حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مدیاتک MT6893 در تست AnTuTu از اسنپدراگون ۸۶۵ جلوتر افتاد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تراشه‌های جدید مدیاتک حداقل در سه نسخه‌ی مختلف ساخته خواهند شد که احتمالاً از خانواده‌ی دیمنسیتی (Dimensity) هستند. نسخه‌ی میانی مدیاتک MT6893، زودتر از سایر نسخه‌ها آماده خواهد شد و در آزمایش‌های اولیه‌ی Geekbench شاهد رقابت آن با اسنپدراگون ۸۶۵ بودیم.

حال نتایج بنچمارک تراشه‌ی جدید مدیاتک در پایگاه داده‌ی AnTuTu منتشر شده است و معیار ترکیبی نشان می‌دهد که Dimensity از پرچم‌دار کوالکام بهتر عمل می‌کند. تراشه‌ی مدیاتک از نظر عملکرد پردازنده کمی عقب‌تر از کوالکوم است؛ (مطابق نتیجه Geekbench)؛ اما پردازنده‌ی گرافیکی آن سریع‌تر است. این نتیجه از یک برد توسعه با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نمایشگر ۹۰ هرتز (۱۰۸۰×۲۳۰۰ پیکسل) به دست آمده است. امتیاز حافظه نیز کمی بیشتر از گوشی مجهز به اسنپدراگون (Oppo Find X2 Pro) است.

مدیاتک MT6893/مدیاتک 6893

مدیاتک MT6893/مدیاتک 6893

مدیاتک MT6893/مدیاتک 6893

MT6893 از چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A78 تشکیل شده است. هسته‌ی اصلی با فرکانس تا ۳ گیگاهرتز کار می‌کند و فرکانس سه هسته‌ی دیگر ۲٫۶ گیگاهرتز است. چهار هسته‌ی A55 نیز وجود دارد. این پیکربندی مشابه اکسینوس ۱۰۸۰ است.

درحالی‌که سامسونگ به ‌دنبال استفاده از هسته‌های جدید G78 است، مدیاتک پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 MC9 را انتخاب کرده. تراشه Dimensity برای دستگاه‌های رده‌بالا اما نه‌چندان پرچم‌دار در نظر گرفته شده است.

مدیاتک MT6893/مدیاتک 6893

نتایج AnTuTu از اطاعات فاش شده‌ی قبلی جمع‌آوری شده و برخی از تراشه‌ها ممکن است در سال‌های آینده در بازار دیده شوند. به یاد داشته باشید که این نتایج اولیه است و آزمایش با دستگاه‌های واقعی ممکن است تغییر کنند.

 به دلیل هزینه‌ی بالای سری ۸۰۰ کوالکوم اسنپدراگون نسبت به سری ۷۰۰ مدیاتک، برخی از سازندگان به مدیاتک مهاجرت کردند؛ پس می‌توان انتظار دستگاه‌های ‌به‌صرفه‌تری داشت. از طرفی سامسونگ در حال مذاکره با شیائومی و اوپو است که شاید تراشه‌ی اکسینوس را برای برخی از مدل‌های خود استفاده کنند و این، عرصه‌ی رقابت را تنگ‌تر می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر