سیم‌کارت خاموش را روشن و جایزه دریافت کنید!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


مطابق آمار، تقریبا اغلب مشترکین تلفن همراه ایرانی، به‌جز سیم‌کارت اصلی‌شان که روشن و فعال است، غالبا سیم‌کارت(های) دیگری نیز دارند که برخی از آنها مدت‌ها خاموش مانده و استفاده نشده است!

اما سرنوشت این سیم‌کارت‌ها چیست؟ آیا معتبرند و همچنان قابل استفاده؟

 

سیاست اپراتورهای در قبال سیم‌کارت‌های غیرفعال

از نظر اصولی، شماره سیم‌کارت‌ها برای هر اپراتور، منبعی محدود است و بنابراین در صورت عدم فعالیت آنها در داخل شبکه، اپراتورها تمایل دارند که آنها را معلق نمایند، و این امکان را برای خود فراهم آورند که بتوان مجددا آنها را به مشتریان متقاضی جدید عرضه نمود.

همین تمایل، و همچنین افزایش شمار سیم‌کارت‌های غیرفعال موجب آن شد که رگولاتوری رسما در این خصوص به بررسی و نهایتا ارائه مصوبه بپردازد.

مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، در صورت خاموش و غیرفعال بودن سیم‌کارت اعتباری در شبکه یک اپراتور در ظرف زمانی 90 روز، اپراتور مربوطه این حق و امکان را دارد که آن را رسما سلب امتیاز نماید، و بدین ترتیب کاربر نخستین، دیگر امکان استفاده از آن را از دست خواهد داد.

این مصوبه البته تبعات ناخوشایندی برای برخی کاربران دارد که پس از مدت‌ها، مجددا قصد فعال کردن سیم‌کارت بلااستفاده خود را دارند، جرا که در صورت سلب امتیاز شدن آن، عملا این امکان را از دست داده‌اند.

اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟

 

خبر خوبی برایتان داریم!

اگر شما هم از مشترکان همراه اول باشید، می‌دانید که اپراتور اول کشور، بسته‌ها و طرح‌های مختلف و ویژه‌ای به مناسبت‌های مختلف برای طیف‌های گوناگون کاربران خود ارائه می‌دهد.

این خبر خوش، اختصاصا برای همین کاربران است، یعنی مشترکانی که قصد استفاده از سیم‌کارت اعتباری خود علیرغم گذشت بیش از سه ماه از خاموشی آن را دارند.

 

مطابق اعلام همراه اول، اگر سیم کارت اعتباری شما از این اپراتور است، و اگر بیش از سه ماه است که از این سیم‌کارت استفاده نشده، کافیست سیم‌کارت را داخل دستگاه بگذارید و روشن کنید؛ و تمام!ً

اما برای کامل شدن خوشی، جایزه‌ای هم در انتظار شماست:

کافیست پس از روشن شدن گوشی با سیم‌کارت مزبور، شماره گیری کد دستوری *10*332# (ستاره 10 ستاره 332 مربع) را انجام دهید تا جایزه ویژه همراه اول را دریافت نمایید.

 

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر