاد نفرت و… پایبند باشند. 

تا پیش از روی‌کار‌آمدن جنروسیتی نتورک، پی پال قابلیتی ویژه برای جذب سرمایه با نام مانی پولز (Money Pools) داشت؛ اما مانی پولز به‌گونه‌ای طراحی شده بود که صرفا برای اعضای خانواده یا دوستان کار کند. ازطریق مانی پولز می‌توانستید به خانواده یا دوستان برای مشارکت در امر جذب سرمایه درخواست مستقیم بفرستید. جنروسیتی نتورک سرویسی عمومی است و به شما امکان می‌دهد صفحاتی اختصاصی ایجاد کنید. در صفحاتی که ایجاد می‌کنید، جزئیات مربوط به برنامه‌ای را می‌توانید اعلام کنید که برای سرمایه‌ی جذب‌شده در سر می‌پرورانید و حتی تصاویر مدنظر خود را نیز در صفحه قرار دهید.

جنروسیتی نتورک همچون گوفاندمی برای افراد زیادی دردسترس قرار می‌گیرد و همین موضوع نگرانی‌هایی به‌همراه می‌آورد؛ زیرا ممکن است همچون گوفاندمی، کاربران جنروسیتی نتورک نیز پویش‌هایی جعلی راه بیندازند. پی پال پویش‌های نقض‌کننده‌ی قوانینش را حذف می‌کند. تاکنون، این شرکت روش خاصی برای جلوگیری از کلاه‌برداری از مردم ازطریق پویش‌های جنروسیتی نتورک اعلام نکرده است و از اعضای این سرویس می‌خواهد درصورت مشاهده‌ی این پویش‌‌ها، سریعا به پی پال گزارش دهند.

در چند وقت اخیر، سرویس‌های جذب سرمایه نظیر جنروسیتی نتورک و گوفاندمی به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده‌اند؛ زیرا دنیاگیری ویروس کرونا افراد زیادی را از کار بیکار کرد و برخی از افراد نیز با هزینه‌های درمانی غیرمنتظره مواجه شدند. پیش‌بینی می‌شود سرویس جنروسیتی نتورک به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کند؛ زیرا پی پال بسیار محبوب است و از جامعه‌ی کاربران خود برای افزایش محبوبیت جنروسیتی نتورک می‌تواند استفاده کند. همچنین، ممکن است امروزه افراد زیادی اطلاعات پرداختی خودشان را در پی پال وارد کرده باشند. 

در ادامه بخوانید:

جنروسیتی نتورک به دیگر سرویس‌هایی می‌پیوندد که پی پال به‌مرورزمان راه‌اندازی کرده است. مدتی پیش، پی پال امکان معامله‌ی رمزارز را روی کار آورد و حتی قابلیتی برای انجام پرداخت‌ها به‌‌ روشی بسیار ساده و سریع ارائه می‌دهد. این نوع قابلیت‌ها باعث می‌شوند پی پال بتواند بهتر از قبل با سرویس‌های رقیب خود، یعنی اسکوئر (Square) و حتی گوگل پی (Google Pay) رقابت کند.

چندی پیش، گوگل تغییراتی عمده در گوگل پی اعمال کرد تا این سرویس از کیف‌پول دیجیتالی به سرویسی برای انجام نظیربه‌نظیر (P2P) پرداخت‌ها تبدیل شود. همچنین، گوگل پی قابلیت‌های اضافی دیگری نظیر رهگیری پرداخت‌ها (شبیه به Mint) دارد. از چند روز پیش، سرویس جنروسیتی نتورک برای ساکنان ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس قرار گرفته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر