حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

استرالیا و سنگاپور طرح آزمایشی استفاده از بلاکچین در تجارت برون‌مرزی را آغاز کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نیروی مرزی استرالیا (ABF) با همکاری نهاد توسعه‌ رسانه‌ای اینفوکام (IMDA) و اداره گمرک سنگاپور، طرح آزمایشی برای بررسی عملکرد بلاکچین در تجارت برون‌مرزی این دو کشور را آغاز می‌کند. نیروی مرزی استرالیا درباره‌ی ایده‌ی راه‌اندازی این طرح آزمایشی اعلام کرد بلاکچین بهترین راه ردیابی محصولات در کشورهای مختلف محسوب می‌شود.

طرح آزمایشی از ۲۳ نوامبر سال جاری (۳ آذر ۱۳۹۹) آغاز شده است و مطابق با قرارداد اقتصاد دیجیتال استرالیا و سنگاپور است. همچنین، این آزمایش با هدف ایجاد راهکارهایی برای تسهیل تجارت برون‌مرزی و ایجاد تجارت بدون کاغذ آغاز شده است و در آن، عملکرد سیستم‌های تأیید دیجیتال مبتنی‌بر بلاکچین بررسی می‌شود.

به عبارت بهتر در طرح آزمایشی، پلتفرم‌های تأیید دیجیتال مبتنی‌بر بلاکچین در دفتر دولتی نیروی مرزی استرالیا و استانداردهای اسناد تجاری الکترونیکی  TradeTrust سازمان IMDA سنگاپور بررسی می‌شوند.

نیروی مرزی استرالیا اعلام کرد آزمایش‌های این طرح توسط متخصصان فناوری بلاکچین استرالیا و سنگاپور در مرکز تسهیل تجارت و کسب‌وکار الکترونیکی سازمان ملل متحدد (UN/CEFACT) برای مبادلات اسناد میان دولتی انجام می‌شود. ناگفته نماند سازمان بازرگانی و صنایع استرالیا، گروه صنعتی استرالیا، نهادهای مالی سنگاپور ازجمله بانک ANZ در طرح آزمایشی مشارکت می‌کنند.

در ادامه بخوانید:

نهاد دولتی ABF اعلام کرد کسب‌وکارها و رگولاتورها بازخوردشان را درباره‌ی تجربه‌ی استفاده از سیستم‌ تأیید مبتنی‌بر بلاکچین منعکس خواهند کرد. نیروی مرزی استرالیا با راه‌اندازی سیستم‌های تأیید مبتنی‌بر شبکه‌ی بلاکچین قصد دارد هزینه‌‌های اجرایی را کاهش و کارایی تجاری را افزایش دهد.

مایکل اوترام، رئیس نیروی مرزی استرالیا گفت:

نیروی مرزی استرالیا از فرصت همکاری با سنگاپور استفاده می‌کند تا تجارت برون‌مرزی میان این دو کشور را ارتقا دهد. علاوه‌براین، این همکاری به منظور ایجاد تجارت بدون کاغذ (Paperless trade) و تبادل امن و دیجیتالی اطلاعات به‌عنوان بخشی از طراحی و ساختار آینده‌ی پنجره‌ واحد تجارت استرالیا انجام می‌شود.

نهاد دولتی ABF تجربه‌ی طرح آزمایشی تجارت برون‌مرزی مبتنی‌بر بلاکچین را در گزارش سال ۲۰۲۱ نقشه‌ راه ملی بلاکچین استرالیا قرار می‌دهد. فوریه سال جاری، سازمان صنعت، علوم، انرژی و منابع استرالیا با هدف ارتقای فرصت‌های اقتصاد کشور با استفاده از فناوری بلاکچین، نقشه‌ راه ملی بلاکچین استرالیا را ارائه کرد.

نقشه‌ی راه بلاکچین استرالیا ۱۲ رهنمود دارد که این کشور امید دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ آن‌ها را محقق کند. در اولین رهنمود، رسمیت‌بخشیدن به کمیته‌ی مشاوره‌ نقشه‌ راه ملی بلاکچین و تغییر نام آن به کمیته‌ی اداره نقشه‌ راه ملی بلاکچین است و در رهنمود دیگر، باید گروهی از کاربران دولتی بلاکچین در کشور تشکیل شود.

نقشه‌ راه بلاکچین استرالیا درحالی تشکیل شد که پیش از آن، آژانس تحول دیجیتال استرالیا به افرادی که بیش از حد درگیر بلاکچین شده‌اند، توصیه کرد توجهشان را به چیز دیگر معطوف کنند. به عبارت بیشتر، دو سال پیش، پیتر الکساندر، مأمور ارشد دیجیتال آژانس یادشده با اشاره به اینکه فناوری بلاکچین جدید است و هنوز جای کار دارد گفت:‌

برای هر کاربردی که امروزه برای شبکه‌ی بلاکچین درنظر می‌گیرید، فناوری بهتر ازجمله پایگاه‌های داده جایگزین، ارتباطات امن و مشارکت استاندارد API وجود دارند. بلاکچین فناوری جالبی است اما مراحل اولیه‌ی توسعه‌‌اش را طی می‌کند و به نوعی در قله‌ی انتظارات چرخه‌ی محبوبیت (Hype Cycle) قرار گرفته و بر سر زبان‌ها افتاده است.

آژانس تحول دیجیتال استرالیا پرسشنامه‌ای تدوین کرده است تا سازمان‌ها برای استفاده از فناوری بلاکچین عملکردشان را ارزیابی کنند و بتوانند اطلاعات را در پایگاه داده‌ی امن ذخیره کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر