کامیون برقی تسلا semi معادل 40 تن بار را حدود 1000 کیلومتر با یک مرتبه شارژ جابجا می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

شرکت تسلا با ارائه نسل جدید خودروهای الکتریکی جنب‌و‌جوشی وصف‌نشدنی را در فرآیند سنتی تولید خودرو که ده‌ها سال با یک رویه عمومی تقریبا ثابت به پیش برده شده بود، ایجاد نموده و در حال حاضر رقبای متعددی در صنعت تولید خودروهای برقی برای این شرکت امریکایی در حال پدیدار شدن است. با این وجود ایلان ماسک و تسلا صحنه رقابت را به این راحتی به حریفان واگذار نمی‌کند و هر از چندگاهی با ارائه یک محصول جدید و نوآورانه، تسلط خود بر فناوری تولید اتومبیل‌های برقی را به رخ دیگران می‎‌کشد. یکی از نوآورانه‌ترین طرح‌های شرکت تسلا، کامیون برقی semi است که با یک مرتبه شارژ می‌تواند حدود ۴۰ تن بار را به مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر جابجا کند.

کامیون تسلا semi

کامیون کشنده برقی تسلا semi یک محصول استراتژیک برای شرکت تسلا است. این کمپانی آمریکایی با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار همه‌روزه در حال پیشرفت است و هر کدام از تولیدات جدید آن حکم تحولی شگرف در صنعت خودرو به شمار می‌رود. رئیس این شرکت آقای ایلان ماسک به تازگی پیرامون ویژگی‌های این کامیون اظهار داشته که کامیون تسلا می‌تواند هزار کیلومتر مسافت را با یک مرتبه شارژ بپیماید. آقای ماسک اعلام کرده که دستیابی به برد ۵۰۰ کیلومتر بسیار ساده است و مشکلی وجود ندارد. طبق گفته او می‌توان به راحتی به برد ۸۰۰ کیلومتر در یکی از نمونه‌های کامیون تسلا دست یافت اما باید به تدریج به سمت برد هزار کیلومتر حرکت کرد. این خودرو چند سال پیش اولین محموله خود را جابجا کرده اما در سپتامبر امسال نیز در حال حمله اتومبیل‌های تسلا در کالیفرنیا مشاهده شد.

کامیون برقی تسلا

انتظار می‌رود کامیون تسلا بتواند در مجموع ظرفیت حمل ۴۰ تن بار را داشته باشد. با توجه به این موضوع استفاده از باتری‌های جدید شرکت تسلا با ظرفیت تامین ۶ برابر توان بیشتر و ۱۶ درصد افزایش برد در کامیون تسلا semi دور از ذهن نیست. در صورت دستیابی به چنین موفقیتی سهام تسلا افزایش پیدا خواهد کرد و در این صورت ایلان ماسک که اخیرا دومین فرد ثروتمند جهان لقب گرفته است، احتمالا بتواند به سوی کسب رتبه اول ثروتمندترین‌ها حرکت کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر