گزارش عرضه پوشیدنی‌ها در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موسسه IDC به تازگی تحلیل خود از صادرات پوشیدنی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده که اعداد و ارقام موجود در آن حیرت‌انگیز است. طبق تحلیل مذکور جمعاً حدود ۱۲۵ میلیون واحد از این محصولات در سه‌ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه شده است. این مقدار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال پیش حدود ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اپل با اختصاص ۳۳ درصد از این آمار در رده اول جدول قرار گرفته است و شیائومی، هوآوی و سامسونگ به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفته‌اند. شرکت‌های فیت‌بیت و بت (Boat) هر دو به طور مشترک با عرضه ۳.۳ میلیون دستگاه یا به عبارت دیگر در اختیار داشتن ۲.۶ درصد از مجموع آمار، رده پنجم جدول را اشغال کرده‌اند.

همه شرکت‌های تولیدکننده پوشیدنی‌های هوشمند یک افزایش آمار به خصوص را ثبت کرده‌اند. با توجه به اینکه این پوشیدنی‌ها با قیمت‌های مختلفی در دسترس هستند بنابراین کابران در بازه زمانی بین ماه جولای تا سپتامبر توانسته‌اند که با هر زمینه مالی آن‌ها را خریداری کنند.

موسسه IDC در بخش دیگری از گزارش خود این مورد را فاش کرده که اپل به وسیله ایرپادها و ساعت‌های هوشمند خود توانسته است که نسبت به همه تولیدکننده‌های دیگر این نوع محصولات، دست بالاتر را داشته باشد. شیائومی با عرضه ۱۲.۸ میلیون از مجموعه ۱۷ میلیون دست‌بندهای هوشمند توانسته است که پس از این شرکت آمریکایی، در جایگاه دوم قرار بگیرد. پس از شیائومی دیگر تولیدکننده بزرگ چینی یعنی هوآوی به چشم می‌خورد؛ این شرکت با یک دلیل ساده توانسته است که در جایگاه سوم این جدول بایستد؛ از آن‌جایی که پوشیدنی‌ها نیازی به ابزارهای پیام‌رسانی ندارند، هوآوی با یک قیمت‌گذاری مقرون به صرفه نشان می‌دهد که محصولات رقابتی هیچ مانعی برای فروش ندارند.

موسسه IDC علاوه بر ارائه آمار بالا، پیش بینی کرد با توجه به اینکه روز به روز افراد بیشتری درگیر تمایلات جامعه و خریدن اولین پوشیدنی هوشمند خود می‌شوند، بازار این محصولات یک تقاضای ثابت را تجربه خواهد کرد؛ همچنین باید توجه کرد که این تقاضا در این مقطع متوقف نمی‌شود و بسیاری از کاربران به تعویض این کالاها نیز اقدام خواهند کرد. همچنین موسسه مذکور ذکر کرده است که تعداد زیادی از کاربران، همزمان به استفاده از لوازم‌جانبی صوتی، دست‌بندها و ساعت‌های هوشمند می‌پردازند که این امر باعث افزایش آمار مصرف‌کنندگان این محصولات می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر