حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افزونه‌های کروم باید نحوه استفاده از داده‌های شما را نشان دهند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


سیاست‌های جدید Google توسعه دهندگان را مجبور می‌کند که به طور واضح به کاربران نشان دهند که از کدام اطلاعات آنان استفاده می‌کنند تا  از انتشار افزونه‌های نامناسب جلوگیری کند.

تلاش‌های مداوم Google برای سرکوب افزونه‌های کروم اکنون شفافیت بیشتری برای داده‌های شما دارد. این غول اینترنتی در ژانویه 2021 سیاستی را معرفی می کند که مستلزم افشای استفاده از داده برای پسوندها در فروشگاه وب Chrome است. سازندگان باید انواع داده هایی را که جمع آوری می‌کنند، مانند ورود به سیستم یا اطلاعات شخصی را توضیح دهند.

 آنها همچنین باید قول دهند که از خط مشی جدیدی که فروش داده ها را به اشخاص ثالث ممنوع می کند ، استفاده از داده‌ها برای اهداف غیرمرتبط و تکیه بر داده های مربوط به چک‌های اعتباری و وام های مالی را رعایت می‌کنند.

سازنده‌های افزونه می‌توانند از اکنون توضیحات خود برای نیازشان به هرکدام از داده‌های کاربران را ارائه دهند؛ البته هیچ‌کدام از این مطالب تا ۱۸ ژانویه‌ ۲۰۲۱ در گوگل کروم به‌نمایش در نمی‌آید. بهتر است توسعه‌دهندگان سریع‌تر این کار را انجام دهند؛ زیرا اگر تا زمان مشخص‌شده توضیحات درخواستی پیوست نشده باشد، گوگل اطلاعیه‌ای به فهرست این سازندگان اضافه می‌کند.

Google سعی می‌کند افزونه‌های نامرتبط را از مرورگر خود حذف کند؛ شاید این اقدام چندان تأثیرگذار نباشد؛ زیرا سوء استفاده کنندگان می‌توانند به‌راحتی اطلاعاتی را که جمع کرده اند نادرست گزارش دهند و توضیح کاملی درباره‌  داده‌های جمع‌آوری‌شده از کاربران ارائه ندهند.

 کاربران امید دارند که این شرکت برنامه‌ی بهتری برای جلوگیری از اضافه‌شدن افزونه‌های نامناسب به کروم داشته باشد. به‌طورکلی، اگر کاربران بتوانند تشخیص دهند که هر افزونه دقیقا چه اطلاعاتی می‌خواهد، می‌توانند درباره‌ انتخاب‌کردن آن بهتر تصمیم بگیرد. اگر می دانید برنامه افزودنی واقعاً چه چیزی را می خواهد، می توانید با آگاهی بهتر در مورد نصب آن افزونه تصمیم بگیرید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر