گوگل رمزگذاری سرتاسر را به اپ اندرویدی Messages خود می‌افزاید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
گوگل با افزودن رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) سطح امنیت را برای دستکم برخی از محاورات انجام شده بر روی اپ Messages خود بالا می‌برد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از ZDNet، عرضه قابلیت رمزگذاری سرتاسر در اپ Messages از محاورات یک به یک بین افراد با استفاده از ورژن مبتنی بر «خدمات ارتباطی غنی» شروع می‌شود.
 
این شرکت، در بلاگ خود، اینگونه توضیح داده است که «رمزگذاری سرتاسر تضمین می‌کند که هیچکس، از جمله گوگل و طرفهای ثالث، نتوانند محتوای پیامهای شما را در زمانی که بین گوشی شما و گوشی فرد دیگری که در حال پیام دادن به وی هستید رویت کنند».
 
«ما اذعان داریم که محاورات شما خصوصی هستند و ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی شما وظیفه ماست».
 
این شرکت اعلام کرد که رمزگذاری سرتاسر از ابتدای ماه جاری میلادی برای تست‌کننده‌های بتا عرضه خواهد شد و تا سال آینده ادامه خواهد یافت، و محاورات واجد شرایط به طور اتوماتیک به سطح جدید امنیت ارتقا خواهند یافت، اگرچه این رمزنگاری تنها وقتی قابل دسترسی خواهد بود که هر دو طرف محاوره Messages را نصب کرده باشند و قابلیتهای چت را روشن کرده باشند.

 

گوگل به تدریج در حال عرضه RCS (جایگزین SMS) است که هدف آن تجمیع پیامک با همان نوع از قابلیت‌هایی است که شما در اپهای چتی مانند iMessage اپل و واتس‌اپ می‌یابید.
 
این شرکت در حال کار با سازندگان دستگاهها و اپراتورهای موبایل بوده تا آنها را ترغیب کند که قابلیت‌های مضاعفی که در نتیجه رو آوردن به RCS قابل دسترسی می‌شوند را ارائه کنند، از جمله ارسال و دریافت عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت بهتر، چت کردن از طریق وایفای یا دیتا، و اطلاع از اینکه چه زمانی پیام شما خوانده شده است.  
 
این غول دنیای تبلیغات گفت که اکنون انتشار جهانی قابلیت‌های چت را تکمیل کرده است و اینکه هر کسی که از Messages استفاده می‌کند اکنون باید به این قابلیت‌های مضاعف دسترسی داشته باشد، چه از شرکتی که گوشی را در اختیارش قرار داده است و چه از گوگل.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر