حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اولین تصاویر واقعی از سرفیس لپ‌تاپ ۴ و سرفیس پرو ۸ منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت برخلاف سال ۲۰۱۹، تنها از سرفیس پرو ایکس با پردازنده‌ی جدید SQ2 و سرفیس لپ‌تاپ گو (Surface Laptop Go) با قیمت مقرون‌به‌صرفه رونمایی کرد؛ حال اولین مشخصات و تصاویر سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ‌تاپ ۴ منتشرشده است که از طراحی آشنای آن‌ها حکایت دارد. بر اساس اطلاعات منتشرشده از اکانت توییتری cozyplanes که شباهت زیادی به پرونده‌های کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده (FCC) دارد، سرفیس پرو ۸ ممکن است از نسل چهارم شبکه‌ی موبایل (4G) پشتیبانی کند؛ همچنین هر دو دستگاه احتمالا اوایل سال آینده‌ی میلادی بدون تغییر خاصی در طراحی رونمایی می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

طبق گفته‌های وب‌سایت ویندوز سنترال، سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ‌تاپ ۴ می‌توانند از اواسط ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) با پردازنده‌‌های نسل یازدهمی اینتل و پشتیبانی از گرافیک Intel Xe رونمایی شوند. افزون‌براین درکنار پردازنده‌های اینتل، انتظار می‌رود که مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ ۴ از پردازنده‌های سفارشی‌شده‌ی AMD (احتمالا Ryzen 4000) استفاده کند. مایکروسافت در گذشته نیز در سرفیس لپ‌تاپ ۳ نسخه‌ی ۱۵ اینچی، از پردازنده‌ی سفارشی AMD موسوم به Ryzen Surface Edition، به‌منظور بهینه‌سازی CPU و GPU استفاده کرده بود؛ اما پردازنده‌ی یادشده، آنچنان موفق ظاهر نشد و در کارهای اساسی مانند پخش فیلم‌های 4K با مشکلات متعددی مواجه شد.

طراحی سرفیس لپ‌تاپ ۴ / Surface Laptop 4

طراحی سرفیس پرو ۸ / Surface pro 8

همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ‌تاپ ۴ در بخش طراحی تغییر خاصی را متحمل نشده‌اند. پیش‌تر نیز تصاویر و مشخصاتی از سرفیس پرو ۸ در وب‌سایت خریدوفروش eBay منتشرشده بود که از طراحی مشابه با نسل گذشته‌اش حکایت داشت و انتظار می‌رود که بیش‌ترین تغییرات را در بخش سخت‌افزاری شاهد باشیم. مایکروسافت معمولا در ماه اکتبر (مهر)، از محصولات خانواده‌ی سرفیس، از جمله سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو رونمایی می‌کند و امسال در بازه‌ی زمانی مشابه، سرفیس پرو ایکس و سرفیس لپ‌تاپ گو معرفی شدند و معرفی محصولات دیگر از این خانواده به زمان دیگری موکول شد. ناگفته نماند مایکروسافت سال گذشته و همان‌طور که گفته‌شد، سرفیس لپ‌تاپ ۳ را در دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی و دو پردازنده‌ی اینتل و AMD همراه‌با سرفیس پرو ۷ رونمایی کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر