ربات های Cloi Servebot مسئول تحویل کالاها به مشتریان می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – ربات های خدمت رسان Cloi Servebot به طور آزمایشی در مجتمع Science Park مشغول به کار شده اند و اجناس مورد نیاز را به سفارش دهندگان حاضر در این مجتمع تحویل می دهند.

کمپانی ال جی اعلام کرده که از روز دوشنبه، آزمایش های خود برای سرویس تحویل رباتی داخلی را آغاز خواهد کرد. ربات های سرویس رسان این کمپانی، به نام Cloi Servebot می توانند به افراد حاضر در مجتمع Science Park (دفتر مرکزی این کمپانی در سئول) کمک کرده و محصولات مورد احتیاج آن ها را از فروشگاه های خواروبار فروشی متعلق به زنجیره فروشگاه محلی GS25 تحویل دهند.

طبق گفته های کمپانی ال جی، ربات های Cloi Servebot می توانند بدون دخالت انسان، وارد آسانسور شده و بین نه طبقه بالای زمین و یک طبقه زیرزمین حرکت کنند و بسته های خوراکی، ساندویچ و نوشیدنی و غیره را به افراد تحویل دهند.

ربات های LG دارای سه کشو هستند که هر یک می توانند وزنی معادل 15 کیلوگرم را تحمل کنند.  

مشتریان با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان Kakao Talk، سفارش های خود را انجام می دهند. کارمندان فروشگاه های خواروبار فروشی پس از دریافت هر سفارش، اجناس درخواست شده را در کشوهای ربات قرار داده و مقصد مورد نظر را برای ربات مشخص می کنند. سپس این ربات از فروشگاه خارج شده و اطلاعات مقصد وارد شده را به صورت بی سیم به نزدیک ترین آسانسور ارسال می کند. ربات پس از رسیدن به مقصد، با مشتری تماس گرفته و با ارسال یک پیام، رسیدن خود را به مشتری مورد نظر اعلام می کند.  

نکته جالب توجه این است که تحویل محصولات توسط ربات های Cloi Servebot حداکثر پنج دقیقه به طول می انجامد. مدیران ربات ها می توانند وضعیت واحدهای خود را نظارت کرده و تاریخچه تحویل آن ها را بررسی کنند.

طبق گفته های ال جی، ربات های خدمت رسان موجب صرفه جویی در زمان (خصوصا برای کارمندان دفتری پر مشغله) و همچنین کاهش تماس مستقیم افراد با یکدیگر می شود. این کمپانی قرار است در آینده با فروشگاه بزرگ GS Retail نیز همکاری کرده و تجربه کاربران از سرویس تحویل رباتی را بهبود بخشد. بد نیست بدانید که GS Retail اداره کننده برند GS25 است.

ال جی در ماه ژوئیه، ربات های خود را به بیمارستان دانشگاه ملی سئول فرستاد تا به کارمندان در حمل تجهیزات پزشکی کمک کنند. در ماه مارس، ربات های Cloi Servebot مجهز به قفسه (به جای کشو) در یک رستوران استخدام شدند تا سینی های غذا را به میزهای مختلف برسانند. از آن زمان به بعد، این ربات ها در بیش از 50 رستوران مشغول به کار شده اند.   

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر