احتمال رونمایی از محصول جدید اپل در روز سه‌شنبه ۱۸ آذر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر فکر می‌کردید که اپل در سال جاری دیگر سخت‌افزار جدیدی را منتشر نمی‌کند، باید بدانید که ظاهراً در هفته آینده ممکن است شاهد معرفی یک شگفتی دیگر از این شرکت باشیم. طبق اسناد داخلی منتشرشده، در سه‌شنبه ۱۸ آذر (۸ دسامبر) ممکن است برخی دیگر محصولات جدید غول تکنولوژی مستقر در کالیفرنیا را دریافت کنیم.

احتمالی وجود دارد که اپل مک جدید را در ۱۸ آذر معرفی کند

یک یادداشت داخلی توسط مک رومورز (MacRumors) در این هفته و ظاهراً از طریق یک منبع معتبر به‌دست‌آمده است. طبق گزارش، اپل اعلان‌هایی را به ارائه‌دهندگان خدمات تحت برنامه اپل کِر (AppleCare) ارسال کرده است و گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد نوعی «تغییرات مربوط به اپل کر» را انجام دهد. با توجه به جزئیات، اپل به ارائه‌دهندگان خدمات اطلاع داد که تغییرات مربوط به اپل کِر را برای سه‌شنبه ۱۸ آذر و تقریباً در ساعت ۵ بعدازظهر به‌وقت تهران (۵:۳۰ صبح به‌وقت اقیانوس آرام) در نظر گرفته است. اعلامیه‌های اپل نیاز به آماده شدن برای عرضه محصولات جدید، توضیحات جدید یا به‌روز شده و قیمت‌های جدید یا به‌روز را نشان می‌دهد. البته به‌صراحت مشخص نیست که این اعلان چه معنایی می‌تواند داشته باشد اما تاریخ نشان می‌دهد که این می‌تواند به‌نوعی به اعلام سخت‌افزار جدید مربوط شود.

اپل در گذشته و پیش از مراسم‌های معرفیمحصولات جدید خود اعلان‌های تقریباً یکسانی را ارسال کرده است. به‌عنوان‌مثال، اندکی پس از اعلام تاریخ عرضه آیفون ۱۲، این شرکت مراکز خدمات خود را به همین روش مطلع کرد. آن‌ها قرار بود جزئیات مربوط به محصولات جدید را در ۱۳ اکتبر یعنی در همان روز عرضه تلفن‌های هوشمند نسل جدید دریافت کنند.

لازم به ذکر است که زمان نشان داده‌شده در اطلاعیه جدید (۵ بعدازظهر به‌وقت تهران) با زمان معمول رویدادهای اپل مطابقت ندارد اما کاملاً با زمان معمول اعلامیه‌های مطبوعاتی این شرکت مطابقت دارد. به‌این‌ترتیب و در همین زمان مک بوک پرو ۱۳ اینچی در ماه مه سال جاری معرفی شد و از مک بوک پرو ۱۶ اینچی نیز در نوامبر ۲۰۱۹ رونمایی شد. انتشار این خبر می‌تواند به معنی معرفی نسخه جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی باشد. به گفته یک افشاگر، مک بوک پرو ۱۶ اینچی به‌روز شده از تراشه آرم سفارشی خود این شرکت استفاده نخواهد کرد و می‌تواند از به‌روزرسانی‌های جزئی اعم از دوربین فیس تایم (FaceTime) با رزولوشن ۱۰۸۰p، تراشه امنیتی T3 و موارد دیگر بهره گیرد. با فرض صحیح بودن این گزارش، در مورد آنچه این شرکت در آینده برای مشتریان خود برنامه‌ریزی کرده است، به‌روزرسانی‌های بیشتری را دریافت خواهیم کرد.

متن گزارش به شرح زیر است:

اگرچه بعید است که اپل امسال میزبان رویداد دیگری باشد، ساعت ۵:۳۰ صبح به‌وقت اقیانوس آرام زمان معمول انتشار اعلامیه‌های مطبوعاتی این شرکت و معرفی محصولات جدیدی ازجمله مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید در ماه مه ۲۰۲۰ است. همچنین، مک بوک پرو ۱۶ اینچی در ماه نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و از نسل دوم ایرپادها نیز در مارس ۲۰۱۹ رونمایی شد.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود تغییرات اپل کر به‌زودی انجام شود، به‌احتمال‌زیاد هر محصولی که در روز سه‌شنبه آتی معرفی شود تحت پوشش اپل کر پلاس قرار خواهد گرفت. بنابراین ما می‌توانیم منتظر معرفی یک سخت‌افزار جدید باشیم.

چندین محصول اپل هستند که همچنان شایعه ساخت آن‌ها وجود دارد. محصولاتی مثل ایرپادز استودیو (AirPods Studio)، ایرتگ (AirTag) و یک تلویزیون جدید اپل ازاین‌دست محصولات هستند. کلیه این محصولات ازنظر تئوریک می‌توانند از طریق مراسم اعلامیه مطبوعاتی سه‌شنبه آینده اعلام شوند. علاوه بر این، L0vetodream به طرفداران معتبر توییتر پیشنهاد کرده است که امسال اپل یک «سورپرایز کریسمس» برای آن‌ها دارد.

۹to5Mac نیز اخیراً در نسخه بتای جدید iOS 14.3 شواهد بیشتری از ایرپادز استودیو و ایرتگ را پیدا کرده است. درواقع، iOS 14.3 شامل پشتیبانی از ردیاب‌های ایرتگ و همچنین لوازم جانبی ردیابی شخص ثالث است.

اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این یادداشت قطعاً مربوط به معرفی یک سخت‌افزار جدید باشد. ممکن است موضوع این باشد که اپل تنها در حال برنامه‌ریزی برای اعمال برخی تغییرات جزئی در اپل کر یا عرضه لوازم جانبی جدید یا چیزی کاملاً غیر مرتبط باشد که درواقع حتی عمومی هم نشده است.

به‌طورکلی، این شرکت به‌وضوح عرضه محصولات جدید خود در سال جاری را به پایان نرسانده است و در حال آماده‌سازی یک نوع شگفتی جالب کریسمس یا شاید چندین شگفتی برای کاربران است. این شرکت چه نوع دستگاه‌هایی را می‌تواند در این روز معرفی کند؟ حدس شما چیست؟ در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید. درهرصورت برنامه‌های اپل هرچه باشد، ما در آینده خوانندگان خود را مطلع خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

رکورد جدید فروش اپل واچ

طبق آخرین داده‌ها، مرسوله‌های اپل واچ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۱٫۸ میلیون واحد بوده است که مقدار قابل‌توجهی است و تقریباً ۷۵ درصد بیشتر از ۶٫۸ میلیون دستگاهی است که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ ارسال شده است.

این یک رکورد سه‌ماهه جدید برای اپل واچ است، درحالی‌که مرسوله‌ها در هر سه ماه گذشته بیش از ۹٫۲ میلیون نفر نبوده است. در این دوره، سری اپل واچ ۶ و اپل واچ SE معرفی شدند. البته لازم است بدانید که اپل همچنان در گزارش‌های سه‌ماهه خود فروش اپل واچ را پنهان می‌کند بنابراین هرگونه اطلاعات از شرکت‌های تحقیقاتی تقریبی است.

بااین‌حال، این شرکت تأیید کرده است که گروه محصولات پوشیدنی این شرکت در سه‌ماهه گذشته ۷٫۹ میلیارد دلار درآمد داشته است به‌نوعی رکورد محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این بخش محصولی مانند اپل واچ و ایرپادز را شامل می‌شود، دلیل موجهی وجود دارد که بیان می‌کند اپل واچ اخیراً فروش خوبی داشته است.

طبق برآوردهای IDC، اپل واچ در سه‌ماهه آخر سال گذشته ۲۱٫۶ درصد از سهم بازار دستگاه‌های پوشیدنی مثل مچ‌بند و ساعت هوشمند را که به سراسر دنیا ارسال شده‌اند، داشته است. شیائومی ۲۴٫۵ درصد از بازار را در اختیار داشت و ردیاب‌های تناسب‌اندام بسیار محبوب شیائومی می بند نیز در این موضوع نقش مهمی داشته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر