آیا سامسونگ در صدد کاهش سهم بازار گلکسی نوت است؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در طول چند ماه گذشته شایعات مختلفی درباره سری گلکسی اس ۲۱ و سری گلکسی نوت منتشر شده است. در این شایعات به این موضوع اشاره شده که تولید سری نوت متوقف می‌شود و گلکسی اس ۲۱ اولترا جای این گوشی را خواهد گرفت. امروز گزارش جدیدی از کشور کره جنوبی منتشر شده است که بر اساس آن، سری گلکسی اس ۲۱ در ماه ژانویه معرفی می‌شود و رده‌بالاترین مدل آن‌ از S Pen پشتیبانی می‌کند.

در ادامه بخوانید:

سایت ET News اعلام کرده است که سامسونگ، دیجیتایزر گلکسی اس ۲۱ اولترا را سفارش داده است و تولید انبوه آن به‌زودی شروع خواهد شد. دیجیتایزر از یک سری حسگر تشکیل شده است که زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد تا قلم روی صفحه‌نمایش کار کند.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد پرچم‌دارهای بعدی خود را زودتر از سال‌های گذشته راهی بازار کند تا بتواند با سری آیفون ۱۲ رقابت کند. دلیل دیگر، تحریم‌ هواوی توسط دولت آمریکا است. سامسونگ قصد دارد از این فرصت استفاده کند تا بتواند سهم بازار بیشتری کسب کند.

در بخش دیگری از گزارش به این موضوع اشاره شده که سامسونگ زمینه‌سازی جایگزین کردن سری نوت با سری اس و سری زد را شروع کرده است. بر اساس شایعات قبلی، سامسونگ سری نوت را در سال ۲۰۲۱ کنار می‌گذارد؛ اما به ‌نظر می‌رسد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

در گزارش‌های جدید گفته شده است که سامسونگ در سال ۲۰۲۱ پنج گوشی تاشدنی راهی بازار می‌کند و دو مدل آن‌ها از قلم پشتیبانی می‌کنند. همچنین گزارش شده که سامسونگ در حال تولید مدل جدید دیجیتایزرز برای گلکسی زد فولد ۳ است که بتواند روی صفحه‌نمایش بسیار نازک کار کند و فشار قلم را تشخیص دهد.

قبلا برنامه‌ریزی شده بود که گلکسی نوت ۲۱ در ماه ژوئن درکنار گلکسی زد فولد ۳ معرفی شود. گفته می‌شود در این مراسم تمرکز اصلی روی گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود و گلکسی نوت ۲۱ تنها یک مدل خواهد داشت.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ دیگر در فصل تابستان گوشی نوت را معرفی نکند و تمرکز خود را روی گوشی‌های سری زد فولد و سری اس بگذارد. اگر این استراتژی جواب بدهد سامسونگ تولید گلکسی نوت را در سال ۲۰۲۲ قطعا پایان می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر