فلسفه نام شیائومی چیست؟ لی جون توضیح می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بسیاری فکر می‌کنند نام‌های تجاری چینی عجیب به نظر می‌رسند. حتی اگر چنین نباشد، تلفظ و نوشتن درست نام این شرکت‌ها برای بسیاری از کاربران دشوار است. اخیراً و در یک گفتگو، برخی از کارآفرینان غربی دراین‌باره شوخی کردند و مدیرعامل شیائومی، لی جون (Lei Jun) نمی‌تواند دراین‌باره سکوت کند.

لی جون درباره فلسفه نام شیائومی گفت:

در آغاز تأسیس شیائومی، تیم مؤسس هم درباره آنچه شرکت باید نامیده شود صحبت کردند. نام‌هایی مانند «ستاره سرخ» ، «فلفل قرمز» و «برنج سیاه» نیز در نظر گرفته شده بود اما به دلایل مختلف، هیچ‌یک از اسامی به تصویب نرسید. در گفتگوهای بعدی، من ناگهان به جمله موردعلاقه خود فکر کردم: بودا یک دانه برنج را به بزرگی کوه مروو (Mount Meru) ملاحظه می‌کند.

زمانی که شخصی نام Mi که در زبان چینی به معنی برنج است را پیشنهاد داد، من گفتم: اینترنت ذاتاً طفره می‌رود. بیایید به‌جای نام بزرگ، نام کوچکی برای شرکت انتخاب کنیم. بگذارید شرکت را شیائومی بنامیم. این نام بلافاصله مورد تأیید همه قرار گرفت. بنابراین ما شروع به استفاده از این نام کردیم.

علاوه بر این، لی جون نظرات خود را در مورد تأثیر نام شیائومی بر روی شرکت بیان کرد. آیا نامی با معنی والا و بلندپروازانه می‌تواند باعث پیشرفت شرکت شود؟ پاسخ قطعاً منفی است.

اگر شرکتی فاقد فناوری‌های اساسی باشد، محصولات خوبی نداشته باشد و به تجربه کاربر توجه نکند، نمی‌تواند موفق شود. برعکس، اگرچه نام شرکت ساده و بدون عمق باشد، اما کل تیم می‌تواند از طریق فناوری سخت کار کند و درنهایت پاداش این زحمات را دریافت کند. بنابراین، همه‌چیز به کار و افراد بستگی دارد و ارزش یک برند هرگز با نام آن موردسنجش قرار نمی‌گیرد.

لی جون: شیائومی چیست؟ در طول ده سال، این سؤالی است که من بیشترین بار از خودم پرسیدم

شیائومی رویای یک مهندس است. این شرکت برای تغییر جهان به فناوری و عرضه محصولات متکی است. بنابراین، هر سرمایه‌گذاری جدی در جهان می‌تواند پاداش مناسبی داشته باشد. شیائومی ثابت می‌کند که بهترین محصولات بهترین قیمت‌ها را دارند. بنابراین کاربران می‌توانند با چشمان بسته خرید کنند.

شیائومی در ابتدای تأسیس خود بر فناوری، ساخت محصولات خوب و بهبود تجربه کاربر تمرکز داشت. این عوامل شرکت شیائومی را تبدیل به جوان‌ترین شرکت لیست فورچون ۵۰۰ (Fortune 500) کرد. موفقیت شیائومی همچنین ثابت می‌کند که ارزش یک برند درنهایت توسط فناوری و محصولات خوب ارزیابی می‌شود.

درست مانند آنچه نویسنده معروف، فن هیتائو (Fan Haitao) در کتاب هیچ‌کس پیش نمی‌رود (No One Goes Forward) گفته است:

این فقط یک داستان درباره یک شخص و یک شرکت نیست، بلکه داستانی در مورد ظهور چین است.

این داستانی است درباره اینکه چگونه یک کشور و یک دوره هنگامی‌که سیستم سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌تدریج در حال بلوغ است، اینترنت همراه به‌سرعت در حال رشد است، صنعت فناوری در بالاترین سطح خود قرار دارد و دوره مصرف‌گرایی ارتقاء می‌باید، مبتکر می‌شود.

نوآوری و اکتشاف به معنای ورود به یک سرزمین بکر و قدم زدن در جاده‌ای است که هیچ‌کس تاکنون پیموده است. شرکت‌های فناوری چینی باید چنین احساس رسالت داشته باشند.

لی جون فلسفه کلی شرکت شیائومی گفت:

ما فقط می‌خواهیم یک چیز جالب و خرابکارانه بسازیم تا انتظارات طرفداران Mi را برآورده کنیم و اکتشافات خود را درزمینهٔ فنی ادامه دهیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر