حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

توقف تولید پنل های LCD سامسونگ تا مارس 2021 به تاخیر افتاد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز- کمپانی سامسونگ الکترونیک تصمیم گرفته تا برنامه توقف تولید پنل های LCD خود را تا ماه مارس سال 2021 ادامه داده و سپس برای همیشه این تجارت را به پایان برساند.

طبق گزارش های اخیر، کمپانی سامسونگ برنامه توقف تولید نمایشگرهای LCD خود را به ماه مارس سال آینده موکول کرده است. این کمپانی مدت هاست که فکر توقف تجارت LCD را در سر می گذراند، و قرار بوده که تا پایان سال جاری، آن را برای همیشه تعطیل کند.

ظاهرا دلیل این تاخیر، ادامه تولید پنل های LCD در کارخانه Asan برای حداقل سه ماه آینده است. رسانه خبری AndroidHeadlines گزارش داده که علت اصلی تاخیر در توقف تجارت LCD های سامسونگ، به افزایش تقاضا برای پنل های LCD به سبب ادامه یافتن پاندمی کرونا مربوط می شود. با توجه به افزایش تایید دولت های مختلف در پیروی از سیاست کار در منزل و خارج نشدن از فضای ساختمان ها، سرگرمی، مشاغل و بسیاری حوزه های دیگر به خانه ها پیدا کرده است.

بنابراین، غول فناوری کره ای به تمام شرکت های وابسته خود خبر داده که به خاطر وضعیت اخیر، برنامه های آینده آن ها تغییر یافته است. اگر به خاطر داشته باشید، پنل های LDC سامسونگ در کارخانه Asan در کشور جنوبی و همچنین در کارخانه Suzhou در کشور چین ساخته می شوند. این کمپانی قبلا با CSOT بر سر فروش کارخانه Suzhou معامله کرده، و ظاهرا برخی تجهیزات کارخانه Asan را نیز به یک شرکت چینی دیگر فروخته است.

بد نیست بدانید که سامسونگ همچنین با دو کمپانی چینی دیگر برای فروش باقی تجهیزات مذاکره کرده، و امیدوار است که بتواند تا فوریه سال 2021 قرارداد نهایی را ببندد و در نهایت تولید LCD های خود را در ماه مارس برای همیشه تعطیل کند. تولید پنل های LCD سامسونگ به اوایل دهه 90 بر می گردد. با این حال، کمپانی کره ای تصمیم گرفته تا برای تهیه فضای مناسب جهت ساخت پنل های OLED جدید خود، از ادامه ساخت پنل های قدیمی صرف نظر کند. البته این تصمیم چندان هم غیرمعقولانه نیست، چرا که پنل های OLED در سال های اخیر، محبوبیت بسیاری را به دست آورده و تقاضای آن ها در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر