حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سری گلکسی اس 21 سامسونگ احتمالا به بیکسبی مجهز خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طی سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگی از جمله گوگل، اپل و آمازون روی به معرفی دستیار هوشمند آوردند که البته برخی از آن‌ها موفق و برخی دیگر  ناموفق بودند؛ مانند دستیار هوشمند سامسونگ به ‌نام بیکسبی. سامسونگ از بیکسبی در پرچم‌داران خود استفاده کرده و حتی دکمه‌ای مخصوص روی بدنه دستگاه قرار گرفته است تا کاربران امکان دسترسی سریع به بیکسبی داشته باشند.

اما عدم استقبال کاربران از دستیار هوشمند بیکسبی سبب شد دستاورد سامسونگ به فراموشی سپرده شود و حتی شایعاتی در فضای مجازی وجود داشت که شرکت کره‌ای به‌زودی پایان کار بیکسبی را اعلام خواهد کرد؛ اما به‌ نظر می‌رسد سامسونگ همچنان به احتمال موفقیت بیکسبی در آینده امید دارد.

درواقع با وجود احتمالاتی مبنی بر پایان کار بیکسبی در سال ۲۰۲۰، گزارش‌هایی منتشر شده  است که دستیار هوشمند سامسونگ نه‌تنها در سال ۲۰۲۱ به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ بلکه در محصولات مهمی از جمله پرچم‌داران سری گلکسی اس ۲۱ استفاده خواهد شد.

در گزارش اطلاعات مهم دیگری وجود دارد. سامسونگ نه‌تنها دستیار هوشمند بیکسبی را به سری گلکسی اس ۲۱ خواهد آورد؛ بلکه ویژگی‌های بیشتری  به آن اضافه می‌کند که برای مثال می‌توان به امکان قفل‌گشایی گوشی هوشمند با استفاده از فرامین صوتی کاربر اشاره کرد. درواقع بیکسبی می‌تواند صدای صاحب دستگاه را شناسایی کند و دسترسی آن به گوشی هوشمند را میسر سازد.

در ادامه بخوانید:

در صورت صحت گزارش منتشرشده، امکان قفل‌گشایی صوتی با استفاده از دستیار هوشمند بیکسبی درکنار ویژگی‌های دیگر ازجمله قفل‌گشایی دستگاه با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره به کاربران ارائه خواهد شد؛ اما عملکرد ضعیف بیکسبی و همچنین مشکلات امنیتی چنین فرایندی سبب نگرانی بسیاری از متخصصان این زمینه شده است.

فل‌گشایی با استفاده از تشخیص چهره کاربر یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز محسوب می‌شود؛ اما نمی‌توان از ضعف امنیتی آن چشم‌پوشی کرد. این موضوع در حالی رقم می‌خورد که قفل‌گشایی صوتی نسبت به تشخیص چهره از امنیت به‌مراتب کمتری برخوردار است.

در هر صورت استفاده از این ویژگی در محصولات بسیار مهمی از جمله سری گلکسی اس ۲۱ به ‌معنی اطمینان کامل سامسونگ از ضریب امنیتی عملکرد دستیار هوشمند خود است. درکنار استفاده از بیکسبی در سری گلکسی اس ۲۱، می‌توان انتظار داشت که دکمه‌ای اختصاصی برای دستیار هوشمند سامسونگ روی بدنه مدل‌های این سری وجود داشته باشد.

گفته می‌شود  ویژگی قفل‌گشایی با استفاده از فرامین صوتی دستیار هوشمند بیکسبی همراه ‌با رابط کاربری One UI 3.1 خواهد بود؛ اما هنوز مشخص نیست آیا این ویژگی تنها در انحصار مدل‌های مختلف سری گلکسی اس ۲۱ باقی می‌ماند یا محصولات دیگر سامسونگ نیز از ویژگی‌های جدید بیکسبی برخوردار خواهند شد. در هر صورت می‌توان انتظار داشت محصولاتی که امکان دریافت رابط کاربری One UI 3.1 داشته باشند نیز نسخه به‌روزشده دستیار هوشمند بیکسبی را دریافت کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر