جریان جریمه شدن برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در زمان منع ترددهای شبانه چیست؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در میان مشاغلی که در تعطیلات دوهفته‌ای سراسر کشور جزو مشاغل ضروری دسته‌بندی شده و در زمان منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز به فعالیت مجاز هستند، نام تاکسی‌های اینترنتی هم آورده شده است. بااین‌حال، فرمانده انتظامی تهران چند روز قبل اعلام کرد که تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت در زمان ممنوعیت تردد شبانه مجاز نیستند و درصورت فعالیت، جریمه می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد این موضوع به‌دلیل ناهماهنگی با ستاد کرونا به‌وجود آمده باشد؛ چراکه مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری امروز در گفت‌وگو با ایرنا تأکید کرده که تاکسی‌ها، ازجمله تاکسی‌های اینترنتی به تردد پس از ساعت ۲۱ مجاز هستند. بااین‌حال در روزهای اخیر، پیامک‌های جریمه به‌دلیل تردد برخی تاکسی‌های اینترنتی برای رانندگان ارسال شده است. اسنپ در واکنش به ارسال این پیامک‌ها به تک تایمز می‌گوید جریمه‌های تردد مشمول رانندگانی نمی‌شود که قبل از ۳۰ آبان ۹۹ در اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند.

روابط‌عمومی اسنپ به خبرنگار تک تایمز گفت:

بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا، از بین کاربران راننده‌ی اسنپ فقط افرادی به تردد در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ صبح مجاز هستند که پیش از ۳۰ آبان، در اسنپ ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین، صرف ثبت‌نام‌ در اسنپ به‌معنی مجوز تردد نخواهد بود و معافیت از جریمه برای تردد پس از ساعت ۲۱ در شهرهایی با وضعیت قرمز، مختص کاربران راننده‌ای است که پیش از آغاز آذر ۱۳۹۹ عضو ناوگان اسنپ شده‌اند.

اسنپ اضافه می‌کند اگر جریمه برای رانندگانی صادر شود که پیش از آغاز آذر در اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند، جریمه‌ی آنان با استناد به اطلاعاتی پاک خواهد شد که این شرکت برای وزارت کشور و پلیس راهور می‌فرستد. روابط‌عمومی اسنپ افزود:

حضور تاکسی‌های اینترنتی از نارضایتی‌های احتمالی مربوط به حمل‌و‌نقل در ساعات منع تردد جلوگیری گرفته است و مردم برای انجام سفرهای ضروری خود به سهولت و بدون افزایش قیمت سرویس دریافت می‌کنند. بااین‌حال، اگر کاربر راننده‌ای جریمه شود که قبل از این تاریخ در اسنپ ثبت‌نام کرده، جریمه‌ی او با استناد به اطلاعاتی پاک خواهد شد که اسنپ برای وزارت کشور و پلیس راهور می‌فرستد،. فرایند حذف جریمه نیز طبق روال سابق خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر