اپل کیفیت تماس‌های فیس‌تایم را ارتقا داده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق اطلاعات منتشرشده از وب‌سایت MacMagazine، به‌نظر می‌رسد که بروزرسانی iOS 14.2 رزولوشن تماس‌های اپلیکیشن فیس‌تایم (FaceTime) را ارتقا داده است، اما این مورد در لیست تغییرات بروزرسانی توسط اپل ثبت نشده است.

براساس مشخصات رسمی موجود در وب‌سایت اپل، تمام مدل‌های آیفون از سال ۲۰۱۷، آیفون ۸ تا سری آیفون ۱۱ می‌توانند تماس‌های فیس‌تایم را با رزولوشن ۱۰۸۰p از طریق وای‌فای ارسال و دریافت کنند. همچنین آیفون ۱۲، ۱۲ مینی، ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس، علاوه بر وای‌فای می‌توانند با شبکه ۵G از تماس‌های اچ‌دی فیس‌تایم بهره ببرند. اما هیچ مدل آیفونی، حتی مدل‌های ۵G نمی‌توانند با اتصال به شبکه‌های ۴G و LTE از رزولوشن ۱۰۸۰p در تماس‌های خود استفاده کنند. منبع خبر معتقد است که اپل این بروزرسانی‌ را از ۴ تا ۹ نوامبر منتشر کرده است، و این زمانی است که اپل iOS 14.2 را عرضه کرد.

تمام مدل‌های آیفون از سال 2017، آیفون 8 تا سری آیفون 11 می‌توانند تماس‌های فیس‌تایم را با رزولوشن 1080p از طریق وای‌فای ارسال و دریافت کنند.
اپلیکیشن فیس‌تایم با معرفی آیفون ۴ در ۷ ژوئن ۲۰۱۰ توسط اپل معرفی شد. AT&T در آن زمان از استفاده نامحدود کاربران فیس‌تایم از طریق شبکه‌های تلفن‌همراه جلوگیری می‌کرد تا مشترکین از اتصال وای‌فای برای فیس‌تایم استفاده کنند. لازم به ذکر است که درحال حاضر فیس‌تایم اچ‌دی در هیچ مدلی از آیپدها موجود نیست.

فیس‌تایم اچ‌دی تفاوت محسوسی در کیفیت تصویر در مقایسه با نسخه غیر اچ‌دی این برنامه دارد. مشخص نیست که چرا اپل تصمیم گرفته است که ارتقای فیس‌تایم را در لیست تغییرات iOS 14.2 قرار ندهد. به خاطر داشته باشید که یک مکالمه تصویری گروهی می‌تواند از طریق فیس‌تایم با حضور همزمان ۳۲ نفر انجام شود. حتی اگر اپل سکوت خود را درباره این بروزرسانی حفظ کرد، منطقی است که فیس‌تایم در طی پاندمی کووید-۱۹ ارتقا پیدا کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر