حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل در ۲۰۲۱ دو مک بوک پرو بازطراحی‌شده و مجهز به نمایشگر mini LED عرضه خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با نزدیک‌شدن به سال نو میلادی، تنور شایعات درباره‌ی بازطراحی مک‌های جدید و استفاده از نمایشگرهای مینی LED در طیف وسیعی از محصولات اپل بیش از هر زمانی داغ شده است. این شایعات از آنجایی شروع شد که مینگ‌چی کو سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸)، از عرضه‌ی کامپیوترهای جدید مک و آیپد پرو مجهز به نمایشگرهای مینی LED ساخت شرکت ال‌جی خبر داد.

طبق گفته‌های مینگ‌چی کو، در آن زمان اپل اولین محموله از مک و آیپد پرو جدید را اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد کرد. حال با نزدیک‌شدن زمان احتمالی، تحلیل جدید او مُهر تأییدی بر این ماجرا است.

مقاله‌ی مرتبط:

مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است کوپرتینویی‌ها به‌عنوان بخشی از مهاجرت به نمایشگرهای مینی LED، در سال ۲۰۲۱ دو مک‌بوک پرو با طراحی جدید (مک‌بوک پرو ۱۳ و ۱۶ اینچی) و مجهز به نمایشگرهای یادشده عرضه خواهند کرد. همچنین، کوپرتینویی‌ها برای سال ۲۰۲۲ یک مدل مک‌بوک ایر جدید با قیمت مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته‌اند.

مک‌بوک پرو ۱۴٫۱ اینچی

مینگ‌چی کو در آخرین یادداشتش به سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی‌های پیشین خود درباره‌ی استفاده‌ی اپل از فناوری mini-LED را اصلاح می‌کند و به این نکته اشاره می‌کند که اپل بالاخره مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی جدید را درکنار مدل دیگری در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار می‌کند. کو همچنین انتظار دارد در سال ۲۰۲۲، مک‌بوک ایر جدیدی با پردازنده‌ی اپل سیلیکون و قیمت به‌مراتب ارزان‌‌تر از مک‌بوک ایر فعلی عرضه شود که متأسفانه فعلا اطلاعات زیادی از طراحی و مشخصات آن منتشر نشده است. باوجوداین، انتظار می‌رود با روند تکمیل مهاجرت اپل به پردازنده‌های اپل سیلیکون، تمامی مک‌ها تا آن زمان بازطراحی شوند.

مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر مینی LED

نور پس‌زمینه‌ی مینی LED همان‌طورکه از نامش مشخص است، از LEDهای بسیار کوچکی تشکیل شده است. تفاوت اصلی مینی LED با نمایشگرهای سنتی LED در تعداد نورهای پس‌زمینه‌ی LED دیده می‌شود. به‌طورخلاصه، نمایشگرهای سنتی برای نوردهی به چندصد LED نیاز دارند؛ درحالی‌که نمایشگرهای mini-LED باتوجه‌به کاهش ابعاد، می‌توانند هزاران LED در خود جای دهند. بااین‌اوصاف، نمایشگرهای یادشده کنتراست و روشنایی بیشتر و رنگ سیاه عمیق‌تر را به‌ارمغان می‌آورند. این نمایشگرها جزو دسته‌ای از LCDها قرار می‌گیرند؛ اما ویژگی‌های صفحه‌نمایش‌های OLED را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌دهند.

مینگ‌چی کو معتقد است نمایشگرهای mini-LED در‌مقایسه‌با نمایشگرهای کنونی گران‌تر هستند؛ اما محصولاتی که با این فناوری عرضه خواهد شد، افزایش قیمتی تجربه نخواهند کرد و اپل به‌لطف پردازنده‌های «اپل سیلیکون» می‌تواند قیمت کامپیوترهای مک را ثابت نگه دارد. طبق روال معمول، اپل هر چهار سال یک‌ بار طراحی مک‌ها را تغییر می‌دهد و اکنون بعد از چهار سال، باید منتظر تغییر بعدی باشیم. اپل آخرین‌بار مک‌بوک پرو را اواخر سال ۲۰۱۶ بازطراحی کرد و تابه‌حال که مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به پردازنده‌ M1 عرضه شده، طراحی آن بدون تغییر باقی‌ مانده است. همچنین، اولین مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر رتینا (Retina) در سال ۲۰۱۲ روانه‌ی بازار شد و تا سال ۲۰۱۶ و عرضه‌ی مک‌بوک پرو سوپر‌رتینا تغییر خاصی نکرد.

ناگفته نماند مینگ‌چی کو مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، از احتمال معرفی آی‌مک ۲۷ اینچی جدید، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، آیپد و مک‌بوک پرو ۱۴٫۱ اینچی مجهز به نمایشگرهای مینی LED خبر داده بود و در گزارش جدیدش، برای اولین‌بار خاطرنشان می‌کند که اپل مشغول ساخت مک‌بوک ایر ارزان‌تر در سال ۲۰۲۲ است. علاوه‌براین، او معتقد است محموله‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو رشد چشمگیری تجربه خواهند کرد و در مدت سه سال، فروش آن‌ها به ۳۰ میلیون دستگاه در سال می‌رسد که چیزی بیش از دو برابر فروش کنونی این کامپیوترها است. از عواملی که به این فروش چشمگیر منجر خواهند شد، می‌توان به پردازنده‌های اپل سیلیکون و بازطراحی جدید کامپیوترهای مک اشاره کرد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی بازطراحی کامپیوترهای مک، صفحه‌نمایش مینی LED، مک‌بوک ایر مقرون‌به‌صرفه و صحبت‌های مینگ‌چی کو چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر