حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مینگ چی کو: کامپیوترهای جدید مک با طرحی جدید نیمه دوم ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدتی است که شایعاتی پیرامون بازطراحی کامپیوترهای مک‌ منتشر می‌شود که اغلب به مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و آی‌مک‌ها اشاره دارند. حال جدیدترین اظهارات مینگ-چی کو نیز این شایعات را به‌نوعی تأیید می‌کند. به گفته‌ی تحیل‌گر نام آشنا مینگ-چی کو، اپل قصد دارد، مدل‌های جدید مک را با پردازنده‌های اپل سیلیکون در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و به‌عنوان بخشی از انتقال دو ساله این شرکت از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های اپل سیلیکون معرفی کند.

iMac redesign

مینگ-چی کو در آخرین یادداشتش به این نکته اشاره می‌کند که کامپیتورهای مک‌بوک به‌زودی بازطراحی خواهند شد؛ اما او مشخص نکرده است که این مک‌ها کدام مدل‌ها خواهند بود. او قبلا ادعا کرده بود که مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با پردازنده‌های اپل سیلیکون، دوباره طراحی و در اواخر سه‌ماهه دوم یا ابتدای سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد؛ همچنین باتوجه‌به شایعات قبلی، انتظار می‌رود که آی‌مک‌ها نیز بعد از سال‌ها، طراحی گذشته را کنار گذاشته و یک طراحی جدید با حاشیه‌های باریک‌تر را ارائه دهند. مک پرو نیز به‌عنوان کامپیوتر حرفه‌ای و ورک استیشن اپل قرار است در قالبی کوچک‌تر و پردازنده‌های قدرتمند مبتنی بر اپل سیلیکون به‌روز شود و احتملا با معرفی آن‌ها فرایند‌ مهاجرت اپل تکمیل خواهد شد. کوپرتینویی‌ها اولین کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ی M1، شامل مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی را دو هفته‌ی گذشته روانه‌ی بازارهای بین‌المللی کردند و درحال‌حاضر، مک‌هایی چون مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، تمامی آی‌مک‌ها و مک پرو هنوز به پردازنده‌های اپل سیلیکون منتقل نشده‌اند و انتظار می‌رود، این مک‌ها در اولویت قرار داشته باشند.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق گفته‌های مینگ-چی کو، تقاضا برای آیپد ایر جدید بهتر از حد انتظار بوده است و با نگاهی سال ۲۰۲۱،  انتظار دارد که شتاب رشد آیپد ناشی از استفاده از فناوری‌های جدید مانند نور پس‌زمینه Mini-LED و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) ادامه داشته باشد. او انتظار دارد که یک آیپد مقرون‌به‌صرفه (احتمالا آیپد نسل نهم) در نیمه‌ی دوم سال آینده و نسل سوم هدفون‌های محبوب ایرپاد با طراحی جدید در اواخر سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند. وی پیش از این ادعا کرده بود که طراحی نسل سوم ایرپاد مشابه با ایرپاد پرو خواهد بود و احتمالا فقط از قابلیت حذف نویز پشتیبانی نمی‌کند.

این تحلیل‌گر در گذشته نیز خاطرنشان کرده بود که عملکرد نوآورانه در مدیریت سلامت و بهبود طراحی موفقیت اپل واچ در سال ۲۰۲۱ را تضمین می‌کند که ممکن است اشاره‌ای به طراحی جدید اپل واچ در سال آینده باشد. به هر حال، به‌نظر می‌رسد، ۲۰۲۱ سالی مهم برای طراحی محصولات اپل باشد و بازطراحی کامپیوترهای مک‌ و شاید اپل واچ‌ها را شاهد باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر