کوالکام دلیل نام‌گذاری اسنپدراگون ۸۸۸ را توضیح می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بازار گوشی‌های هوشمند چینی بزرگ‌ترین بازار جهان و همچنین پردرآمدترین بازار است. رقابت در این بازار به‌قدری شدید است که حتی تولیدکنندگان تراشه برای گرفتن بخشی از بازار به‌سختی رقابت می‌کنند. برخلاف سایر بازارها، بازار گوشی‌های هوشمند چینی استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام را به‌عنوان یک اولویت در نظر ندارد. تراشه‌های دیمنسیتی (Dimensity) و کرین (Kirin) در بازار چین بسیار خوب عمل می‌کنند و به همین دلیل کوالکام نمی‌تواند نیازهای بازار چین را کنار بگذارد. سازنده تراشه‌های آمریکایی اخیراً تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ را منتشر کرده است. نام این تراشه عجیب به نظر می‌رسد زیرا تمام گمانه‌زنی‌ها به اسنپدراگون ۸۷۵ اشاره می‌کردند.

بااین‌حال، کوالکام اکنون توضیحی در مورد نام‌گذاری این تراشه و اینکه چه کسی غیر از چین می‌توانسته نام یک تراشه پرچم‌دار را تحت تأثیر قرار دهد، ارائه داده است. در اجلاس فناوری اسنپدراگون که در هاوایی برگزار شد، کوالکام رسماً نسل جدیدی از تراشه‌های پرچم‌دار این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ را به بازار عرضه کرد. اسنپدراگون ۸۸۸ روش نام‌گذاری جدیدی را اتخاذ می‌کند که قبل از انتشار رسمی نیز به بیرون درز کرده بود. اما در آن زمان، برخی از شهروندان در اینترنت تصور می‌کردند که این نام یک شوخی است. بااین‌حال، اکنون نام اسنپدراگون ۸۸۸ یک واقعیت است. طبق گفته کوالکام، این شرکت عدد ۸۸۸ را انتخاب کرده است چون این عدد در چین عدد خوش‌شانسی است.

مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام

اسنپدراگون ۸۸۸ از یک پردازنده ۲٫۸۴ گیگاهرتزی کورتکس (Cortex) X1 شرکت آرم که جدیدترین معماری به‌حساب می‌آید استفاده می‌کند. همچنین ۳ هسته ۲٫۴ گیگاهرتزی کورتکس A78 و ۴ هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی کورتکس A55 نیز در این تراشه وجود دارند. پردازنده گرافیکی این تراشه ادرنو (Adreno) 660 است و اتصالات وای فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲ نیز در این تراشه بکار گرفته شده است.

اسنپدراگون ۸۸۸ به‌عنوان جدیدترین تراشه سری ۸ اسنپدراگون، از مودم نسل سوم ۵G کوالکام و سیستم فرکانس رادیویی یعنی اسنپدراگون X60 استفاده می‌کند. این مودم از همه باندهای فرکانس موج میلی‌متری جهانی، باندهای فرکانس Sub-6 گیگاهرتز، حامل‌های ۵G، قابلیت چند سیمکارته کلی، حالت‌های شبکه مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) و همچنین اشتراک طیف پویا (DSS) پشتیبانی می‌کند.

نسل ششم موتور هوش مصنوعی کوالکام که در تراشه موبایل اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G قرار گرفته است شامل پردازنده کوالکام هگزاگون تازه طراحی‌شده با عملکرد ۲۶ تریلیون عملیات در ثانیه (۲۶ TOPS) است.

ازنظر بازی، این تراشه از نسل سوم الیت گیمینگ (Elite Gaming) اسنپدراگون استفاده می‌کند. همچنین، کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه بهبود عملکرد قابل‌توجهی را توسط پردازنده گرافیکی ادرنو جدید کوالکام به ارمغان آورده است. همچنین این تراشه با نسل دوم سنسینگ هاب Sensing Hub کوالکام ارائه می‌شود که شامل پردازش هوش مصنوعی همیشه روشن برای ویژگی‌های هوشمند بصری می‌شود.

ازنظر عملکرد دوربین، Spectra ISP اسنپدراگون ۸۸۸ از سرعت پردازش سریع‌تر در سطح میلیارد پیکسل پشتیبانی می‌کند. این تراشه می‌تواند ۲٫۷ میلیارد پیکسل در ثانیه را برای گرفتن عکس و فیلم پردازش کند. این حدود ۱۲۰ فریم در ثانیه و هر فریم ۱۲ مگاپیکسلی است. سرعت پردازش تا ۳۵٪ بیشتر از سیستم‌عامل نسل قبلی است.

این پردازنده پرچم‌دار همچنین با موتور جدید نسل ششم هوش مصنوعی ارائه می‌شود. پردازنده هگزاگون جهش قابل‌توجهی در عملکرد هوش مصنوعی دارد یعنی ۲۶ ترا پردازش در ثانیه (TOPS) در مقایسه با نسل گذشته.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر