پتنت شیائومی؛ گوشی هوشمند تاشو با دوربین پاپ آپ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شیائومی اخیرا پتنتی از یک گوشی هوشمند تاشو با دوربین پاپ آپ ثبت کرده است که در این مطلب به برخی از ویژگی‌‌های این پتنت جدید می‌پردازیم.

در سال 2019، گوشی‌های هوشمند تاشو با موفقیت‌های مختلفی به بازار وارد شدند. بسیاری از سازنده تجهیزات اصلی (OEM) نیز علاقه نشان دادند و حتی چندین پتنت نیز ثبت کرده اند. شیائومی نیز یکی از این سازندگان بوده اما نتوانست اولین گوشی هوشمند تاشو را روانه بازار کند ولی اخیرا این شرکت چندین درخواست پتنت برای طراحی یک گوشی تاشو با دوربین پاپ آپ را ثبت کرده است.

این غول فناوری چینی در سپتامبر سال 2020 در سیستم بین المللی طراحی لاهه (Hague International Design System) که بخشی از WIPO  (دفتر مالکیت معنوی جهان) است پتنتی را ثبت کرده است.

این شرکت قبلاً یک تلفن تاشو را ثبت اختراع کرده بود که طرحی شبیه به سامسونگ گلکسی فولد اصلی با یک نمایشگر تاشو به داخل و یک نمایشگر دوم در خارج داشته است. براساس گزارش LetsGoDigital الان این پتنت جدید علاوه بر همان ویژگی‌ها یک دوربین پاپ آپ نیز دارد.

این دستگاه زمانی که باز می شود به یک صفحه نمایش بزرگ مانند یک تبلت تبدیل می شود. دوربین سه گانه پشتی این گوشی به صورت عمودی قرار داده شده است. لولا این دستگاه را از وسط به صورت عمودی به دو نیمه تقسیم می کند.

نمایشگر جلویی از هر طرف حاشیه‌های ناچیزی دارد که باعث ایجاد یک صفحه نمایشگر کامل می شود. جالب‌ترین ویژگی این دستگاه سلفی شوتر پاپ آپ آن است که در قسمت بالایی نیمه سمت راست قرار دارد. این باعث می شود که از این سلفی شوتر هم با نمایشگر اصلی بزرگتر و هم صفحه نمایش خارجی کوچک‌تر بتوان استفاده کرد.

متأسفانه، جزئیات دقیق تری درباره این تلفن هوشمند در حال حاضر در دسترس نیست. این فقط یک درخواست پتنت است، بنابراین همچنین معلوم نیست که آیا این غول فناوری چینی در حال کار بر روی این تلفن هوشمند است یا خیر. MWC 2021 یک رویداد عالی است که OEMها از محصولات مبتکرانه جدید خود رونمایی می کنند. بنابراین، ممکن است به زودی در مورد اولین گوشی هوشمند تاشو Xiaomi بشنویم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر