حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قیمت بعضی خودروها در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – این روزها با وجود تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو، برخی معاملات محدود آنلاین یا تلفنی خبر از ریزش قیمت‌ها می‌دهند؛ به نحوی که بهای برخی از مدل‌های صفر کیلومتر در بازار به معادل یا پایین‌تر از قیمت کارخانه آنها رسیده است.

قیمت خودرو طی یکی دو سال اخیر در کنار برخی دیگر از کالاهای سرمایه‌ای تحت تاثیر نرخ ارز به شدت بالا رفت و بهانه مناسبی برای دلالان فراهم شد تا با هر سری افزایش بهای دلار در بازار آزاد، نرخ خودروها را نیز به شدت افزایش داده و از این راه سودهای کلان به جیب بزنند. اما در حال حاضر نه تنها دیگر آن شرایط مهیا نیست بلکه میزان معاملات در بازار بسیار کم شده و همین معاملات محدود نیز با افت قیمت نسبتا شدید همراه بوده است. به نحوی که قیمت برخی از خودروها به محدوده قیمت کارخانه و یا پایین‌تر از آن رسیده است. این در حالی است که همچنان رکود نسبتا سنگین در بازار حاکم بوده و امیدها به گشایش مسائل اقتصادی و درنتیجه کاهش بیشتر قیمت‌ها کماکان تداوم دارد .

قیمت خودرو

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از ایران جیب، قیمت برخی از خودروها در حال حاضر (روز چهارشنبه 5 آذر99) به محدوده قیمت کارخانه آنها نزدیک شده که در ادامه به چند مورد اشاره می شود.

بهای وانت کارا تک کابین از سوی کارخانه معادل ۲۰۳ میلیون تومان اعلام شده اما قیمت این خودرو در بازار هم اکنون ۱۹۸ میلیون تومان گزارش شده است. کارا دو کابین نیز ۲۱۶ میلیون تومان در کارخانه قیمت دارد اما در بازار سه میلیون تومان ارزان‌تر معامله می شود. همچنین پراید ۱۵۱ برابر ۹۱ میلیون تومان از سوی کارخانه قیمت‌گذاری شده اما در حال حاضر ۱۰۱ میلیون تومان در بازار ارزش دارد. کوئیک معمولی از سوی کارخانه ۱۳۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده و هم اکنون در بازار ۱۳۳ میلیون تومان برای آن پول طلب خواهد شد.

در مورد کوییک‌آر فاصله چندانی میان قیمت کارخانه و بازار آن وجود نداشته و حدود ۲ میلیون تومان اختلاف بین این دو موجود است؛ قیمت کارخانه کوییک ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین محصولات شاسی بلند همچون جک s۵ اتوماتیک ۷۲۰ میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری شده اما این خودرو در بازار ۶۷۰ میلیون تومان قیمت دارد . از طرف دیگر جک اس۳ حدود ۵۳۰ میلیون تومان قیمت کارخانه‌ای دارد اما در بازار معادل ۵۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر