استفاده مجدد از برچسب اعتبارسنجی در توییتر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی توییتر در نظر دارد تا برچسب اعتبارسنجی را مجددا به پلتفرم خود بازگرداند؛ اما این بار دیدگاه ها و فیدبک کاربران را نیز در نظر خواهد گرفت.  

توییتر از اوایل سال جدید میلادی، برچسب های آبی رنگ مخصوص اعتبارسنجی را مجددا راه اندازی می کند؛ اما این بار قصد دارد تا نظر کاربران را نیز در این باره جویا شود. اگر به خاطر داشته باشید شرکت در سال 2017 به اتهام تایید سفیدپوستان و نئو نازی ها مورد بازخواست قرار گرفت و مجبور شد این ویژگی را به حالت تعلیق درآورد. ظاهرا این قابلیت قرار بوده تا هویت و صدای افراد را اعتبارسنجی کند و هیچگاه به عنوان شاخصی برای برتری افراد و گروه ها مورد استفاده قرار نگرفته است. با این حال خود کمپانی نیز پذیرفت که این روش قدری گمراه کنند به نظر می رسد و ممکن است موجب سوء تفاهم شود.

توییتر به منظور کاهش نشر اطلاعات نادرست و بی پایه و اساس درباره ویروس COVID-19، حساب بیش از 1000 پزشک و متخصص را اعتبارسنجی کرد. اما ادامه این برنامه و نحوه توسعه آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، ویژگی اعتبارسنجی دوباره روی پلتفرم اجرا خواهد شد. سیاست جدید توییتر تعیین می کند که منظور از Verification یا راستی آزمایی چیست، چه کسی واجد شرایط دریافت برچسب آبی رنگ است و چرا برخی کاربران این برچسب را از دست می دهند. شرکت برای جلوگیری از تکرار وقایع 2017 تصمیم گرفته تا پیش از اعمال سیاست های جدید، نظر کاربران را نیز جویا شود. افراد می توانند با پر کردن فرم نظرسنجی توییتر یا با درج هشتگ #VerificationFeedback در پیام های خود، نظر خود را اعلام کنند.

هدف اصلی از اختصاص نشان آبی رنگ به یک حساب، اطلاع رسانی به مردم در خصوص معتبر بودن یک صفحه است. کاربران برای دریافت این نشان باید هم در راس توجه باشند و هم به صورت مستمر در توییتر فعالیت کنند. طبق سیاست جدید، افراد همچنین قادر خواهند بود تا جهت دریافت این نشان، درخواست خود را در پلتفرم ارسال نمایند. در ابتدای برنامه تنها افرادی که در شش عرصه زیر فعالیت دارند می توانند مراحل اعتبارسنجی را سپری کنند:

  • دولت
  • شرکت ها (برندهای تجاری و سازمان های غیرانتفاعی)
  • رسانه های خبری
  • تفریح و سرگرمی
  • ورزش
  • فعالیت های جمعی (برگزارکنندگان مراسم و سایر اینفلوئنسرها)

قوانین سختگیرانه و محکمی به سیاست جدید توییتر اضافه شده که خط مشی آن ها را شفاف تر می کند. به عنوان مثال هنرمندان اکنون علاوه بر لینک دادن حساب به سایت شخصی، باید 5 محصول مرتبط و معتبر در IMDB داشته باشند و یا طی شش ماه گذشته حداقل سه خبر به آن ها ارجاع داده شود.

با توجه به اینکه مورد آخر فهرست یعنی فعالیت های جمعی به عنوان «سایرین» دسته بندی نشده، می توان انتظار داشت که موارد منع صلاحیت یک حساب در فرایند اعتبارسنجی نیز در سیاست های جدید در نظر گرفته شده است. طبق اظهارات توییتر این گونه حساب ها در درجه اول باید عاری از محتوای توهین آمیز، آزاردهنده و نامناسب باشند. به بیان دقیق تر هر پستی که نژاد، قومیت، ملیت، گرایش جنسی، مذهب، سن، ناتوانی، جنسیت، وضعیت پزشکی یا ژنتیکی افراد را زیر سوال ببرد، در دسته محتوای نامناسب قرار می گیرد و توییتر با آن برخورد خواهد کرد.

علاوه بر موارد فوق، افرادی که درخواست اعتبارسنجی می دهند نباید طی شش ماه گذشته از قوانین توییتر تخطی کرده باشند. ضمنا توییتر می تواند در صورت شناسایی فعالیت های غیر اصولی یا مصنوعی و یا تخلف از قوانین، نشان آبی رنگ را از روی حساب بردارد. رفتارهایی همچون تجلیل از خشونت و سوء استفاده از جایگاه می توانند نشان اعتبارسنجی را از کاربر سلب کنند.

توییتر اعلام کرده که برنامه های بیشتری را برای شناسایی افراد و معرفی آن ها در پلتفرم در نظر گرفته که یکی مورد آن معرفی انواع مختلف حساب و برچسب های جدید است. طی هفته های آینده جزییات بیشتری درباره ویژگی های جدید منتشر می شود.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر