اولین تصویر غیررسمی هواوی P50 پرو منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اولین تصویر از پرچمدار آینده گوشی‌های هوشمند هواوی که احتمالاً هواوی P50 پرو نام دارد، اخیراً در اینترنت منتشر شده است. این رندر غیررسمی براساس تصاویر ثبت اختراع شده توسط هواوی ایجاد شده است، بنابراین طراحی موجود در تصویر کاملاً بی‌اساس نیست. باتوجه به تصویر، ویژگی اصلی طراحی آن، دوربین عقب خواهد بود، که در دایره‌ای قطع شده از یک طرف قرار گرفته‌است و چهار سنسور دارد.

پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه هواوی قصد دارد سری پرچمدار بعدی تلفن‌های هوشمند خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند منتشر شده بود. منبع خبر ادعا می‌کند که هواوی از پردازنده کیرین ۹۰۰۰ SoC برای هواوی P50 استفاده خواهد کرد و علاوه بر این، در این گزارش آمده است که تأمین‌کنندگان صفحه‌نمایش این گوشی ‌هوشمند، سامسونگ و الجی هستند و آنها هم‌اکنون خود را برای تولید آماده می‌کنند، اما وضوح و طراحی واقعی این نمایشگرها درحال حاضر معلوم نیست. با این حال مشخص نیست که این دو شرکت سفارش نمایشگرهای سری هواوی Mate 50 را دریافت می‌کنند یا خیر.تحریم‌های دولت ایالات متحده که هواوی را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محدود می‌کند، تأثیرات زیادی بر بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت گذاشته است. این تحریم‌ها از سال ۲۰۱۹ وجود دارند اما این شرکت موفق شده است از عواقب آنها در امان بماند. با این‌حال، اوضاع هواوی در سال ۲۰۲۰ کمی پیچیده‌تر شد. این شرکت می‌خواهد نام خود را در بین کاربران و در زمینه‌ی رقابت با پرچمداران، با تولید گوشی‌های هوشمند قدرمند حفظ کند. هواوی تقریباً دو سال پیش با ارسال نزدیک به ۴۴ میلیون تلفن هوشمند، آمار فروش خود را به سامسونگ رساند. و همچنین در رتبه‌بندی صادرات سال ۲۰۱۹ از اپل پیشی گرفت اما طبق برآوردهای اولیه، ارزش این شرکت در سال ۲۰۲۰ افت چشمگیری داشته است.

هواوی دسترسی به بخش تراشه‌ های‌سیلیکون (HiSillicon) خود را از دست داده است و شرکت TSMC، تامین‌کننده اصلی تراشه های ۵ نانومتری هواوی، قادر به معامله با این شرکت نیست. هواوی اخیراً سری Mate 40 را به عنوان آخرین دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های کیرین منتشر کرده است و یو ریچارد (Yu Richard)، رئیس بخش تجاری هواوی، قبلاً در بیانیه‌ای اعلام کرد که سری Mate 40 احتمالاً آخرین مدلی باشد که از پردازنده کیرین SoC استفاده می‌کند. اکنون، هواوی برای ادامه دادن رقابت با سایر پرچمداران، باید به تولیدکنندگان تراشه شخص ثالث اعتماد کند و علی رغم این مشکلات، این شرکت همچنان قصد دارد پرچمداران سری P50 را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه کند. طبق گزارشی، این شرکت چینی به احتمال زیاد از تراشه کیرین ۹۰۰۰ مبتنی بر معماری ۵ نانومتر در سری P استفاده خواهد کرد.

درحالی که مشتریان چینی از هواوی پشتیبانی می‌کنند، دستگاه‌های آنها در بازارهای جهانی تقریباً غیرقابل استفاده هستند و برای یک کاربر قطعاً مشکل خواهد‌بود که دستگاهی بدون برنامه‌های گوگل داشته باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر